Gå til innhold

Vi mennesker er forskjellig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett hvor forskjellig vi mennesker er så er det noen ting vi "alle" gjør.

"Alle" voksne drikker kaffe og "alle" har det ene beinet over det ene kneet når de sitter.

Hvorfor er det sånn? De gjør det i allr land og sikkert til alle tider.

Er det et instinkt å sitte med det ene beinet over kneet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kun halveis voksen jeg, så jeg sitter kun med ene foten over den andre :)

Jeg aner ikke hvorfor folk gjør slike ting, men grunnen til at jeg startet med det var fordi de voksne gjorde slik, og jeg ville jo gjøre slik som mamma(når jeg var mindre..), så etterhvert ble det en vane å gjøre slikt når jeg sitter.. men kaffi holder jeg meg borte fra, det er ikke noe godt..

Skrevet

Å sitte med bena i kyss er en del av kroppsspråket vårt.

Ta en titt på menneskene rundt deg, så vil du se at om to mennesker sitter og snakker sammen, så peker tærne deres sannsynligvis mot hverandre. Om tre personer sitter sammen vil innsida av det benet som ligger over kneet (og skotuppen) være retta mot den ene, mens utsida og hælen er retta mot den andre.

Sannsynligheten er stor for at sistnevnte er littegrann uttafor i situasjonen. De tre er trolig ikke klar over disse ubevisste signalene.

Kjekk kunnskap å ha når en er prøver å bli kjent med folk, i alle fall.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Kaffe er en "voksendrikk" så det er ikke så merkelig at barn ikke drikker dette ;)

Kaffen gir oss økt velvære og bedrer konsentrasjonsevnen. Å ta en kopp kaffe virker dessuten oppkvikkende, gir økt energi og økt grad av våkenhet.

:kaffe:

Lurer litt på når vi fra barn til "voksenalder" fant ut at kaffe var godt? Husker ikke selv, men den første kaffekoppen jeg tok kan vel ikke ha vært så god vil jeg tro :klø:

Sønnen min er nesten 17 år og han drikker IKKE kaffe og han sier at han aldri kommer til å gjøre det heller - han har smakt, men han syns det er vondt.

Når det gjelder det ene benet over det andre er det noe "vi bare gjør" av :vetikke::fnise: behaglighet....

Hmmm, men det er flere damer som gjør dette enn menn!

Vet egentlig ikke årsaken til hvorfor flere damer enn menn gjør dette, men kanskje menn får "balla" i klem :sjenert:

Å sitte med bena i kyss er en del av kroppsspråket vårt.

Ta en titt på menneskene rundt deg, så vil du se at om to mennesker sitter og snakker sammen, så peker tærne deres sannsynligvis mot hverandre. Om tre personer sitter sammen vil innsida av det benet som ligger over kneet (og skotuppen) være retta mot den ene, mens utsida og hælen er retta mot den andre.

Noe å tenke over ja....bra svart Vilya :tommelopp:

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men sitter titt og ofte med det ene benet over det andre. Føler at det gir beina en slags støtte. :filer:

Gjest marihan
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, ikke sambo heller. Ifølge enkelte her på forumet er jeg ikke voksen enda, men jeg kommer ikke til å begynne å drikke det heller.. Å sitte med det ene benet over det andre, er en vane tror jeg :)

Skrevet
Kaffe er en "voksendrikk" så det er ikke så merkelig at barn ikke drikker dette ;)

Kaffen gir oss økt velvære og bedrer konsentrasjonsevnen. Å ta en kopp kaffe virker dessuten oppkvikkende, gir økt energi og økt grad av våkenhet.

:kaffe:

Da vil jeg alltid være et barn :sjenert:

Det er omtrent kun jeg i klassen som ikke drikker kaffe, men jeg klarer bare ikke å like det, men da slipper jeg iallefall å få misfargede tenner :lur:

(men kakao er godt..så hvis jeg vil leke voksen, kan jeg bare ha det oppi 7Eleven koppen, når de andre ha kaffe)

Skrevet

Du stiller et bra spørsmål, TS.

I og med at du kun har fått lite reflekterte svar vil jeg følge opp samme nivå og si:

Menn som sitter med bena i kors er enten homofile eller/og har stå.

Skrevet
Du stiller et bra spørsmål, TS.

I og med at du kun har fått lite reflekterte svar vil jeg følge opp samme nivå og si:

Det er jo greit vite for oss med dårlig "homo-radar" :lur:

Gjest Silmarill
Skrevet

Så om en mann sitter med et ben over det andre så er vedkommende homo :klø: Presiser det nærmere er du grei!

Det med stå er nok sant, men den homobiten du dro inn skjønner jeg ikke?

Du syns kanskje at det er femi, men alle som er femi er ikke nødvendigvis homofile....

Gjest Spadamen
Skrevet

Som sagt, det med beina er ein del av kroppsspråket vårt. I mange tilfelle tyde det på nervøsitet/ usikkerhet.

Og eg veit om mange vaksne som ikkje drikk kaffi.

Skrevet

De fleste urbane jeg kjenner på arbeidsplassen osv. drikker Tab xtra og Pepsi max på jobb og i fritiden, ikke kaffe.

Gjest Gjest_Kaffegjesten_*
Skrevet
Så om en mann sitter med et ben over det andre så er vedkommende homo :klø: Presiser det nærmere er du grei!

Dette lurer jeg på også?

De fleste urbane jeg kjenner på arbeidsplassen osv. drikker Tab xtra og Pepsi max på jobb og i fritiden, ikke kaffe.

Så du mener mao at de som drikker kaffe er ukultiverte? Hvorfor? Har drikken noen drikker noe å si om du er urban=kultivert eller ikke?

Skrevet
Dette lurer jeg på også?

Så du mener mao at de som drikker kaffe er ukultiverte? Hvorfor? Har drikken noen drikker noe å si om du er urban=kultivert eller ikke?

Absolutt! Nissene på landet drikker vanlig filterkaffe fra kaffetrakteren mens de urbane drikker mocca, latte og andre typer. Brus light med koffein er for de yngre voksne som ikke er pensjonister. :fnise:

Gjest Gjest_Kaffegjesten_*
Skrevet
Absolutt! Nissene på landet drikker vanlig filterkaffe fra kaffetrakteren mens de urbane drikker mocca, latte og andre typer. Brus light med koffein er for de yngre voksne som ikke er pensjonister. :fnise:

Så bra å få det avklart! :roll:

Drikker du mocca, latte og andre typer for å føle at du er urban eller fordi du liker det?Vedder for at du svarer begge deler, men tviler på svaret ditt!Vær ørlig nå din urbane person ;)

Skrevet

Det går i brunt amerikansk sølevann for de urbane ser jeg.

Foresten, jeg sitter ofte med beina i kors når jeg ser på TV f.eks, men jeg er hverken femi eller homse.

Det må være noe galt med meg.

Skrevet

Når det gjelder å sitte med bena i kryss, er jo dette en typisk kvinneting. Det er vel en mer behagelig variant av "knærne sammen" - kvinner skal jo ikke sprike.

Har lest en sosialantropologisk studie av det vestlige samfunn, som handler om at kvinner må "lukke seg" i ord, handling og fakter, og historien bak disse tendensene. Sær analyse, men veldig underholdende! Det blir sagt at kvinner er truende for mannen fordi de er "grenseløse" (fordi det kommer barn ut av en kvinne er hun ikke en avsluttet person). Og fordi mannen historisk sett har regjert vårt samfunn i Vesten, har dette resultert i en rekke "lukketiltak" kvinner foretar seg, oftest helt ureflektert, men som en del av vår kultur. Å sitte med bena i kors er noen som enkelt kan falle inn i denne analysen, selvom det ikke nevnes direkte.

Jeg kjøper ikke hypotesen ukritisk, men man oppdager veldig mange interessante tendenser når man har lest den boka!

Hvis noen har lyst til å lese noe litt kvalmende, svært sært, men meget underholdende, er "Den åpne kroppen" av Jorun Solheim absolutt å anbefale!

Skrevet

Vel jeg er ganske så gammel, men drikker ikke kaffe, sitter ikke ofte med bena i kors heller forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...