Gå til innhold

Et meget sært "kjedebrev"!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk på barneskolen, rundt 1990, fikk jeg et meget sært "kjedebrev" fra en jente i klassen: En slags plante som skulle ligge i te. Planten, hvis det var det det var, lignet på en glassmanet; den var lys/gjennomsiktig og tallerkenformet. Etter et visst antall dager hadde den formert seg, og man hadde plutselig to stykker. Den ene skulle så gis bort med et instruksjonsbrev som blant annet inneholdt en navneliste man skullen velge navn på planten fra, og ellers all info man trengte. Jeg mener å huske at man kunne ønske seg tre ting hver kveld så lenge man hadde planten, og når man hadde gitt bort tre "unger" skulle man i alle fall tørke inn den man hadde igjen som da skulle funke som en slags lykkeamulett.

Er det noen av dere som var med i denn kjeden??

Hva i alle dager var dette? Var det en plante, eller kan det faktisk ha vært en manet som formerte seg ukjønnet? Jeg har egentlig stort tro på at det var sistnevnte, og synes det er ganske så grotesk at jeg kanskje hadde et dyr i en bolle... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, tusen, tusen takk! Det må jo ha vært en sånn en! Takk, takk! Så artig, nå skal jeg jammen se om jeg finner ut enda litt mer om denne snodige soppsaken! Jeg hadde aldri trodd den var til å lage helsedrikk av...!

(Heldigvis var det ikke en manet, hukommelsen min har nok bare overdrevet ganske så mye med hensyn til hvordan den så ut. :klaske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den, ja.Jeg å minnes den som noe manet-lignende....

I de siste årene har "Hermann" dukket opp her med jevne mellomrom. Han er en deig som man mater i et vist antall dager, deler opp og gir litt videre samt steker en del selv. Han smaker faktisk godt å.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den, ja.Jeg å minnes den som noe manet-lignende....

I de siste årene har "Hermann" dukket opp her med jevne mellomrom. Han er en deig som man mater i et vist antall dager, deler opp og gir litt videre samt steker en del selv. Han smaker faktisk godt å.....

Hermann? Hørtes fascinerende ut, og jeg vil ha slik te! Så kult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann? Hørtes fascinerende ut, og jeg vil ha slik te! Så kult

Herman er ganske god, det er en slags formkake. Teen tror jeg mitt om, den styrer jeg langt unna.

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herman er ganske god, det er en slags formkake. Teen tror jeg mitt om, den styrer jeg langt unna.

Hehe, ville da ikke drukket teen. Bare dyrket den med ungene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...