Gå til innhold

Sentralstøvsuger

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hiawatha_*
Skrevet

Hei.

Vi lurer på å ansakaffe oss en sentralstøvsuger. Jeg leide engang en leilighet med en helt utrolig dårlig sentralstøvsuger, og har vært konsekvent anti-sentralstøvsuger siden. Imidlertid sier samboeren min at de har blitt mye bedre nå, og at jeg må huske at dette var for 10 år siden. Jeg er selvsagt skeptisk, og lurer på om noen har positive erfaringer med sentralstøvsuger og evt merker/modeller som kan anbefales. Det er altså sugeevnen jeg er skeptisk til. Jeg liker støvsugere med skikkelig kraft, og spørsmålet er enkelt og greit; duger sentralstøvsugere av i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sentralstøvsuger og jeg har et litt ambivalent forhold til den. Slangen er jo et mareritt, den må liksom rulles ordentlig ut og inn, ellers blir det bare kaos og den klemmer seg igjen. Vår har en lur :ironi: mekainsme som gjør at når den tror den støvsuger noe stort (eller når slangen blir klemt igjen), stopper den å suge. Du må da dra slangen ut og sette den inn igjen. Dette gjør at den ikke kan brukes til å støvsuge tepper med. Sugeevnen ellers er vel grei nok. 2 etg støvsuger jeg med vanlig støvsuger fordi jeg ikke gidder å dra slangen opp og ned trappa. Da irriterer det meg å måtte dra rundt på den klumpen av en støvsuger isteden, så konklusjonen er vel at det er noe drit å støvsuge uansett :sjenert:

Skrevet

Vi har en ganske ny modell fra Foma, og vi er kjempefornøyd=)

Har ingen problemer med den. Den suger kraftig, og stopper ikke.

Gjest nextlife
Skrevet

Har også en ganske ny modell fra Foma, den er kjempebra, suger som en helt, uten å stoppe :fnise:

Synes kanskje slangen er litt lang og uhandterlig, men det er ikke noe som er et stort problem

Skrevet

Vi skal ha sentralstøsuger i vårt nye hus. Det er en standard-modell som er med, men vi velger å oppgradere den. Så mitt råd er å velge en som er kraftigere enn den m inste modellen. Dette kommer jo litt an på hvor stort rørsystem dere får også, siden den suger dårligere jo lengre bort fra motoren du skal støvsuge....

Så velg en som er kraftig, så tror jeg ikke dere vil ha noe problem.

Det eneste problemet med en slik støvsuger er slangen, jeg bærer heller på den enn å bære kirbyen min rundt i huset for å si det sånn...

Gjest Gjest_Hiawatha_*
Skrevet

Noen som har erfaring med Cyclo Vac. De ser ut til å ha bedre testresultater enn Foma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...