Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #1 Skrevet 9. desember 2007 Jeg har fått antibiotika hos legen. Jeg får diaré av disse. Til en slik grad at jeg ikke tør å gå utenfor døra. Altså flere ganger om dagen. Jeg tar p-pillene på kvelden, og lurer på om denne diaréen vil påvirke virkingen av de. Dette begynte da jeg sto opp i dag, så jeg tror nok at pillen jeg tok i går har virkning. Men jeg skal ta en i kveld igjen, og jeg er ikke sikker på at jeg ikke må på do etter den. Men jeg håper ikke det da, og hvis jeg venter til i morgen tidlig med å gå på do, er jeg sikker da? Hvor lang tid tar det før p-pillen blir tatt opp i blodet? Nå skal ikke jeg ha sex før på onsdag (hvis jeg i heletatt kan ha sex da, for jeg er ikke akkurat i form til dét nå). Men må vi bruke kondom da? Og hvor lenge må vi bruke det før vi er sikre igjen?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #2 Skrevet 9. desember 2007 Kommer nok litt an på hvilket merke du bruker? Les pakningsvedlegget. Mine piller kan miste effekt dersom man har oppkast eller diare innen to timer etter at pillen er tatt.. Så om jeg kaster opp tre timer etter at jeg tok pilla skal jeg i følge pakningsvedlegget vere sikker.
Tinelise Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 da jeg brukte yasmin sto d i vedlegget at du burde ta en ny pille fra et reservebrett om du kastet opp eller hadde kraftig diaré innen 4 timer etter du tok pillen. sjekk vedlegget ditt
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Og antibiotikaen i seg selv vil normalt gjøre at p-pillene ikke blir tatt opp. Så kondom frem til du er frisk, og 14 dager til.
Gjest Bolledeig Skrevet 9. desember 2007 #5 Skrevet 9. desember 2007 Det står hvor lenge du må vente før pillene er sikre igjen på pakningsvedlegget. Du kan jo for sikkerhets skyld gjøre samme prosedyre som da du begynte på pillene, som er i de fleste tilfellene usikre en uke fra du begynner på de før de blir sikre. Mens du går på antibiotikaen ville jeg brukt kondom hvis jeg var deg, når du er såpass plaget. De fleste antibiotika kræsjer ikke med p-pillene, men det er jo ingen vits å ta sjanser. Har du diare vil ikke opptaket dit av hormonene være optimalt akkurat. Dessuten er det kanskje ikke så veldig lurt å smitte kjæresten heller
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå