Gå til innhold

Angrepille?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg glemte å begynne på p-pille brettet igjen etter den tablettfrie perioden, (skulle egentlig begynt på lørdag) Kom på at jeg hadde glemt det på søndagen, og tok derfor 2 piller denne dagen (den glemte og den andre). Hadde sex med kjærsten på lørdagen og det var derfor ubeskytta.. Lurer på om det er nødvendig å ta angrepille pga dette? Eller om jeg var litt beskytta siden jeg nettopp var ferdig med mensen? Er det farlig å ta angrepiller? Har tatt 3 stk i løpet av 3 år og den siste tok jeg for et par mnd siden... Lurer også på om det er nødvendig med annen prevensjon de neste 7 dagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøstra sa til meg at det viktigste å huske på et brett er å begynne til riktig tid, og ta hele brettet ut. Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg tatt angrepille og brukt annen prevensjon den neste uka.

Skrevet

Okey, tok angrepille. Nå lurer jeg på om jeg skal følge bruksanvisningen til angrepilla eller p-pillene når det gjelder annen prevensjon. Det står i bruksanvisningen til angrepilla at jeg må bruke annen prevensjon fram til neste mensen og det står i bruksanvisningen til p-pillene at jeg er trygg etter syv dager. Hva skal jeg følge?

Skrevet

For å være på den sikre siden hadde jeg brukt annen prevensjon fram til neste mens.

Skrevet

Men finnes det en annen type prevensjon enn kondomer som man kan bruke i denne tiden? Har litt problemer med dem...

Skrevet

Kan ikke komme på noe akkurat nå egentlig. Pessar, men det skal vel tilpasses av lege og sånn, så det tar nok litt tid. Hvis det er at du ikke tåler kondomer, så finnes det allergivennlige. Hvis du bare ikke liker dem, kan du rett og slett være avholden.

Skrevet

Okei... Kondomer er helt greit for meg, men er bare kjæresten min som ikke takler det helt.. Skal snart til legen, så får se hva det blir til.. Men takk for svar :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...