Gå til innhold

Haster: Reklamasjon/Laptop hos DELL

Fremhevede innlegg

Skrevet
De må få anledning til å undersøke den...tar fort 3 uker det. Så det er greit, men kontakten skal holde lenger enn 1,5 år ved normal bruk.

nei..det er NETTOPP DET DE IKKE SKAL"! De skal først bruke 3 uker på å VURDERE om det er en reklamasjon UTEN Å SE PÅ PCN engang..deretter skal de ta inn pcn og bruke enda lengre tid om det er en reklamasjon. Hvordan kan de vurdere om det er en reklamasjon uten å se på varen? og at det skal ta 3 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte å ødelegge strømkabelen til min Dell laptop i 2004. Den var da 1,5 år, og ledningen gikk i stykker fordi jeg snublet i den om natta.... jada, skikkelig flaut.

Iallefall: Jeg ringte Dell og spurte hvor jeg kunne få ny strømkabel.

Det ble vanskelig ja, den måtte sendes fra Irland, eller noe, og det tok nok 2 uker og kom til å koste meg 700 kr!!!!

Jaja, jeg måtte jo ha strømkabel, så jeg bestilte.

Etter 2 mndr og masse masing, omtrent annenhver dag etter at de 2 ukene var gått (og allerede betalt kabel) mottok jeg en pakke i posten fra Dell. Der lå det en utgave av Windows på TYSK. Og ingen strømkabel. Jeg ringte Dell, og de sa WOPS den var nok sendt feil ja. De skulle ordne strømkabel veldig snart!

Den kom etter 5 nye mndr.... med unnskyldninger om lang leveringstid, men ingen penger igjen.

Jeg kommer nok aldri til å kjøpe Dell igjen.

Skrevet
nei..det er NETTOPP DET DE IKKE SKAL"! De skal først bruke 3 uker på å VURDERE om det er en reklamasjon UTEN Å SE PÅ PCN engang..deretter skal de ta inn pcn og bruke enda lengre tid om det er en reklamasjon. Hvordan kan de vurdere om det er en reklamasjon uten å se på varen? og at det skal ta 3 uker?

Høres helt søkt ut. I så fall ville jeg reparert den et annet sted.

Så ville jeg sendt fakturaen til Dell i et rekomandert brev til administrerende direktør. Hvor du forklarer hendelsesforkløpet(med mest mulig dokumentasjon).

Skrevet
Jeg klarte å ødelegge strømkabelen til min Dell laptop i 2004. Den var da 1,5 år, og ledningen gikk i stykker fordi jeg snublet i den om natta.... jada, skikkelig flaut.

Iallefall: Jeg ringte Dell og spurte hvor jeg kunne få ny strømkabel.

Det ble vanskelig ja, den måtte sendes fra Irland, eller noe, og det tok nok 2 uker og kom til å koste meg 700 kr!!!!

Jaja, jeg måtte jo ha strømkabel, så jeg bestilte.

Etter 2 mndr og masse masing, omtrent annenhver dag etter at de 2 ukene var gått (og allerede betalt kabel) mottok jeg en pakke i posten fra Dell. Der lå det en utgave av Windows på TYSK. Og ingen strømkabel. Jeg ringte Dell, og de sa WOPS den var nok sendt feil ja. De skulle ordne strømkabel veldig snart!

Den kom etter 5 nye mndr.... med unnskyldninger om lang leveringstid, men ingen penger igjen.

Jeg kommer nok aldri til å kjøpe Dell igjen.

STRØMKABEL skjønner jeg, men ikke kontakten..den bør ikke svikte:) eller få en slitasje av seg selv?:)

Men dell..kommer ALDRI TIL Å HANDLE IGJEN!

Skrevet

Med min serviceavtale kom Dell hjem til meg og fikset alt.

Jeg ringte de 16.00 på en onsdag, og fortalte at maskinen hadde røket, og at det trolig var hovedkortet som var problemet. Jeg mistet den i gulvet, og da ble den lille pin'en som "tar i mot" strømkabelen brekt. For å reparere dette måtte de altså bytte hovekort, slik jeg antok.

Uansett, poenget er at de kom hjem til meg neste morgen klokken 09, med nytt hovedkort, byttet det på stedet, sjekket at pc'en virket, og dro. Kostet meg ikke en krone.

Det samme skjedde når jeg trengte en ny strømkabel senere, da ble den også levert på døren min, gratis.

Merkelig at vi har så forskjellige erfaringer.

Skrevet
Med min serviceavtale kom Dell hjem til meg og fikset alt.

Jeg ringte de 16.00 på en onsdag, og fortalte at maskinen hadde røket, og at det trolig var hovedkortet som var problemet. Jeg mistet den i gulvet, og da ble den lille pin'en som "tar i mot" strømkabelen brekt. For å reparere dette måtte de altså bytte hovekort, slik jeg antok.

Uansett, poenget er at de kom hjem til meg neste morgen klokken 09, med nytt hovedkort, byttet det på stedet, sjekket at pc'en virket, og dro. Kostet meg ikke en krone.

Det samme skjedde når jeg trengte en ny strømkabel senere, da ble den også levert på døren min, gratis.

Merkelig at vi har så forskjellige erfaringer.

er vel fordi du har en serviceavtale..? Sier seg selv? Forskjellen er at du mistet pcn din, jeg har ikke mistet min..så derfor skjønner jeg ikke hva som har utløst problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...