Gå til innhold

Blodtrykket


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal måle blodtrykket i dag, og er veldig stresset (har eksamen på mandag). Vil det være MYE høyere enn vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt umulig å si. Jeg får høyt blodtrykk av å være stresset. Hos legen er det vanligvis 120/80, mens hvis jeg måler det på sykehuset (som jeg hater, bare å være der gjør meg stresset) kan det godt være 150/90 eller til og med mer. Det er vel bare å si at du er stresset pga eksamen, så tar de det vel med i beregningen akkurat som at de regner med at de fleste har såkalt legetrykk (litt høyere blodtrykk fordi man ikke liker å gå til legen) uten at det trenger være noe galt med dem.

Skrevet
Jeg skal måle blodtrykket i dag, og er veldig stresset (har eksamen på mandag). Vil det være MYE høyere enn vanlig?

Ikke nødvenigvis MYE høyere, men litt kan det nok være. Fortell legen at du er stresset!

Skrevet

Stress er jo et ganske vidt begrep. Så svaret er både ja og nei.

Man kan ha høyt blodtrykk om man nettopp har løpt for å rekke legetimen også.

Hvis man er redd for å ha generelt høyt blodtrykk, så er det vel bare å ta flere tester. Både før og etter eksamen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...