Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar en impulsiv ferietur nå, og vet ikke helt hvor ferden går (ikke tyrkia).

har mest lyst på hellas (gammel filosofistudent..)

er det noe spesielt man bør tenke på før man reiser til et badested? noe spesielt man bør ha med seg? kan man regne med å kjede seg? har jo reist endel, men ikke på pakketur, så det hadde vært fint med noen tips..

12

Videoannonse
Annonse
Gjest KristinK
Skrevet

Mitt tips er: ta med bøker/bladet. Da vi var i Tunisia i fjor sommer hadde jeg med 2 bøker og 1 blad og dette var altfor lite på 2 uker. Ha dessuten med massevis av Idoform eller liknende. Vi ble nemlig matforgiftet, og siden vi derfor holdt oss temmelig ro et par dager ble det også alt for lite lesestoff...12

Skrevet

da skal jeg sannelig ta med noen gode bøker..

sikkert bra å ha noe å lese på stranden også.

tunisia frister faktisk litt..

er det varmt på denne tiden av året?

synes fort det kan bli litt for varmt nemlig.

takk for svar!

icon_smile.gif

Gjest KristinK
Skrevet

Vi var der i juli og da var det oppimot 40 varmegrader. Det var uhorvelig varmt, men man vennet seg jo til det. Er nok smart å reise når det ikke er så varmt, for det ble nesten ubehagelig å bevege seg ute i gatene.

Ellers kan du jo kikke på et tidligere innlegg her om Tunisia. der skrev jeg en liten tilbakemelding om oppholdet vi hadde, som egentlig var litt blandet:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...2343&forum=14&3

Her kan du forresten se en klimatabell for Sousse i Tunisia:

http://www.startour.no/travel/city/temp_57.asp

KristinK smile.gif - Vi gifter oss 10.august 20021212[ Dette Innlegg er endret av: KristinK den 2002-04-05 09:31 ]

Skrevet

Anbefaler også bøker (men det er som regel mulig å få kjøpt engelske blade o.l. i byer.

Tenkte bare at jeg skulle advare litt om Hellas. Vi ble kjempeskuffet over hygiene og sånt den gangen vi dro dit. Bare det at dopapiret skal i egen bøtte ved siden av do synes jeg er litt drøyt.

Anbefaler en spansk øy i stedet jeg. Det er mange av dem og alle er rene og pene og har flott klima.

Skrevet

hm...høres bedre ut enn india iallefall. icon_smile.gif

får se hvilke turer de har fra sverige/finland for tiden..kan jo ende opp hvorsomhelst egentlig..men synes det er på tide at jeg tar en pakketur ettersom jeg er blitt 30.

bare jeg ikke feiger ut og tar storbyferie icon_smile.gif

snuser på tilbud..men hvilke spanske steder er greie? samme om det er party eller gamlinger bare det er litt aktiviteter og passe billig. skal også ha samboer med, men han er fornøyd med å plaske med tærne og slappe av..

12

Skrevet

Synes selv at alle kanarieøyene er suverene! Hvis dere drar før ferien begynner er det ferre turister der også.

Min favoritt er Gran Canaria (mas Palomas eller La Palmas).

Skrevet

Ang. bøker så har mange hoteller en hylle hvor de samler bøker tidligere gjester ikke har giddet å ta med seg, som du kan plukke fra. Det reddet meg på forrige ferie. Bøker er fort ganske tunge, så det er jo begrenset hvor mange man gidder å dra med seg.

Ellers er vel det viktigste å huske solkrem. Alltid lurt å ta med hjemmefra, man vet aldri hvordan pris og kvalitet kan være der man skal på ferie. Husk at hvis solkremen står i varmen så blir den ødelagt.12

Skrevet

takk for tips! tror nok det blir hellas eller spania, men tar sånn siste-minutt-tur så alt kan vel skje. men det så ut til å være nok av turer fra stockholm..

ganske rimelig; 1300 SEK for ei uke med hotell + at man får sett stockholm igjen og besøkt noen venner icon_smile.gif

-og det beste av alt-ikke et øre til sas...

*koser meg*

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hellas er topp!! Dopapiret i bøtta er sjarm... Dra til øyer hvor det ikke er så mange turister. Samos, Karpathos...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har reis en hel masse på charter. Det er ikke nødvendig å ligge på stranden hele ferien, så du trenger ikke være redd for å kjede deg. Undersøk litt om stedet på forhånd, det er alltid en hel masse av kulturelle ting man kan se. Ofte storbyer el. man kan reise til som ikke er alt for langt borte, eks. Portugal og Lisboa. Portugal og Hellas er definitivt de beste destinasjonene jeg har vært på. Spania kan også anbefales. Bare tull at det er dårlig hygiene i Hellas. Papiret kastes i søppelet i stedet for toalettet pga. vannmangel og ikke hygienemangel. Husk å bruke rikelig med solfaktor de første dagene! Ellers kan resten av ferien lett bli ødelagt. Om du holder deg unna kylling, isbiter, is, melkeprodukter og salat, og kranvann, blir du sjelden dårlig i magen. Jeg har for min del aldri hatt tid til å lese bøker på ferie. God tur!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ta med bøker og en bitteliten kjølebag m/plass til litt vann! Da slipper du å betale 50 kr for noen skiver vannmelon på stranda, fordi du dør av tørst icon_smile.gif

Skrevet

Vil anbefale å leie bil en dag eller flere for å komme deg unna de verste turistplassene. Jeg orker ikke å bry meg om hva jeg ikke bør spise. Har for det meste reist til Gran canaria, og der går det bra å spise alt! Jeg synes iallfall det er kjedelig å få rundt å tenke på at jeg ikke bør spise ditt og datt. Har ikke blitt syk heller. men, det kan jo kanskje være verre på andre plasser...

Gjest Anonymous
Skrevet

Dra til Hellas!

Hygienen er bra, det er kloakkrørene som er for gamle og trange til å ta unna "høytrykket" fra turistene om sommeren. På mange av de greske øyene tidobles folketallet i høysesongen. Jeg hadde min verste opplevelse mht hotellstandard en gang jeg reiste uspesifisert til Benidorm i Spania. Do-lokket gikk ikke an å sette ordentlig opp engang, vi måtte "skvise" oss inn på setet. Men selv det gikk å fikse; Vi fikk byttet hotell til super-standard dagen etter.

Ta turen til Sporadene nord i Hellas for fantastisk natur og strender. Velger du øya Skiathos får du et bra uteliv på kjøpet. Skopelos er også vakker. Litt roligere og færre strender, men byen er penere.

Øyene i Kykladene er gjerne vakker på typisk gresk blå-hvit måte, men naturen er mer karrig. Mykonos er stilig med flotte strender, men vær oppmerksom på at veldig mange homofile finner veien hit. Kan bli litt krampeaktig på en måte. Vi var to streite jenter som dro dit og hadde det ufattelig bra allikevel.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

hei!

jeg har vært i Hellas, og jeg vil gi deg følgende råd:

ta med to solkremtyper, en høy og en lav faktor, ikke drikk av springvannet, smaker klor og for jæ...lig.

Ha med deg nok håndklær, det kan du aldri få nok av på sydentur!

ikke kjøp tynne sandaler, de kan du brenne deg med når du går på stranda, det gjorde jeg, og det var ikke behagelig.

Ellers kan jeg nevne at det er herlig å dra til syden!

deilig klima, slipper å bekymre deg for om det blir dårlig vær, ja det er et paradis for meg i hvertfall, trives veldig godt i varmt klima.

Og ikke minst: du får mye bedre kurs hvis du veksler inn dine norske penger til drakmer i Hellas. Så veksle ikke altfor mye inn i Norge!

Og hvis du leser dette og enda ikke er dratt:

kos deg!

anonym

Gjest Anonymous
Skrevet

Hellas har ikke drakmer lengre...visste du ikke det???? De har EURO nå..., som de fleste andre EU-land.

• 22 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
svima skrev (På 5.4.2002 den 8.29):

tar en impulsiv ferietur nå, og vet ikke helt hvor ferden går (ikke tyrkia).

har mest lyst på hellas (gammel filosofistudent..)

er det noe spesielt man bør tenke på før man reiser til et badested? noe spesielt man bør ha med seg? kan man regne med å kjede seg? har jo reist endel, men ikke på pakketur, så det hadde vært fint med noen tips..

12

Husk å stå tidlig opp og legg håndkle på solstolen før du spiser frokost. Da sikrer du deg en god base du kan ha resten av dagen. Kjøp øl i butikken utenfor hotellet også kan du sette de i skyggen under stolen

Anonymkode: 9de98...f00

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Husk å stå tidlig opp og legg håndkle på solstolen før du spiser frokost. Da sikrer du deg en god base du kan ha resten av dagen. Kjøp øl i butikken utenfor hotellet også kan du sette de i skyggen under stolen

"Godt" råd 22 år etterpå …

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (40 minutter siden):

"Godt" råd 22 år etterpå …

Det kom ikke klart frem av tråden om ts hadde dratt eller ikke. Ts har du dratt?

• Hjerte 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kom ikke klart frem av tråden om ts hadde dratt eller ikke. Ts har du dratt?

Det aner meg at det er en aldri så liten dose ironi med i bildet her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...