Gå til innhold

Jobbintervju...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sendte søknad til en barnehage for en stund siden, og fikk nettopp melding om at jeg er ønsket til jobbintervju.

Mens jeg søker på andre jobber, er jeg vikar på skole/sfo nå, og kjenner at jeg fort får vondt i hodet av å være på sfo. Det er endel støy der, og ennå verre er det vel i barnehage... Men jeg trives egentlig godt med å jobbe med barn. Kan noe gjøres for å dempe støy-ømfintlighet?

Er det ok å komme til intervju, selv om jeg ikke er sikker på om jeg vil ha jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tåler ikke støy, men vil jobbe med barn. Den er nok utrolig vanskelig, for i en barnehage er det støy, så enkelt er det. Vet ikke hva du kan gjøre, det er egentlig bare en vanesak.

Jeg har heller ikke så sinnsykt mye til overs for masse skrik og skrål, derfor jeg vil bli lærer på grunnskolen fra 5-7 klasse, istedenfor å gå ut i lære som barne og ungdomsarbeider.. Liker små unger, men det er litt grenser på antallet og hvor lenge, og i en 5 klasse så har de f.eks lært seg å være litt rolige iallefall :sjenert:

Det burde vel være greit å gå på intervju selv om du ikke er sikker. Er bare til å takke nei hvis du får jobben, men ikke vil ha den allikevell.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler du ikke støy er IKKE barnehage en plass å jobbe. Mener nå jeg.

Jobbet selv i barnehage 1 år og var fullstendig uttappet og ør i hodet hver ettermiddag. Men folk er forskjellige.

Så lenge du er klar over at du ikke klarer støy så er vel ikke barnehage akkurat plassen å jobbe..den eneste tida det er rolig der er vel når det er hvile/lesestund :).

ENig med personen over her...Du kan da gå på intervju selv om du ikke er sikker på at du vil ha jobben!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Nå har jeg bestemt meg for å ikke dra på intervju.

Jeg har egentlig mest lyst til å jobbe med større barn, mindre støy... Da blir det vanskelig å få intervjueren til å tenke at jeg er den rette for jobben. Og jeg er vel egentlig ikke den rette for jobben... Og da er det synd å kaste bort tiden til intervjuer.

Selv om jeg gjerne skulle prøvd å jobbe der, blir det feil...

Trenger jeg å oppgi grunn når jeg skal si ifra at jeg ikke kommer, eller er arb.givere vant til at folk trekker seg?

Han er kanskje ikke interessert i å høre min lange utgreining om hvorfor ditt og datt, tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du vet at du ikke vil takke ja til jobben er det bare å gi beskjed om at du ikke kommer. Men si for all del ifra.

Vis ikke kan du jobbe hjemmefra. Passe kjempe bra for de som liker det roligt å vil bestemme sin egen arrbeidtid. :kaffe: :kaffe: he he...et kopp med te mellom slaga passer bra for noen...

Sånne som meg...Stortrives som min egen sjef...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Hvordan skal jeg skrive det?

"Jeg kan dessverre ikke komme til intervju i dag" blir jo feil. For da lurer de sikkert på om jeg kan komme en annen dag istedet.

Jeg har helt jernteppe.

"Jeg må trekke meg som kandidat til stillingen" høres ut som en skikkelig formell frase jeg aldri ville slengt ut.

"Jeg har tenkt litt, og kommet fram til at barnehage ikke er riktig arbeidsplass for meg. Kommer derfor ikke til intervju.." Den blir for lang...

Åhh... Pleier aldri å være så tom for ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_trådstarter_*

Etter jeg skrev første innlegg, sa jeg ifra om at jeg kommer til intervju. Men jo mer jeg tenker på det, blir jeg bare mer sikker på at jeg ikke bør.

Det er det som er så dumt, og litt pinlig. Sa først ja til å komme, og nå må jeg si nei... :sjenert: Tenkte at det kunne være ok å møte opp og se, men det er jo bortkasting av både min og intervjuers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ringe og si at du har tenkt på saken, og at barnehage nok ikke er jobben for deg?

Det er ingen vits å gjøre det vanskeligere enn det er. Det viktige for arbeidsgiver er jo å vite om du kommer eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Ringte til barnehagen nå, han jeg skulle snakke med var opptatt, men hun jeg snakket med skulle gi beskjed. Sa bare at jeg allikevel takket nei til intervjuet og det var ok.

Det var veldig enkelt og greit, selv om jeg syntes det var litt pinlig. Takk for svar, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...