Gå til innhold

Han vil ha 50/50

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
Vet du det, eller er det bare sånt du hører?

Det er altfor lettvint å legge skylden på far, og spesiellt når man kun hører mors versjon og ikke fars.

Jeg kjenner til et tilfelle der det er 50/50 omsorg og der den ene part får presentert 1/2 part av regninger for medlemsskap i div. lag barn(a) er med på mens når vedkommende presenterer tilsvarende regning tilbake for ting vedkommende har betalt så blir det aldri godtatt. Vedkommende sender barn(a) med nye klær til den andre, barn(a) kommer tilbake kledd i gamle klær. Barn(a) blir sendt av sted med rene klær og kommer tilbake med bare skitne. Når barn(a) blir sendt til den andre har vedkommende sjekket hva slags aktiviteter/lekser/annet som skal foregå hos den andre forelderen i perioden som kommer slik at nødvendig utstyr kan medbringes. Det samme blir gjort når barn(a) skal tilbake igjen: "Husk å ta med .... for du vet vi skal jo ... i neste uke". Når barn(a) kommer tilbake er ingen slike planer forberedt med mindre denne jeg kjenner har gjort den andre foreldreren ettertrykkelig oppmerksom på at ditt eller datt må huskes. Vedkommende jeg kjenner føler at h*n alltid har fungert som administrator for hele familien og at den andre part tror det skal være slik fortsatt. H*n er også lei av at barn(a) må fly inn og ut for å hente ting som ikke var planlagt medtatt ved bytte. H*n mener at den andre forelderen bruker dette som en måte å kontrollere sin eks på (hvor h*n er, hvem h*n er med, når h*n er hjemme, etc). Barn(a) har også fått i oppdrag av den andre forelderen å forhøre min bekjente om evt. nye partnere, etc.

Jeg tror både menn og kvinner kan komme til å gå i denne fellen fordi det er viktigere å hevne seg over sin eks enn å gi barna gode vilkår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...