Gå til innhold

Badeinnredningshjelp,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal pusse opp et bad. Problemet er at jeg ikke eier evne til å se for meg hvordan ting kommer til å ta seg ut.

Jeg har lyst på hvite fliser på veggene. Kvadratiske eller avlange, på høykant? Matt eller glans?

På gulvet har jeg tenkt på noen dypblå marmorerte kvadratiske fliser. De frarådet hvite fliser på gulvet, noe jeg ser logikken i, men jeg vil ikke ha svarte filser (har platinablondt hår, synes godt på så mørkt gulv), og grått blir litt trist når alt annet er hvitt.

Baderomsmøbelet: der har jeg to alternativer. Begge er 90 cm bredt. Det ene er hvit høyglans, med et 30 bredt skap og et 60 bredt servantskap som består av to skuffer. Det andre er hvit, enten matt eller høyglans, hvor det er en 30-del med tre skuffer, og en 60-del med en snodig klaff som ser ut som en skuff, men som egentlig er en klaff til et ubrukelig lite skap (vasken tar all plassen inne i det), og to skuffer (som blir litt grunne pga klaffen over).

Noen som har noen tanker om hvordan dette kan ta seg ut? Arg, jeg hater innredningsting :sjenert: Jeg blir helt vinglepetter av det, baderomsinnredning er jo ikke billig heller, og har man først skrudd det fast i flisene så er det jo ikke bare-bare å ombestemme seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg vill lagt avlange fliser flatt for å fremheve størrelsen på rommet (på høykant vil det se smalt og høyt ut). Jeg regner med at rommet er ganske lite, i og med at servantskapet ikke er digert.

Ellers er det mulig med en varm brunfarge på gulvflisene - da synes ikke hår så godt. Det vil synes nesten like godt på mørkeblå som på svarte fliser. Det skaper også en varm stemning på badet.

Høres ut som du liker det første servantskapet best (det andre ser det ut som du ikke forstå deg helt på...), så da ville jeg gått for det!

Lykke til!

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har mellomblå marmorerte fliser på mitt badegulv i min leide leilighet. Jeg synes det er veldig pent og nøytralt i forhold til de andre fargene i rommet.

For meg er det umulig å forestille meg en baderomsinnredning jeg ikke har sett. Det eneste jeg vil si er at du bør unngå de aller mest moderne designene (vasker i glass eller stål) og gå for noe som er tidløst. Dermed blir det ikke "umoderne" på en to tre.

Skrevet

Jeg har et litt anstrengt forhold tli brunt :sjenert: Flisene er ikke akkurat mørkeblå, men mer kornblå, kanskje? Liggende avlangs, ja.. Det er hvordan sånne ting virker inn på romfølelsen jeg ikke eier evne til å forestille meg. Badet er veldig lite, ja, langt og smalt, så om det virket bredere hadde det vært en klar fordel.

Det er helt utrolig mange stygge og/eller upraktiske baderomsmøbler der ute! Sånne hvor hele 90-møbelet er dekket av et stort trau av en vask. Hva skal man med en 90 cm bred vask?? Noe jeg faktisk er 100% fornøyd med finnes ikke, så må uansett slå meg til ro med at det er noe som irriterer meg, om det nå er grunne skuffer eller merkelig fasong på vasken.

Takk for svar. Jeg må si meg enig med vinglepetter. Det er helt på trynet med alle disse tingene å velge mellom :fnise: Ett stk bad, takk, ferdig med det.

Skrevet
Hva skal man med en 90 cm bred vask??

Noen synes det er utrolig greit å kunne stå to stykker ved siden av hverandre å stelle seg... Så hver sin smak og nytteverdi!!

Ellers vinglepetter, så får du ha lykke til med de valg du tar :fnise:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Rent hvitt og mørkeblått kan gi et klinisk og kaldt inntrykk. Det MÅ ikke gjøre det, men jeg tar ditt ord for at du ikke er flink med sånt ;) Skarp fargekontrast mellom gulvfliser og veggfliser vil gjøre rommet mindre, det samme kan fargerikt tilbehør gjøre mot farger som rent hvitt og svart. (Tenk forskjellen i helhetsinntrykk på et anntrekk med svart bukse og knallrød genser, i forhold til et antrekk med flere plagg i jordfarger som passer sammen). Jeg ville vurdert en lys, men ikke direkte hvit veggfarge, og en mørkere farge som harmonerer med veggfargen på gulvet.

Jeg er ikke noe interiørvidunder, og synes det greieste er å se på bilder av ferdige interiører, og se på hva som tiltaler meg der. I butikken kan de gi gode råd om hvordan fargene vil virke på mindre rom enn ballsal-bad som er i katalogene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...