Gå til innhold

sliter meg ut i jobben

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er mellomleder i en liten bedrift, med høysesong nå mot jul.

Trives innmari godt og har en fin tone med "teamet mitt" rundt meg. Vi jobber svært bra sammen og løser oppgavene perfekt sammen.. har god kontroll på teamet mitt og føler jeg virkelig mestrer rollen som deres sjef :)

men nå mot jul er det altså høysesong. ekstremt mye å gjøre. Stort press. og salgstallene bør også ligge på topp. Eneste som står i hodet mitt er tall tall tall... prestasjoner prestasjoner, prestasjoner..

Ledere over meg kommer og "blander seg inn" i mitt og mine sitt arbeid. dette skjer bare i høysesong. jeg får aldri bevist at jeg klarer meg utmreket. Føler meg angrepet og kritisert. Jobber "rævva" av meg, men føler ikke det legges merke til av de over meg. Lært meg til å tåle kritikk i høysesongen, overhøre og glemme.. men man vil jo gjerne ha ros. og å lukke ørene er lettere sagt enn gjort når du er sliten i kroppen.

*sukk* en liten utblåsning... jobbet tolv timer i dag og blir noe det samme i morgen.. :( trives, men har null energi. hadde dårlige tall i dag også, så er ekstra stresset :tristbla:

Stakkars samboeren min, han må tåle en fraværende og sliten kjæreste gjennom hele desember....

Skal straks hoppe i seng. tenker stå opp halv seks i morgen for å få gått en tur i frisk luft før jobb.. tenker også ta en lang dusj nå osv. prøve å freshe meg opp og gjøre meg tøff og klar for en ny dag!

Skal også møte lederene i morgen, og tar seg ikke ut om jeg begynner å sippe foran dem ;)

tips til hvordan være på topp i morgen og alle dagene framover???

sukk sukk... alle tips tas i mot med glede

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Be om en medarbeidersamtale! Om du ikke kommer overens med personalsjefen så be om en samtale med en annen.Hva med tilitsvalgte?

Kjenner meg igjen i det du skriver der.Kunne ikke snakke med noen for alle følte det samme og var redd for sjefen.

Du må også huske at det er begrenset hvor mye du har lov til å jobbe pr. uke og mnd.! Uansett om det er i en privat drift.

Slå neven i bordet og dra hjem når du skal evt. 1-2 overtidstimer pr. uke.

Endret av vimse
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Enig med gjest som svarte deg!

Ikke jobb mer enn du føler du orker, og husk på at et utvilt hode jobber mer effektivt enn et hode og kropp som er sliten og stresset!

Av og til så har man pålagt overtid spesielt i desember når "avslutningen" kommer for evt resultater, vet ikke om det er det for deg nå, men ikke jobb upålagt overtid dersom du føler deg for sliten.

Jobben skal du trives i og jeg vedder for at du gjør det kjempebra, men ikke la dine overordnede presse deg til mer enn du makter!

På sikt er ingen tjent med det!

Be om en medarbeidersamtale eller slutt på jobben når arbeidsdagen er over :)

Endret av Silmarill
Skrevet

Det er bare en ting å gjøre - noe som veldig mange flinke jenter ikke er så flinke til - du må sette grenser! Er det noe du kan delegere, lære opp andre til å gjøre, slik at du kan gå hjem litt før? Kanskje er du ikke så uunnværlig som du tror...

Gjest Elfrida
Skrevet

Mange som har det hektisk når før jul - en trøst er at det normaliserer seg utpå nyåret engang.

Men mens det står på kan det være et slit - og jeg anbefaler å prøve å legge inn noen korte men harde treningsøkter hvis du har den minste sjans til det, for det hjelper virkelig på å få ut stresshormoner.

Skrevet
Det er bare en ting å gjøre - noe som veldig mange flinke jenter ikke er så flinke til - du må sette grenser! Er det noe du kan delegere, lære opp andre til å gjøre, slik at du kan gå hjem litt før? Kanskje er du ikke så uunnværlig som du tror...

Jeg er enig. Men pass på at du kan bare delegere oppgavene og ikke ansvaret. ;-)

Skrevet (endret)
Be om en medarbeidersamtale! Om du ikke kommer overens med personalsjefen så be om en samtale med en annen.Hva med tilitsvalgte?

Kjenner meg igjen i det du skriver der.Kunne ikke snakke med noen for alle følte det samme og var redd for sjefen.

Du må også huske at det er begrenset hvor mye du har lov til å jobbe pr. uke og mnd.! Uansett om det er i en privat drift.

Slå neven i bordet og dra hjem når du skal evt. 1-2 overtidstimer pr. uke.

Enig!

Endret av vimse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...