Gå til innhold

Vaskenøtter - hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått en prøvepakke med vaskenøtter. Vaskenøttene skal jo legges i en liten tøypose i vaskemaskinen, men hvordan gjør man det med skyllingen? Vanlige vaskemidler brukes jo opp før man skyller, men nøttene kan brukes to ganger om man ikke vasker ved for høy temperatur. Problemet er at da avgir de vel "såpe" også under skylling?

Hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i allverden er vaskenøtter?

Skrevet

Jeg så den hjemmesiden, Tabris, men dessverre står det ingenting om akkurat det. Hvis man har en vaskemaskin som stopper mellom vasking og skylling, kan man jo ta dem ut, men min er helautomatisk.

Jeg tok sjansen og startet en maskin med sengetøy. Den vasken ser helt fin ut og luktet behagelig nøytralt.

Nå har jeg startet en maskin med håndklær og en truse for å teste.

Skrevet

Jeg må få høre hva du synes, jeg har hørt forskjellige tilbakemeldinger på vaskenøttene tidligere. :)

Skrevet
Jeg så den hjemmesiden, Tabris, men dessverre står det ingenting om akkurat det. Hvis man har en vaskemaskin som stopper mellom vasking og skylling, kan man jo ta dem ut, men min er helautomatisk.

Jeg tok sjansen og startet en maskin med sengetøy. Den vasken ser helt fin ut og luktet behagelig nøytralt.

Nå har jeg startet en maskin med håndklær og en truse for å teste.

Skylling er vel med kaldt vann? Det står på siden tabris linket til at de ikke er virksomme under 30 grader..

Skrevet
Jeg må få høre hva du synes, jeg har hørt forskjellige tilbakemeldinger på vaskenøttene tidligere. :)

Så langt er jeg veldig fornøyd. Jeg vasket jo bare sengetøy og håndklær i dag og ingenting var veldig flekkete. Noen vaskekluter var alt tørre og de var fine, luktet rent, men ikke kjemisk, slik de gjerne gjør når man bruker vanlige vaskemidler. Jeg kommer absolutt til å overveie å gå over til å bruke vaskenøtter når jeg har brukt opp de andre jeg har i skapet. Jeg har noen igjen, så jeg skal prøve med en vanlig klesvask i køpet av uka. Mer naturlig enn dette kan det vel ikke bli.

Skylling er vel med kaldt vann? Det står på siden tabris linket til at de ikke er virksomme under 30 grader..

:idesmil: Det tenkte jeg ikke på! Det høres logisk ut. :)

Skrevet

Så bra! Får håpe de fungerer godt på mer flekkete og skitne klær også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...