Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har over den siste måneden hatt endel bryst og ryggsmerter. Det startet midt i brystet ved at det stikker når jeg nyser, og er ubehagelig når jeg ligger i enkelte stillinger. Den siste tiden har det blitt et mer konstant trykk rundt brystet og ryggen. Er ikke veldig vondt, men ubehagelig. Kjennes ut som om musklene er slitne. I tillegg har jeg vært endel kvalm og hatt ubehag i magen. Har også hatt sure oppstøt, som fører til svie i brystet. Har bare sittet å ventet på at det skal gå over, men i dag bestemte jeg meg for å ringe legen. De hadde ikke time før på nyåret, altså om en måned. Hvis jeg følte at det var akutt kunne jeg få time denne uka. Spørsmålet er altså: Hva anser dere som akutt? Er så redd for å ta opp en time for noen som trenger det mer enn meg. Jeg har det jo ikke veldig vondt, bare ubehaglig. Men merker også at jeg bekymrer meg mer og mer for hva det kan være. Blir rastløs og urolig. Er sikkert ikke noe alvorlig, men jeg skal reise vekk i jula og er redd bekymringene ødelegger humøret for min del...
Gjest Gjest_Mille_* Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hei. Brystsmerter kan være så mangt. Og det er fort å tenke hjertet og bli veldig urolig av det. Bekymrer man seg mye over det vil det lett sette seg i muskulaturen og kan gi store smerter og ubehag. "Stikking" er ofte muskulært. Fint at du kontaktet legen, jeg synes du skal ta en akutt time på det. Ringe tidlig åpningstid en morgen å høre om du kan komme inn samme dag. Dette fordi at hvis det skulle være noe med magen eller i spiserøret er det greit å ta det før julen, når man ofte spiser litt feitere mat og det er vanskeligere å få time hos fastlegen. De kan ta blodprøver av deg, og er du urolig for hjertet (noe som det ikke høres ut som det er) så kan du be om å få en EKG. Å gå å være bekymret gjør ikke saken bedre og det er greit å finne ut av det før du skal på reisen og kan nyte en fin tur. Lykke til så masse.
Gjest Gjest_Mille_* Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Hei. Brystsmerter kan være så mangt. Og det er fort å tenke hjertet og bli veldig urolig av det. Bekymrer man seg mye over det vil det lett sette seg i muskulaturen og kan gi store smerter og ubehag. "Stikking" er ofte muskulært. Fint at du kontaktet legen, jeg synes du skal ta en akutt time på det. Ringe tidlig åpningstid en morgen å høre om du kan komme inn samme dag. Dette fordi at hvis det skulle være noe med magen eller i spiserøret er det greit å ta det før julen, når man ofte spiser litt feitere mat og det er vanskeligere å få time hos fastlegen. De kan ta blodprøver av deg, og er du urolig for hjertet (noe som det ikke høres ut som det er) så kan du be om å få en EKG. Å gå å være bekymret gjør ikke saken bedre og det er greit å finne ut av det før du skal på reisen og kan nyte en fin tur. Lykke til så masse. Og husk å fortelle legen hva dette gjør med deg, og si akurat hva du bekymrer deg for at det kan være. Få en ordentlig sjekk, så du ikke trenger å gå ut og ikke fått undersøkt det du bekymrer deg over.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Spørsmålet er altså: Hva anser dere som akutt? Akkurat dette er noe du skal snakke med de på legekontoret om. Det er faktisk en del av jobben deres å skille akutt fra det som kan vente.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Akkurat dette er noe du skal snakke med de på legekontoret om. Det er faktisk en del av jobben deres å skille akutt fra det som kan vente. Jeg mener dette er noe du må kjenne etter selv. De på legekontoret kjenner ikke kroppen, smerten og uroen din. Noen er sånn at man tenker at det ikke er så farlig med meg, jeg kan holde ut og kanskje ikke får utrykt akurat hvordan man har det i telefonen. Jeg har opplevd å ringe legevakten på sykehus midt på natten hvor de jeg snakket med sa at dette nok bare var luftsmerter i magen og jeg ikke fikk komme. Jeg hadde gallestein.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Tusen takk for fint svar mille Jeg har nok ikke tenkt så mye på at det kan være hjerte nei, er jo bare i midten av 20-årene. Tenker at det må være musklene, siden de kjennes slitne ut og det stikker i enkelte stillinger. Har prøvd å være bevisst på å slappe av i musklene, men virker som jeg har kommet inn i en ond sirkel slik at jeg ikke greier det. Tror nok jeg kommer til å ta den akutt-timen slik at jeg får dette ut av verden. Forklarte situasjonen til helsesekretæren, men hun sa jeg måtte avgjøre dette selv...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå