-Fisken- Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Her i militæret er det ikke veldig gøy å ha mensen, så skal nå bytte over til Cerazette, i håp om å slutte. I pakningsvedlegget til Cerazette, står det: "Du kan starte med Cerazette dagen etter at du har tatt den siste tabl fra din nåværende pakke med p-piller (dvs ikke noe pillefritt opphold) Hvis du følger disse innstruksene trenger du ikke bruke tilleggsprevensjon" Dette forstår ikke jeg helt. Jeg går på yasmin, og yasmin inneholder jo lik mengde med hormoner i alle pillene. Hvorfor må jeg da vente til jeg har tatt ferdig brettet før jeg begynner på Cerazette? (for å slippe tilleggsprevensjon)
sweetdana Skrevet 9. desember 2007 #3 Skrevet 9. desember 2007 Regner med det har noe med at man skal prøve å følge den naturlige syklusen best mulig.
Dru Skrevet 9. desember 2007 #4 Skrevet 9. desember 2007 Du trenger egentlig ikke det. Bare begynn rett på cerazette når du føler for det. Eneste som blir galt er at du da må bruke tilleggsprevensjon i sju dager.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 For å unngå blødningsforstyrrelser med cerazette ble jeg anbefalt å begynne på cerazette etter ei pillefri uke med yasmin. Slik at du begynner på cerazette igjen på den 7 dagen, da du egentlig skulle ha fortsatt på yasmin. Men da må du bruke tilleggsprevensjon i 8 dager etterpå. Legen min anbefalte meg dette da det blir mer naturlig for kroppens naturlige syklus, samt at man minsker sjansene for å få blødningsforstyrrelser når man velger denne "metoden." Jeg har helt mistet mensen nå etter at jeg begynte med cerazette, så jeg er kjempefornøyd! :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå