Gjest dame på 75 kilo Skrevet 8. desember 2007 #1 Skrevet 8. desember 2007 Hvor ofte bør man trene styrke? Er det bedre å trene f.eks 20 min styrke annenhver dag, enn 1,5 timer en gang i uka? Hva bør forholdet mellom styrke-og kondisjonstrening være? Hvis man trener begge deler på samme dag, har det noe å si hva man trener først/sist? Hva slags trening bør man vektlegge hvis målet er 1) 7 kg vektnedgang 2) generell bedre helse/kondis/styrke
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2007 #2 Skrevet 8. desember 2007 Siden du har begynt å trene på studio vil jeg tru at de som jobber der gjerne hjelper deg med å sette opp et program til deg som passer til deg og din målsetning? Det er nok bare å spørre der!
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #3 Skrevet 8. desember 2007 Rådet jeg har fått er Oppvarming i form av løpebånd eller lignende i 5-7 minutter. Styrke ca 40 minutter. Deretter kardio (løpebånd, stepmaskin, elipsemaskin, sykkel) minst 30-40 minutter. Minimum 3-4 ganger pr uke. Grunnen for kardio trening til slutt er at etter at man har trent styrke så har man tømt karbohydratlagrene og kroppen blir da tvunget til å forbrenne fett under kardiotreningen. Og det er jo akkurat det man vil oppnå. Hvis man i tillegg spiser lite karbohydrater resten av dagen så forbrenner kroppen mer i hvilende tilstand en god stund etter treningen. Men man bør spise proteiner fordi kroppen har bruk for å bygge opp igjen muskler. Det kan derfor være lurt å drikke en proteindrikk som kvelds denne dagen.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Det bør også sies at dersom man ikke fyller opp karbohydratlagrene etter trening går restitusjonen senere enn ved et "normalt" kosthold selv om det gir en bedre vektreduksjonseffekt. Å øke muskelmasse vil også være positivt for vekten din, fordi muskler forbrenner kalorier også når man er inaktiv Fordelen med å trene styrke i kortere tidsintervaller er at man ikke blir så sliten da og kan gi mer på trening. Da kan man dele opp treningen i en splitt, slik at man trener litt ulike muskelgrupper hver gang. Funker fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå