Vingedama Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Har akkurat kommet over en nettside med silipads knebeskyttere for krabbende bebbiser. Så jo ikke så dumt ut eeeegentlig.... Noen med erfaring???
Gjest =tentacle= Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Småbarn veier lite i perioden før de går, og det ser ut som de krabber av hjertens lyst uten dette produktet.
Wildy Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Hvorfor i all verden skal de ha knebeskyttere? Har opplevd litt skrubbsår i krabbeperioden, men det er bare blåbær mot hva som kommer av "sommerknær" når de blir større. Eller kanskje de skal bruke knebeskyttere permanet?
Gjest Dallandra Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Snakk om å skape behov for alle mulige slags duppeditter som vi fint klarer oss uten. Silipads = sillypads! Har aldri sett en unge som har latt være å krabbe fordi det er ubehagelig for knærne.
Gjest imli Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Ville ikke tro det var nødvendig. Eller kanskje man skal bruke hjelm, redningsvest og knebeskyttere konstant? Tror nok babyer krabber like herlig både med og uten. Føler du deg tryggere hvis ungen har på knebeskyttere, er det sikkert ikke farlig å prøve.
Caramba Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Babyen min krabber som en helt for tiden og ser ikke ut til å ha behov for noen knebeskyttere, gitt.... Nå har jeg ikke sett disse padsene, men tipper de ikke hadde sittet skikkelig på, ungen hadde dratt dem av eller nektet plent å ha dem på seg overhode. Har aldri hørt om sånne knebeskyttere før, men jeg tror at en vanlig unge ikke trenger noe sånt.
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Barn har godt av litt "skrubbsår" og blåmerker.. Vi kan ikke skåne de for alt.. barn har klart seg uten knebeskyttere i tusenvis av år... Produsenter gnir seg i hendene ved bekymrede foreldre..
wind-up bird Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Det har jeg aldri hørt om før, og jeg kan ikke tenke meg at det skulle være nødvendig.. Jeg søkte, og regner med at det er slike det er snakk om?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Barn har godt av å slå seg litt og få skrubbsår. De lærer hva som er ok og ikke ut fra det. Sine egne begrensninger. Hvordan kroppen fungerer og hva som er vondt. Vi må ikke beskytte de i hjel.
Annie Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Det må vel være noe av det dummeste påfunn noengang!!
Gjest =tentacle= Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 designed to keep your little one's knees feeling and looking good. Looking good-knær på et spedbarn? :hår:
Gjest Bodillen Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er så glad for å se at samtlige som hittil har svart i denne tråden er negative til denne dustete oppfinnelsen. Nesten like idiotisk som hjelm for småbarn som skal lære å gå...
Chiquita Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Nesten like idiotisk som hjelm for småbarn som skal lære å gå... Jeg vil si dette er MER idiotisk enn hjelm for småbarn som skal lære å gå. Hjelmen er jo for sikkerhetshensyn, men disse knebeskytterene gir ikke mye sikkerhet *avsporing* Disse knebeskytterene ser jo helt idiotiske ut. Og grunnen til at man skal bruke dem er heller ikke helt smart fremstilt, i mine øyne. MEN - jeg vil tro de fungerer bra for de små-små som er helt i begynneslen av lære-å-krabbe-stadiet - når knærne har problemer med å holde seg under kroppen (i allefall har barna mine hatt et lite problem her på glatt parkett-gulv) Da har de jo "anti-skli" på knærne, og det er lettere å holde kontrollen. (på samme måte som med krabbe-strømpebuksene) Dette er det eneste positive jeg ser med disse.
Gjest =tentacle= Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Jeg vil si dette er MER idiotisk enn hjelm for småbarn som skal lære å gå. Hjelmen er jo for sikkerhetshensyn, men disse knebeskytterene gir ikke mye sikkerhet *avsporing* Disse knebeskytterene ser jo helt idiotiske ut. Og grunnen til at man skal bruke dem er heller ikke helt smart fremstilt, i mine øyne. MEN - jeg vil tro de fungerer bra for de små-små som er helt i begynneslen av lære-å-krabbe-stadiet - når knærne har problemer med å holde seg under kroppen (i allefall har barna mine hatt et lite problem her på glatt parkett-gulv) Da har de jo "anti-skli" på knærne, og det er lettere å holde kontrollen. (på samme måte som med krabbe-strømpebuksene) Dette er det eneste positive jeg ser med disse. Men de lærer mer kroppsbeherskelse uten anti-skli, så poenget blir vel da bare at foreldrene evt kan fortelle alle at poden krabbet litt tidligere?
Gjest Gjest_mojo_* Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Barn har godt av litt "skrubbsår" og blåmerker.. Vi kan ikke skåne de for alt.. barn har klart seg uten knebeskyttere i tusenvis av år... Produsenter gnir seg i hendene ved bekymrede foreldre.. Nå har jeg hatt tilsammen tre krabbende småtasser i huset og ingen av dem har fått skrubbsår eller noe særlig med blåmerker av krabbingen. Så dette produktet er nok skapt for overbeskyttende foreldre. Hva blir det neste?
Chiquita Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Men de lærer mer kroppsbeherskelse uten anti-skli, så poenget blir vel da bare at foreldrene evt kan fortelle alle at poden krabbet litt tidligere? Nå kan jeg bare snakke for de to krabberene jeg har hatt. De har greid å krabbe hjemme hos foreldrene mine (som har gulvbelegg som ikke er glatt), mens krabbingen her hjemme (på glatt parkett) har de hatt store problemer med på samme tid, dersom de ikke hadde på krabbe-strømpebukse. Og i en slik situasjon vil jeg tro disse knebeskytterene er greie. Men noen nødvendighet er det nok ikke nei
Susan Sto Helit Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 Min første tanke var at dette produktet var idiotisk. Da jeg så det tenkte jeg at joda, det kan jo kanskje brukes til NOE. Ville tro at slike var fine om sommeren, dersom barnet skulle krabbe i tynne klær på asfalt eller grus eller annet "vondt" materiale. Men da savner jeg håndbeskyttelsen! Det er jo der de kjenner at de får vondt! Min småtass krabber hvertfall helt fint over alt, bortsett fra på stein, som er vodt i hendene.
momo Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 Minsten her krabber som bare det uten noe sånnt. Samme gjorde snuppa når hun var liten. Snuppa krabba da ute i både grus og på asfalt uten noe problem og. Så jeg ser virkelig ikke behovet for de.
Tusenfryd Skrevet 11. desember 2007 #20 Skrevet 11. desember 2007 Mitt barn krabbet ikke den sommeren det var aktuelt, men slepte seg frem som en svømmende selsunge. Det gikk over heller og asfalt og ble for trått så var det opp på knærne og kaste seg frem. Det var avskallinger av hud på stortærne pga fraspark, det var skrubbsår på maven - men vil man frem så kommer man frem. Hadde overhodet ikke behov for knebeskyttelser. Jo, dette produktet var eeeeegentlig veldig dumt og upraktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå