Gå til innhold

Når begynner barna med deoderant?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Når jeg var 10 år fikk jeg masse sånn diverse toalettsaker av en veninne til bursdagen ink. en snoopy deo fra H&M.

Så da brukte jeg den, jeg.

Men sånn i 11-års alderen begynte jeg med sånn skikkelig deo, for da begynte det faktisk å lukte. :fnise:

Nå er jeg 12 år, og det stinker noe sinnsykt hvis jeg har glemt roll-on en dag, når kvelden er kommet. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poden på 12 bruker fordi de andre gjør det.

Nå har Prinsessa på snart 10 begynt også. Helt greit for meg at de venner seg til å bruke det før de trenger det!

Skrevet

Datra mi på ni begynte med deo i sommar. Men eg har merka svettelukt av ho sidan ho var sju-åtte.

Skrevet

Min datter er bare fem år, og allikevell lukter det til tider svette av henne til tross for at vi vasker under armene både morgen og kveld. Det er litt vel tidlig å begynne med deodorent føler jeg, men andre gode råd tar jeg gjerne i mot.

Skrevet
Min datter er bare fem år, og allikevell lukter det til tider svette av henne til tross for at vi vasker under armene både morgen og kveld. Det er litt vel tidlig å begynne med deodorent føler jeg, men andre gode råd tar jeg gjerne i mot.

Snakk med legen om det.

Skrevet

Dette bør du ta opp med legen, mange foreldre glemmer at svettelukt er en gyllen mobbegrunn.

Skrevet

Det kan også være for tidlig pubertet. Noe som kan utsettes ved medisiner.

Skrevet
Snakk med legen om det.

Jeg har gjort det, men fikk bare til svar at normalt var det ikke, men heller ikke bekymringsverdig. B

Må innrømme at jeg allikevell ble litt engstelig etter å ha lest kommentarene jeg fikk på innlegget mitt.

Skrevet
Jeg har gjort det, men fikk bare til svar at normalt var det ikke, men heller ikke bekymringsverdig. B

Må innrømme at jeg allikevell ble litt engstelig etter å ha lest kommentarene jeg fikk på innlegget mitt.

Da synes jeg du skulle oppsøke en annen lege. barn som lukter svette i så ung alder kan være litt ute å kjøre hormonmessig.

Og bruk deodorant på henne i mellomtiden.

Skrevet

Så et program om det fra England, og der ble de satt på hormonutsettende (aner ikke hva det heter) medisiner, for å unngå nettopp for tidlig pubertet. Svettelukt var et av de typiske tegnene.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Når de begynner å lukte svette. Evt hakket tidligere når de kommer opp i en alder hvor jevnaldrende begynt å bruke hvis de selv ytrer ønske om det.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Broren min begynte på skolen i høst og han har begynt med deo. Men det er nmok bare fordi han er så forfengelig.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Sønnen min er 13 og han har enda ikke begynnt å "lukte". Han har fått en deodorant, men trenger den egentlig ikke...

Gjest Svett gjest
Skrevet

Jeg fikk mensen i 5. klasse (11 år gammel), men jeg tror at jeg begynte å lukte svette en god stund før det. Kanskje da jeg var 9-10 år. Da fikk jeg beskjed hjemme om å vaske meg med såpe under armene. Jeg husker ikke helt, men jeg antar at jeg brukte mors ekle MUM også :fnise: .

Jeg tror jeg vil prøve å unngå at mine barn bruker deo "for gøy". De kan bruke deo når de begynner å lukte svette. Det er ikke nødvendig å smøre på seg parfyme og kjemikalier som barn, dersom det ikke er behov for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...