Gå til innhold

Ting jeg lenge har hatt lyst til å si


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sebastian

Dette har jeg lenge hatt lyst til å si til noen venninner av meg:

Det er lite sannsynlig at du får noe annet enn one night stands med fulle ubrukelige typer så lenge du veier 20 kg for mye. Ja det er riktig at menn ser på kroppen til damer og at det er få som tenner på en overvektig kropp. Og hvis du ikke gjør noe med det snart så vil mannen til dine fremtidige barn sannsynligvis bli en du ikke er fornøyd med.

Du blir ikke slankere og du får ikke en penere kropp av å bare være på et treningsstudio. Du må også trene ordentlig, og ikke bare står der og finløfte på en halv kilos vekt i frykt for å bli svett slik at sminken renner utover. Forøvrig så hjelper det ikke så mye å ha en panikktrening på 3 timer en dag du innser at du må ta deg sammen og trene, for deretter å hate trening slik at det ikke blir noe mer. Du må komme inn i vanen med å trene jevnt. Det er ikke sikkert at du blir lykkeligere av å få med deg enda et TV-program istedet for å stikke ut og gå en tur.

Du er ikke nødt til å spise sjokolade og potetgull bare fordi det er Idol eller ett eller annet på TV. Du må ikke alltid servere sjokoladekake hver gang du har besøk. Kaffe er helt greit. Du ikke er ikke nødt til å ha masse sirup, H-melk og annet smakstilsetting i espressoen hver gang du drikker kaffe. Du er ikke nødt til å helle i deg ultrasøt eplecider når det går like greit å drikke gin tonics eller en annen drink som ikke har store likhetstrekk med sukkerlake. Du må ikke ha saft eller brus til middagen når vann eller melk går like greit. Du må ikke ha dessert. Og det er ikke så mye vits i å hoppe over måltider og deretter gå til frontalangrep på potetgullposen og sjokoladeskålen når du har blitt gal av sult. Det går faktisk an å gradvis venne seg av med å stappe i seg så mye søtsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm... Nå skjønner jeg ingenting. For hvis det du sier er riktig, må det være ganske mange ubrukelige menn - min mann inkludert... Jeg har fått en merkelig ide om at menn tenner på flotte pupper og former.. Og jeg har fått en merkelig følelse av at jeg ER attraktiv, til tross for mine ekstra kilo.. Eller er det bare bløff, når jeg får høre at "du er penere enn alle de andre jentene her", eller "skulle ønske dama mi hadde like flott kropp som deg..."

forøvrig er jeg helt enig med deg i at det er unødvendig å spise snop når man ser idol, og å trene i skippertak - det tror jeg de fleste er enige i, i grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg har fått en merkelig ide om at menn tenner på flotte pupper og former..

Former er flott, men veier du 20+ over den vekten du skal ha i forhold til høyden din da har du ikke bare "former"- da er du rett og slett fet.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Får jeg henge meg på her litt....

Så et programm på tv der de sammenlignet det å sitte i rullestol med å vare overvektig.

Kan noen fortelle meg likheten?!!

De som er for tung og ikke gjör noe med det så lenge det ikke er sykdoms relatert har selv valgt å väre overvektig.

Det er ingen som kan komme og fortelle meg at man velger å sitte i en rullestol!!!

Nei jeg er lei mennesker som veier for mye ut i fra dem selv som propper i seg snop og annen dritt og der etter klager.

Vär no litt realistisk da,og velg enten syt og gjör noe med det eller hold kjäft og spis dritten hver dag!!!

Jeg er selv noen kg tyngre enn hva jeg burde väre om man ser på vekt kurver ut i fra höyde ol.men vet dere hva jeg er ikke flau over det.

Så lenge jeg velger å spise det jeg spiser og ikke bevege meg mer enn hva jeg gjör så få jeg skylle meg selv.

Det er mitt valg om jeg v il väre fet eller ikke det er mitt valg om jeg vil väre sunn eller ikke.

På lik linje så det er dere andres valg så lenge det ikke er sykdomsrelaterte fedme problemmer.

Dette er mine meninger !!!

Og ja det er fint med former,men det kalles ikke former når det henger og disser som en manet som man har tatt på land.

Slutt å sutre og gjör noe om ikke så sier jeg det igjenn hold munn jeg er ikke innterisert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite sannsynlig at du får noe annet enn one night stands med fulle ubrukelige typer så lenge du veier 20 kg for mye. Ja det er riktig at menn ser på kroppen til damer og at det er få som tenner på en overvektig kropp.

He-he! Her tar du nok feil Sebastian! :ler:

Jeg har i perioder slitt med vekten og jeg merket det absolutt ikke på draget! Jeg til og med giftet meg da jeg var på det tykkeste! Og det var ikke med en ubrukelig taper... :D

Men resten av innlegget ditt er jeg stort sett enig i. Det er som oftest sammenheng mellom hva man dytter i seg, hvor mye man beveger seg og hvor fet man blir. Noen få har ulike sykdommer som gjør at de blir lubne, slik som f.eks. spiseforstyrrelser, men de aller fleste av oss bare spiser for mye!

Hvis du virkelig vil hjelpe dine venner så burde du ikke bruke de ordene du hadde i innlegget ditt. Mange spiser nemlig for mye grunnet dårlig selvbilde og det du sa her gjør ikke akkurat saken noe bedre.

Ta de heller med på trening! Motiver dem til å bevege seg mer! Si nei takk når de serverer deg sjokoladekake, så tør kanskje de også neste gang la vær å ta en!

Kort sagt, vær en venn!

I know, I've been there.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Både enig og uenig med Sebastian her jeg. Mat er viktig for at vi skal fungere skikkelig, og god mat gir glade mennesker.

Det mange gjør feil, er å i utgangspunktet spise feil. Masse grusomme halvfabrikata, frossen- og ferdigmat, mat som egentlig ikke burde kalles mat. I stedet for å slenge inn en grandis i ovnen, kan en like godt lage en pizza selv, helt fra bunnen. Det å lage mat helt fra bunnen av gir en bedre kontroll over hva en egentlig spiser, og maten blir faktisk sunnere på den måten også. Mat som faktisk smaker noe, blir en også fortere mett av. Selv trenger jeg å spise sunt og næringsrikt, og derfor må det være noe friskt og grønt med det jeg spiser, ellers blir middagen en heller dau affære. Så for all del, ikke slutt å spis.

Problemet er bare alt sukkeret vi klarer å klemme i oss i løpet av en dag, uke eller et helt liv. Livet er ikke en eneste lang slankekur, det er det eneste dokumenterte livet vi har, og det skal også nytes. Det går faktisk an uten sjokolade. Bare tenk på jordbær om sommeren... Riktig trening og god mat er nøkkelen til en sunn kropp, og en sunn kropp er ikke nødvendigvis en utsultet kropp.

Kanskje jeg er forferdelig bortskjemt med både det at jeg er slank og at jeg kan lage mat, men det er tross alt kaloriene vi lever av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk an å gradvis venne seg av med å stappe i seg så mye søtsaker.

Nå må du huske på at jenter er predisponert for søtsaker. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vil bare komme med en liten rettelse her!

Minnie skrev:

Former er flott, men veier du 20+ over den vekten du skal ha i forhold til høyden din da har du ikke bare "former"- da er du rett og slett fet.

Det er faktisk ikke sånn at man må være fet om man veier 20 kg mer enn det høyden sier, som du skriver Minnie. Ville bare rette på dette, siden mange kanskje tar dette for god fisk. Det er ikke nødvendigvis antall kg som bestemmer hvorvidt man er fet eller ikke. Har man en muskuløs og kraftig bygd kropp, kan man godt veie mange kg "for mye" uten å se fet ut. :D Har man en kropp som er frisk og i form, så ser man sjelden fet ut.

Bare det jeg ville si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Former er flott, men veier du 20+ over den vekten du skal ha i forhold til høyden din da har du ikke bare "former"- da er du rett og slett fet.

Minnie

SPørsmål: Hvilken vekt skal jeg ha i forhold til høyden? Jeg er 183 cm høy og har ikke så mange å sammenligne meg med. Hvor mye skal jeg veie? Og når har jeg hvor mange kilo for mye eller for lite? Er det BMI-skalaen som er målet, eller hvor kommer fasitvekten fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

For første gang er jeg enig med Minnie! :o

Jeg la på meg 23kg når jeg gikk gravid med første man og det var fedme på min lille kropp! Jeg ble 70kg og det var ikke noe fint og ikke noe lekkert!

Men nå denne gang har jeg lært, jeg har ca9uker igjen av svangerskapet og har lagt på meg 6kg! Ikke at jeg går og sulter meg selv men spiser sunt!

Jeg har ikke godt av å veie for mye.... :roll:

Ellers så tror jeg ikke noe på at menn velger damer etter bare utsende, jammen finnes det ikke så mange bra menn her i verden heller da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi velger ikke damer bare etter utseende..bare så det er sagt!

Andre i tråden her med nedlatende holdninger vil vanligvis være sammen med noen andre som har de samme holdningene..og lykke til med det samlivet!

Mangel på empati slengbemerkninger sårende utsagn vil tilslutt prege hverdagen..

Men ingen snakker om hvordan man kan bli et bedre menneske, ved å yte noe, hjelpe seg selv og andre eller være mer bevisst på oppførselen sin.

Alt for mye fokusering på det ytre i dag, hver enkelt må da ta ansvar for sin egen kropp og velvære, trives du ikke, så ta noen grep for å rette på det da!

Men nedlatenhet som jeg sporer hos mange synes jeg er kvalmende

Synes det første innlegget var veldig bra for bevisstgjøring og vil sikkert gjøre inntrykk på mange, vaner tar det tid å endre på for oss alle, her må man være sterk og målbevisst!

trene-zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er jo ikke lov å påpeke ulempene vedrørende fedme.. "Kropp er flott, menn liker kvinnelige former, tynne benreangler vil ingen ha, etc..."

Faktum er at overvekt/fedme er et helseproblem jeg tror svært få trives med. Når det er sakt, skjønner jeg godt at fete mennesker er nærtagende i forhold til dette: MEN dere legger IKKE bånd på dere når det gjelder kritikk av tynne mennesker... Det finnes faktisk de som sliter med å legge på seg også...

Jeg tror også dette med størrelse og "draget" varierer fra person til person: Noen menn liker åpenbart "store størrelser" andre gjør det definitivt ikke. Det er vel ikke nødvendigvis sammenheng mellom tapere/vinnere her.. Jeg personlig syns faktisk noen jenter/kvinner kler å være store mens andre bare ser ekle ut som overvektige. Det har vel med personlighet, bengygning, klesstil etc. å gjøre, tenker jeg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er tydelig at du ikke vet hva du prater om. Jeg foreslår at du tar en måned og lever på to knekkebrød og to brødskiver til dagen. Da kan du uttale deg om fete folk. For det er ikke sant at dem spiser så vanvittig mye. Det er sjelden en fet person får kose seg med god mat skal jeg si deg - det er bare så synlig de få gangene dem gjør det.

Slutt å prate om ting du ikke aner noe om. Klart der er noen som driter i alt og spiser seg feite, men det gjelder ikke alle. Mange feite mennesker spiser langt mindre enn de tynne. Og der er kanskje derfor en grunn til at de har en tendens til å miste motivasjon når man kommer til trening osv. Det hjelper jo ikke likevel. Skal feite mennesker aldri få lov til å bare ha det koselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi velger ikke damer bare etter utseende..bare så det er sagt!

Andre i tråden her med nedlatende holdninger vil vanligvis være sammen med noen andre som har de samme holdningene..og lykke til med det samlivet!

Mangel på empati slengbemerkninger sårende utsagn vil tilslutt prege hverdagen..

Men ingen snakker om hvordan man kan bli et bedre menneske, ved å yte noe, hjelpe seg selv og andre eller være mer bevisst på oppførselen sin.

Alt for mye fokusering på det ytre i dag, hver enkelt må da ta ansvar for sin egen kropp og velvære, trives du ikke, så ta noen grep for å rette på det da!

Men nedlatenhet som jeg sporer hos mange synes jeg er kvalmende

Synes det første innlegget var veldig bra for bevisstgjøring og vil sikkert gjøre inntrykk på mange, vaner tar det tid å endre på for oss alle, her må man være sterk og målbevisst!

trene-zloty

Zloty,- tusen takk for flott innlegg! Akkurat det JEG vil høre i allefall. Godt å se at NOEN er reflekterte og voksne... :)

Jeg er helt enig i det du sier.

---------------

Til nest siste gjest :

HVEM har sagt noe her om at "tynne benrangler vil ingen ha" osv....

I flere tider har vært de tykke / overvektige - kall det hva du vil,- de med noen kilo ekstra, som har blitt kommentert, plaget og gjort narr av og blitt kalt stygge og ufikse. De tynne har siden midten / slutten av 50-tallet blitt forhelliget til de grader og slankepresset er enormt nå fortiden!

Så ikke kom å si at selv om vi prøver å ta opp dette problemet, så mener man herved ikke at tynne er stygge og ekle ? Bla, bla....

Som du kanskje vet, så er (super)modeller og reklamemodeeller og de fleste kjendiser utrolig slanke / magre og er tydelig opptatt av utseendet sitt. Å ha noen kilo ekstra er omtrent ulovlig for de fleste skuespillere og især modeller. Så hvem tror du har lettest for å "overleve" og innfri kravene til "skjønnhetsidealet" her i verden i dag ? Tror faktisk det er de med "normal" vekt, eller helst de som er superslanke......

Am I wrong ?

HVOR er det vi øser ut av oss og kritiserer tynne og slanke ?

Nevn gjerne eksempler.

Jeg tror de fleste skjønner at det kan være vekt / helse-problemer og stoffskifte diagnoser som kan gjøre folk både under og overvektige, og har forståelse for det. Jeg synes du virker rimelig nærtakende selv her!

Du generaliserer også svært, når du sier at alle "fete" ikke legger bånd på seg mht kritikk av tynne. Værste mølet jeg har hørt! Dette tror jeg gjelder fåtallet! Uansett er det da folk som har et ekkelt og umodent og intolerant syn på andre, og det gjelder ikke "fete" spesielt!

Skjønner ?

Det du nevner til sist her,- med at noen kler å være overvektige, og andre ikke,- gjelder det ikke da også det at noen kler å være tynne, mens andre blir ekle av det også ? Eller ? Med tynn så mener jeg ikke normalvekt, men tynn. Var det en dårlig sammenlikning ?

Tror du bør resonnere litt over det som har blitt sagt her jeg og ikke bare se så svart / hvitt.

Det er mange årsaker til overvekt,- som det er mange årsaker til undervekt og vekttap. Ikke sant ? Gidder man å bare følge med litt i medisinens verden, så er ikke det så himla vanskelig å forstå.

Dessuten ER det ikke slik at alle går ned i vekt bare de spiser "ordentlig",- bare så du vet det. Noen funker det for,- mens andre sliter selv om de spiser mindre og sunnere enn mange tynne / slanke / folk med "normal" vekt....

Det er litt med forbrenning også,- man kan gjerne være litt kraftig / ha kraftg benbygning og evt. muskler, mens det også kan være slanke som ikke har like bra forbrenning og derfor må trene mer / ha et strukturert kosthold for å holde "normalvekten" ved like....

Alt i alt,- jeg synes du virker meget intolerant!

Jeg er for øvrig enig med siste gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel egentlig si meg JÆVLIG heldig da.. Som ikke har endt opp med en slik dust som deg Sebastian(for jeg regner med at det er slike menn som deg selv du hinter til.. Når du snakker om uduglige mannfolk..)

Selv om noen har litt ekstra på kroppen, betyr det ikke at de er noen late jævler som ikke gjør noe annet enn å spise fet mat mens de ligger og ser på TV.

Vi er ikke misfostre. Vi er mennesker vi også. Og ikke ALLE overspiser!

Fedme og 20kg for mye er TO forskjellige ting. Jeg er sikker på at jeg har 20kg for mye, men jeg vil ikke regne det som fedme! (i.flg. BMI heter det "overvekt")

Kan jo også minne dere på at det faktisk fins forskjeller på folk. Jeg har kraftig benbygning(som alle har i min familie.. De fleste uten å være overvektige)

Når jeg var 70kg (176cm) var jeg SLANK! Jeg hadde en PEN kropp! Da hadde jeg vel egentlig 10kg for mye jeg da..?

Men det å si at vi er noen desperate, late folk, som IKKE gjør noe annet enn å jakte på uduglige menn mens vi ligger i sofaen og spiser.. DET er bra teit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er faktisk ikke sånn at man må være fet om man veier 20 kg mer enn det høyden sier, som du skriver Minnie. Ville bare rette på dette, siden mange kanskje tar dette for god fisk.

Det stemmer nok når det gjelder menn men det er ytterst få kvinner som kan veie 20+ kg. og legge all "skylden" på kraftig benbygdning og muskler.

Og når det gjelder dette med at "menn liker former" så er vel det en sannhet med visse modifikasjoner. Det er forskjell på å ha former og å være kvapsete og dissende men jeg får inntrykk av at mange overvektige klamrer seg til uttrykket "kvinnelige former" som om det skulle vært en redningsflåte.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...