Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 http://www.kk.no/php/art.php?id=499411 Her er mange sannhetsord angående slanking. Lyst å legge om livsstilen etter jul? Her kan du lese om hvordan du kan gjøre det: www.tenkslank.no Jeg har hatt god effekt av å gå på dette kurset. Kanskje vi kan dele erfaringer i denne tråden etter jul? Gjøre det sammen? Jeg skal ned 6 kg. Jeg har lagt om livsstilen så jeg må begynne å trene, og spise et måltid til om dagen. Hvordan endre dårlige vaner? Feks bytte ut en kaffe mocca med kaffe/te. Da sparer man 450 kalorier pr dag.
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Tenk å kunne gå ned i vekt uten å tenke på mat til enhver tid. Slippe å tenke på alt du ikke skal spise. Alle valg faller naturlig. :O) Alle tenker på slanking som noe negativt. Mange har gjerne slanket seg i en årrekke. Ned noen få kilo og opp enda fler. Så igang med en ny diett. Hvem kjenner seg ikke igjen? Gjør dette for siste gang! :O)
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har jobbet med å legge om livsstilen i hele år (og det begynner etter hvert å bli "vanen min" nå.. ). Har aldri slanket meg slik "slanking" beskrives i linken din.. Husk at mange bruker ordet "slanking" om livsstilsendringer som kan være rimelig fornuftige.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Jeg og mannen forsøker å legge om livsstilen. jeg er normalvektig og han er overvektig. Det handler ikke om slanking menn å kunne leve sundt. Det handler på ingen måte om hva vi ikke skal spise, men mer i grad av hva vi skal spise: Vi spiser mer, oftere og bedre mat nå enn tidligere. Da har man mindre lyt på digg også, og slipper å bruke tanker å hva man ikke skal spise fordi man venner seg helt av med det. På denne måten gidder vi heller ikke å tenke på maten i jula, vi er ikke på slankern noen av oss, så vi spiser det vi vil. På den andre siden kunne jeg nok tenkt meg å ha ei litt sunnere jul, bare fordi jeg vet hvor slakk og energiløs jeg blir av tung mat. Kommer til å passe på å ha salater etc i hus slik at jeg kan spise dette ved siden av spekemat etc. Mye bedre enn bare spekemat alene, og mye friskere.
Gjest Kristin_ Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Språkvasken som har foregått en stund nå (å kalle slanking for livsstilsendring eller livsstilsendring for slanking) synes jeg igrunn er litt uheldig. Jeg er glad for at slankekur har fått en mer negativ klang, for slankekurer fungerer ikke på lang sikt (på kort sikt derimot, funker de som bare juling). Likevel, lurt å ha sin kritiske sans i behold. Flere ganger har jeg lest sånne ting som "jeg gjorde en livsstilsendring i noen uker, og så gikk jeg tilbake til gamle vaner". Da har man per definisjon ikke gjort noen livsstilsendring, da har man gått på en slankekur. Å spise mindre enn man vil greie til vanlig eller spise mat som man aldri vil fortsette med i "hverdagen" er ikke en livsstilsendring, og det er ikke noe mindre en slankekur av at man ikke kaller det for det lengre. Som tidligere nevnt også, så er det også noe i det at skal man ha resultater, så må man faktisk få ut fingeren litt også. Hvis man tenker "slanking" så fort man ikke kan spise hva man vil hver eneste dag når som helst, så har man et problem. Eller, strengt tatt ikke et problem, men man har i hvertfall en forklaring på hvorfor man går rundt og veier mer enn man skulle ønske. Skal man gå ned i vekt og holde seg der, går det bare ikke an å spise sjokolade hver eneste dag, kakestykke til hver eneste kaffekopp, og fløte, smør og sukker i alt man lager til middag. Jeg ser også at artikkelen her refererer til at bruk av penger på slankeprodukter er bortkastet, og at slankebøker er bortkastede penger. Samme argumentet kan igrunn brukes til "livsstilsbøker" ettersom f.eks. Fedon Lindbergs opplegg (som er en full omlegging av kostholdet med mål om å fortsette slik til "evig" tid) like fort blir en slankekur, dersom man bare gjør dette i en periode og deretter går rett tilbake til lyse baguetter med ost og cola Trådstarter har jo også meldt seg på et livstilsendringskurs (som såvidt jeg vet også Libra og Grete Roede markedsfører seg med for tiden) og det er da vitterlig ingen forskjeller på dette og et slankekurs, rent forretningsmodellmessig. Det er et kurs som skal hjelpe deg å gå ned i vekt. Går du tilbake til det du gjorde før, legger du på deg igjen. Mange av disse kursdelstagerne vil uavhengig av om du kaller det for slankekurs eller livsstilskurs falle tilbake til gamle vaner og legge på seg kiloene igjen. Fact of life. Om pushere av kurs til "livsstilsendringer" bruker argumenter som "slankeindustrien vil ha penga dine", så synes jeg det er et omtrent like konstruktivt salgsargument som "her, ikke støtt den profittmaksimerende legemiddelindustrien, ta disse urtetablettene til 400 kroner i stedet". De har mange fordeler i forhold til typiske "slankekurs" for all del, men det der er et latterlig argument. Kall det livsstilsendring, kall det slanking, kall det investering i egen helse og utseende, kall det hva du vil, bare gjør det som må til på en fornuftig måte, og gjør jobben med å holde seg der etterpå. Det vil si at du ikke går tilbake til å gjøre akkurat som du gjorde før. Det er en grunn til at du hadde kilo du ville ta av i utgangspunktet -Kristin (som sniker rundt og småleser litt i dann og vann)
Gjest AnneShirley Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Kristin du er alltid så klok Det er virkelig ikke hva man kaller ting som er poenget, men hva man gjør.
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Hei Kristin. Takk for svar. Det skuffer meg litt at du kaller tenkdegslank kurs for det samme som Libra og Grete Roede. Jeg har gått på flere GR-kurs og jeg får kun beskjed om hva jeg skal spise og hvorfor. Det er ingen som spør meg hvorfor jeg spiser. Det er her dette kurset skiller seg fullstendig fra andre kurs. Jeg har jo holdt vekten i snart 3 år, det er det kun 5-10% som klarer, og dette er jo fordi man går på en diett over ca 8 uker. Jeg prøver å dele med dere at på dette kurset får dere hjelp til å gå ned i vekt på sikt med å endre vaner. Kursleder sier ikke hva dere skal spise, det som er dårlige usunne vaner vet deltakeren selv, og vil endre på dette av seg selv, med å endre tankegangen. Helt genialt. Jeg likte som en skrev over her: vi tenker på hva vi kan spise, ikke hva vi IKKE kan spise;O) Da vil det fungere.
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Glemte å si at jeg gikk opp i vekt av min GR-kurs, pga all fokus var på å veie oss hver uke. Man MÅ være flink mens man går der, men vi endrer ikke måten vi tenker på. Det er ikke veiing på tenk deg slank kurs. Dette er heller ikke reklame for dette kurset, jeg prøver bare å dele litt om livsstil og slanking. Interessant tema som ingeresserer meg veldig. Bare dette har fungert for min del. Bruke teknikker hvor man overtar kontrollen over matinntaket og ikke lar følelser styre. Hvor mange her har vel ikke trøstespist? Stresspist? Spist fordi man er tjukk og deppa? Spist fordi man ble kalt tjukk? Jeg har gjort alle disse tingene. Man føler seg kun bedre der og da, etterpå kommer oppgittheten, skyldfølelsen og skammen. Mange fikk bedre selvfølese på kurset da de selv var sjefen over maten:O)
Gjest Kristin_ Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Hei Kristin. Takk for svar. Det skuffer meg litt at du kaller tenkdegslank kurs for det samme som Libra og Grete Roede. Jeg har gått på flere GR-kurs og jeg får kun beskjed om hva jeg skal spise og hvorfor. Det er ingen som spør meg hvorfor jeg spiser. Det er her dette kurset skiller seg fullstendig fra andre kurs. Jeg har jo holdt vekten i snart 3 år, det er det kun 5-10% som klarer, og dette er jo fordi man går på en diett over ca 8 uker. Jeg prøver å dele med dere at på dette kurset får dere hjelp til å gå ned i vekt på sikt med å endre vaner. Kursleder sier ikke hva dere skal spise, det som er dårlige usunne vaner vet deltakeren selv, og vil endre på dette av seg selv, med å endre tankegangen. Helt genialt. Jeg likte som en skrev over her: vi tenker på hva vi kan spise, ikke hva vi IKKE kan spise;O) Da vil det fungere. Jeg har ikke sagt at et tenkdegslankkurs er det samme som grete roede eller libra. Det jeg påpekte er at de markedsføres på samme måte, som et livsstilskurs. Jeg er helt enig i at vektnedgang til en stor grad sitter i hodet. Det har jeg også kjent på min egen kropp. Det har ingenting med saken å gjøre. Det er kjempebra at du har fått gode resultater av opplegget, ingenting er bedre. Likevel må jeg få lov til å uttrykke en viss skepsis til et opplegg som tilbyr dette Kursets hovedformål er nemlig å hjelpe deg til å få tilbake naturens egen måte å regulere spisingen. Hva er så det? Jo, det er å spise når du er sulten og stoppe når du er passe mett Personlig synes jeg det virker litt teit å betale 750 kroner for at noen skal fortelle deg at du skal slutte å spise når du er mett, men det ligger vel kanskje en del mer bak dette Selvfølgelig finnes det mange der vektproblemet sitter i hodet. Men hos mange er det bare snakk om å begrense seg. Lørdagsgodt har blitt hverdagsgodt, de midlertidige løsningene til middag er langt på vei blitt permanente etc. Men jeg er veldig enig med deg i en ting. Mat skal aldri være fy. Skamfølelse kommer av en kombinasjon av oppfatninger om at mat er "nei", at de som er feite er svake etc. Det kan fort bli en ond sirkel. Det handler enkelt og greit, men samtidig så vanskelig, om å ikke bruke mat som en måte å takle vonde følelser på. Og i tillegg å fjerne de vonde følelsene rundt mat. Men dette har ingenting med livsstilsendringer å gjøre, dette handler om å endre holdningene rundt mat. Og dessuten så tviler jeg sterkt på at du gikk opp i vekt på grunn av at du måtte veie deg hver uke Men selvsagt, er det eneste du tenker på mat hele dagen så _hjelper_ det ikke.
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Så du mener at å endre holdninger ikke er å endre livsstil? Holdninger rundt mat er jo nettopp det som gjør at vi spiser feil. Så ved å endre de holdningene endrer man også livsstil. Alt henger jo sammen. Hode burde ha mer kontakt med kroppen. Hvor mange blir ikke uvel og dårlig etter å ha overspist godterier og junk? Hvorfor spiser vi mat som vi blir syk, dårlig og slapp av? Fordi underbevisstheta bestemmer og belønner oss når vi har gjort noe bra. Nå har jeg vært flink, nå er jeg sliten, jeg har det travelt, belønninger og unnskyldninger. Jeg gikk ikke opp i vekt etterpå fordi jeg måtte veie meg men at fokus var på vekt, ikke endre dårlige vaner. Vi fikk beskjed om hva vi skulle spise i 8 uker. Etter det faller mange tilbake til gamle vaner. Hvorfor har alle som går på GR vært der før?? SITER Kursets hovedformål er nemlig å hjelpe deg til å få tilbake naturens egen måte å regulere spisingen. Hva er så det? Jo, det er å spise når du er sulten og stoppe når du er passe mett Personlig synes jeg det virker litt teit å betale 750 kroner for at noen skal fortelle deg at du skal slutte å spise når du er mett, men det ligger vel kanskje en del mer bak dette Det jeg har kopiert fra deg over her, hvor finner du dette? Jeg har ikke skrevet det. Kan ikke finne noen andre som har skrevet det heller?
Quirky Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Innholdet i det kurset er vel tilgjengelig i bokform også. Sannsynligvis mye billigrere.
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Innholdet i det kurset er vel tilgjengelig i bokform også. Sannsynligvis mye billigrere. Ja absolutt, selv om å gå i en gruppe med andre er givende og morsomt, så kan man fint lese boka og lære teknikkene.
Supraspinatus Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Tenkte jeg skulle smette inn noen utrolig universale visdomsord: Det som fungerer for andre, fungerer nødvendigvis ikke for deg. Det finnes ikke noe fasit om kvinne1s metode er bedre kontra kvinne2s. (Sett at begge har seriøse opplegg). Nå tenker jeg mest på motivasjon og slike ting. Det fysiologiske er somoftest ganske likt, bare måten å gjøre det på er forskjellig.
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 (endret) Tenkte jeg skulle smette inn noen utrolig universale visdomsord: Det som fungerer for andre, fungerer nødvendigvis ikke for deg. Det finnes ikke noe fasit om kvinne1s metode er bedre kontra kvinne2s. (Sett at begge har seriøse opplegg). Nå tenker jeg mest på motivasjon og slike ting. Det fysiologiske er somoftest ganske likt, bare måten å gjøre det på er forskjellig. Nei men det er bevist at 90% går opp i vekt igjen etter endt slankekur. Det er også en kjent sak at de fleste klarer å mobilisere en motivasjon eller viljestyrke på feks et 8 ukers kurs. Man kan gå ned i vekt på 100 forskjellige måter, men hva holder i lengden er vel spørsmålet her. Jeg tviler ikke at det er mange måter å gjøre det på, jeg mener bare at hvorfor ikke gjøre det en gang for alle, ved å endre det som er problemet: de dårlige vanene. Endret 7. desember 2007 av lissi32
Gjest Kristin_ Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 Så du mener at å endre holdninger ikke er å endre livsstil? Holdninger rundt mat er jo nettopp det som gjør at vi spiser feil. Så ved å endre de holdningene endrer man også livsstil. Alt henger jo sammen. Hode burde ha mer kontakt med kroppen. Hvor mange blir ikke uvel og dårlig etter å ha overspist godterier og junk? Hvorfor spiser vi mat som vi blir syk, dårlig og slapp av? Fordi underbevisstheta bestemmer og belønner oss når vi har gjort noe bra. Nå har jeg vært flink, nå er jeg sliten, jeg har det travelt, belønninger og unnskyldninger. Jeg gikk ikke opp i vekt etterpå fordi jeg måtte veie meg men at fokus var på vekt, ikke endre dårlige vaner. Vi fikk beskjed om hva vi skulle spise i 8 uker. Etter det faller mange tilbake til gamle vaner. Hvorfor har alle som går på GR vært der før?? SITER Kursets hovedformål er nemlig å hjelpe deg til å få tilbake naturens egen måte å regulere spisingen. Hva er så det? Jo, det er å spise når du er sulten og stoppe når du er passe mett Personlig synes jeg det virker litt teit å betale 750 kroner for at noen skal fortelle deg at du skal slutte å spise når du er mett, men det ligger vel kanskje en del mer bak dette Det jeg har kopiert fra deg over her, hvor finner du dette? Jeg har ikke skrevet det. Kan ikke finne noen andre som har skrevet det heller? Jeg fant det på tenkslank.no sine hjemmesider, tenkte jeg skulle sjekke det ut siden du reklamerte såpass entusiastisk for opplegget Jeg sier ikke at ikke dette kan funke for mange, men det er ikke en fasitløsning som gjelder alle. Det var poenget mitt. Det er supert at du har funnet noe som fungerer for deg, men det er greit å ha i bakhodet at det ikke er sånn at det er noe revolusjonerende nytt du kommer med. Det er relativt kjent at trøstespising og "emotional eating" generelt gjør at folk legger på seg. Det er heller ikke akkurat noen som blir sjokkert over at slankekurer at ikke fungerer. Alle vet det ikke funker, men alle ønsker seg likevel en quick fix og håper at de er unntaket for regelen. Jeg kan endre mine holdninger overfor mat uten å endre livsstil i en retning som gjør at jeg går ned i vekt. Jeg kan bestemme meg for å slutte å telle kalorier, kose meg og muligens veie 5-6 kilo mer enn jeg ville gjort om jeg var veldig streng med maten. Dette blir en holdningsendring, men det gjør ikke at jeg går ned i vekt. Derimot vil det muligens gi meg ro i sjelen. Og det er like så viktig. Poenget mitt her er ikke at opplegget ikke kan ha noen fordeler, poenget er at det er ikke sånn at du har funnet Løsningen på alle problemer med vekt. For 100 personer er det 100 forskjellige løsninger, minst. GR tjener et formål, nemlig å både undervise folk om hva slags mat de kan spise (Det er utrolig å se på hva folk ser på som sunn og usunn mat) og gi dem et opplegg så de kan starte. Selvfølgelig kommer de tilbake igjen hvis de ikke har lært noe som helst og bare har latt seg kommandere rundt. Men det er noe i det, det er nemlig en del som ønsker det, for da slipper de å ta stilling til å sette seg inn i sunn og usunn mat. Et kjapt blikk gjennom K&T-tråder, så er det en ganske stor hyppighet av tråder av typen "Lag et program til meg, fortell meg hva jeg skal spise, forklar meg hva jeg skal trene, og når". Det er vel kanskje opplagt at når man ikke engang gidder å sette seg inn i hva slags mat kroppen vår trenger og hva den ikke trenger, så er alt tapt når "opplegget" er over. Dersom man derimot sitter og spisser ørene og prøver å lære seg ting, innføre det i sin egen hverdag og tilpasse det sine egne behov, da er man langt på vei Det hjelper ikke å vite hvorfor man trøstespiser dersom man ikke skjønner at kjøttdeig og potetmos på pose er gode byggesteiner i et sunt kosthold, satt på spissen. -Kristin
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Det hjelper ikke å vite hvorfor man trøstespiser dersom man ikke skjønner at kjøttdeig og potetmos på pose IKKE er gode byggesteiner i et sunt kosthold, satt på spissen. Huff, her går det fort i svingene-
Gjest lissi32 Skrevet 7. desember 2007 #17 Skrevet 7. desember 2007 Det er her vi snakker forbi hverandre. Du snakker fortsatt om det å gå ned i vekt, jeg snakker om å endre livsstil- som på sikt gjør at du går ned i vekt, men du blir sunnere og får bedre helse. Man får bedre selvfølelse ved å kontrollere matinntaket, og tar sunnere valg. Dette handler like mye om helse som vekttap. Er det viktigst å være slank eller frisk?? Mange slanke personer har diabetes 2. Poenget er at de fleste som kommer på kurs kan alt om mat, nesten mer enn kursholdere selv De som ikke kan noe om ernæring vil selvsagt bli satt inn i dette. Bevisstgjøring, førevarteknikker. Ikke handle sulten, da handler man mer enn man skulle ha. Lære å gå forbi sjokoladen. Få vekk sug. Mange klarer ikke gjøre disse endringene selv. Noen ganger er tingen:bevisstgjøring. Mange vet ikke at de spiser for mye. Mange fornekter, og spiser det dobbelte av hva de tror ang kalorier. Mange kjøper en pølse med brød fordi de fyller bensin, det er en vane. Som enkelt kan bevisstgjøres og byttes ut med feks en frukt og en farris. Jeg sier ikke at dette er revolusjonende, eller noe nytt. Og det er ikke jeg som skal ha æren for dette, han heter Sigurd Stubsjøen. Jeg snakker til de som har slanket seg i en årrekke, og er lei og å mislykkes. Jeg snakker til de som er interessert i å høre på. Sier ikke at dette funker for alle og enhver, der er alltid unntak!!
Gjest Bolledeig Skrevet 8. desember 2007 #18 Skrevet 8. desember 2007 Gratulerer, da klarte du faktisk å provosere meg til å registrere meg igjen, før eksamen og alt, fysj. For det første: Hvor i innleggene mine står det at jeg foretrekker slank fremfor frisk? Eller at jeg pusher usunne slankemetoder? Eller at jeg synes det er greit å ha diabetes så lenge man er slank? Synes det er temmelig drøyt av deg å påstå at jeg bare skal ha folk til å gå ned i vekt koste hva det koste vil, mens du mener de skal legge om livsstilen og leve sunt, noe jeg tydeligvis er en sterk motstander av Når det er sagt, så er jeg enig med deg på mange punkt. Ubevisst spising er et stort problem, om det så er en pølse på Shell når man fyller bensin eller en sjokolade man hiver i handlevognen rett foran kassen. Ikke noe tvil om det. Det er heller ikke noen hemmelighet at folk undervurderer kaloriene de spiser og overvurderer kaloriene de forbrenner. Jeg antar du mente å legge opp til en diskusjon om livsstilsendringer, og at det var intensjonen til tråden. Hvis ikke skulle man tro det bare var en ren reklametråd for tenkslank.no, og jeg ville rapportert den for lenge siden. Ellers er jeg veldig glad for at det er flere som ikke har fokus på kræsjdietter her inne på KG, for rett over nyttår kommer forumet til å bli oversvømt av "Lag diett til meg" "her er suppedietten" "går det greit om jeg bare spiser annenhver dag" og jo flere vi omvender i den runden, jo bedre
Gjest lissi32 Skrevet 8. desember 2007 #19 Skrevet 8. desember 2007 (endret) Gratulerer, da klarte du faktisk å provosere meg til å registrere meg igjen, før eksamen og alt, fysj. For det første: Hvor i innleggene mine står det at jeg foretrekker slank fremfor frisk? Eller at jeg pusher usunne slankemetoder? Eller at jeg synes det er greit å ha diabetes så lenge man er slank? Synes det er temmelig drøyt av deg å påstå at jeg bare skal ha folk til å gå ned i vekt koste hva det koste vil, mens du mener de skal legge om livsstilen og leve sunt, noe jeg tydeligvis er en sterk motstander av Når det er sagt, så er jeg enig med deg på mange punkt. Ubevisst spising er et stort problem, om det så er en pølse på Shell når man fyller bensin eller en sjokolade man hiver i handlevognen rett foran kassen. Ikke noe tvil om det. Det er heller ikke noen hemmelighet at folk undervurderer kaloriene de spiser og overvurderer kaloriene de forbrenner. Jeg antar du mente å legge opp til en diskusjon om livsstilsendringer, og at det var intensjonen til tråden. Hvis ikke skulle man tro det bare var en ren reklametråd for tenkslank.no, og jeg ville rapportert den for lenge siden. Ellers er jeg veldig glad for at det er flere som ikke har fokus på kræsjdietter her inne på KG, for rett over nyttår kommer forumet til å bli oversvømt av "Lag diett til meg" "her er suppedietten" "går det greit om jeg bare spiser annenhver dag" og jo flere vi omvender i den runden, jo bedre [/ Så koselig at du registerete deg igjen. Jeg sier ikk e at du sier det ene eller andre, snakker stort sett veldig generelt her. Rart at du finner det provoserende. Jeg tror egentlig du skjønner hva jeg prøver å fortelle her. Nei dette er ingen reklame for www.tenkslank.no. Jeg prøver bare å motivere og bidra til at folk skjønner at det ikke er gjort på to dager å slanke seg. At man kanskje kan lage en tråd her inne, komme med tips og råd. Jeg syns faktisk også Vektklubben er bra, fordi det er snakk om å spise sunt. Jeg syns man skal spise mat for å gå ned i vekt, ikke slutte å spise. Jeg var faktisk overvektig fordi jeg spiste kun to ganger pr dag, og feil mat. Jeg tror egentlig vi to er ganske enig. Jeg mistenker heller ikke deg at pushe usunne slankemetoder. Jeg sier bare at mange mener at det kun handler om å gå ned i vekt. Snakker veldig generelt her, ikke til deg personlig. Tenk om noen kom å sa: jeg ønsker å få hjelp til å gå ned i vekt fordi jeg ønsker å bli sunn, istedet for jeg vil bli tynn. Mange ønsker aller helst ligge på sofaen, knaske slankepiller og potetgull, eller bruke muskelstimulator, for å slippe å trimme. Det jeg mener er at det fins ingen lettvindt måte å gjøre dette på, OM den skal være varig i tillegg. Forresten: jeg og samboern har jogga i dag, stolt!! :O) Endret 8. desember 2007 av lissi32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå