Gå til innhold

Når begynner barna med deoderant?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Merket plutselig at 9- åringen min (han ble 9 år for noen få dager siden) var våt under armene. Jeg kjente ingen lukt, men ble til å lure på når de egentlig begynner med deoderant og slikt? Når begynte/begynner dere å be barna bruke det? Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Når det begynner å lukte av svetten. Det merker man jo fort.

Datteren min er snart elleve, og hun har så smått begynt med deodorant. Men det er klart sånt er veldig individuelt.

Skrevet

Svettlukt kommer vel med puberteten...

Min på 8 er stadig og prøver litt av mannens toalettsaker, men har sagt han må vente litt. Han kan få lov hvis han skal pynte seg da :fnise: Forfengelig er han ihvertfall.

Skrevet
Merket plutselig at 9- åringen min (han ble 9 år for noen få dager siden) var våt under armene. Jeg kjente ingen lukt, men ble til å lure på når de egentlig begynner med deoderant og slikt? Når begynte/begynner dere å be barna bruke det? Takker for svar :)

Hei.

Har jente på ni år og der sto deo pluselig veldig høyt på ønskelsta.

Bruker den bare når hun dusjer, så ikke hver dag. :)

Men har også hørt at noen i klassen som bruker deo hver dag og også har fått litt hår under armene. Så det er vel litt forskjell.

Men så lenge det ikke lukter er det jo ikke nødvendig. men syns de det er greit kan de jo begynne såvidt. :)

Skrevet
Når de er 13. Da starter puberteten.

Ehh... det er vel litt individuelt...

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja, var en av de andre foreldrene i klassen hans som fortalte at deres sønn hadde fått deo i bursdagsgave. Kanskje noen allerede har begynt å bruke det. Skal nok kjøpe en etterhvert nå. Takk for svar :)

Skrevet

Normal pubertet kan starte så tidlig som 9 og så sent som 16 (tidligere og senere er mulig, men mer uvanlig), så det du sier der er helt feil. Dessuten er ikke pubertet én enkelt hendelse som man kan tidfeste nøyaktig, det kommer an på hva slags definisjon på pubertet man bruker.

Gjest StoreSky
Skrevet

Har ei datter på 8,5 år, hun har luktet sterkt av svette siden i sommer(når hun ikke har dusja på en dag eller to altså!), og har altså begynt med deo i blandt. Til jul skal hun få egen.

Skrevet

Herlig, og du lever på hvilken planet?

Flere av "mine" 5. klassinger bruker deodorant. Spesielt på 6. og 7. trinn dunster det ofte pubertet i klasserommet ;)

Skrevet
Herlig, og du lever på hvilken planet?

Flere av "mine" 5. klassinger bruker deodorant. Spesielt på 6. og 7. trinn dunster det ofte pubertet i klasserommet ;)

Kanskje hun mener TENårene begynner når man er 13... Det er jo nesten det samme som puberteten. :fnise:

Skrevet

Flere i min sjetteklasse bruker deodorant, og vi oppfordrer til bruk av deo etter gymnastikk. Noen stinker skikkelig, selv om de bare er 11. Flere begynte i fjor da de var 10.

Skrevet

Gutt 12-13 års alderen.

Datteren min er troende til å begynne mye før, så jålete hun er.....

Skrevet

Litt ekkelt å tenke på at så små barn er blitt kjønnsmodne. Bruker de deodorant og lukter svette når de er 8 år kan de jo ha kjæreste og kysse også...og gudene vet hva mer.

Rystende -med barn som får mensen i en alder av 7 år!

Skrevet
Litt ekkelt å tenke på at så små barn er blitt kjønnsmodne. Bruker de deodorant og lukter svette når de er 8 år kan de jo ha kjæreste og kysse også...og gudene vet hva mer.

Rystende -med barn som får mensen i en alder av 7 år!

:roll: Ja for å lukte svette og å være kjønnsmoden er jo akkurat det samme.... :ironi:

Som flere sier her kan det lukte skikkelig svette i en 5./6. - klasse. Når man merker at det begynner å lukte litt svette, er vel tiden inne for en deodorant. Det er store individuelle forskjeller her, som på mange andre områder, og det finnes derfor ikke noe fasitsvar.

Skrevet

9-10 år startet jeg med det, mest pga de luktet godt(snoopy fra H&M), men etter hvert så ble det jo nødvendig. Søsteren min på 11 har også brukt siden hun var 9 sånn ca.

Vi er litt forfengelige da! Skal lukte godt :fnise: Men tror egentlig det var ganske vanlig blant jentene i klassen og bruke.. alle hadde iallefall med seg i gym-en og slikt!

Vi ble verre når vi var 12-13. Da var det ikke bare deo vi hadde med oss, men tonnevis av sminke(så jo ut som vi hadde fått blåveiser hele gjengen) :fnise:

Skrevet

Sønnen min begynte med deo da han var 10 år. Han fortalte selv at det luktet vondt under armene hans, jeg kjente ingenting. Så da kjøpte jeg en egen deo til han som han bruker innimellom, han bruker den ikke hver dag.

Min stedatter på 11 år har også fortalt at det lukter vondt under armene hennes (kjenner ikke det på henne heller jeg), så nå må hun også få en deo til neste gang hun kommer.

Skrevet

Sønnen min på ti og et halvt begynte for et år siden. Jeg anbefaler å bruke parfyme- og alkoholfri deodorant til unger. Det er det jeg bruker selv også - etter en del feilkjøp har jeg komet til av Vichy sin er best, både mht. fukt og lukt.

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Herregud! Når de begynner å stinke, så klart :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...