Gjest sunshinee Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Hei! Jeg er for tiden uten mulighet til å trene på noe treningsstudio, men har anskaffet meg et sett med frivekter (ikke stang, men "manualer" jeg kan sette på så mange skiver jeg ønsker). Har pleid å trent styrke på treningsstudio der jeg bodde før, men øvelsene vi gjorde der var med eleiko-stang. Det jeg nå lurer på er hvilke øvelser jeg bør konsentrere meg om, og hvordan jeg skal utføre dem med disse frivektene! Mine prioriteringer er DEFINERTE armer (biceps, triceps, skuldrer?) og skikkelig sprettrumpe (utfall, knebøy?). Hadde satt stor pris på om noen kunne fortalt meg hvordan disse øvelsene skal gjøres ordentlig med frivekter (dersom noen har en link til bilder; supert). På forhånd takk!
tineline Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Du kommer et stykke på vei hvis du kombinerer www.iform.nu og www.iform.no (sistnevnte er veldig fitnessorientert, og øvelser for sprettrumpe er vanskelig å finne, men armer står i stort fokus). Jeg bruker manualer selv, og du kan fint gjøre ulike bicepscurls, brystøvelser (flies), tricepsøvelser osv. Markløft er fint for ryggen (dersom du har tunge nok vekter). For sprettrumpa anbefaler jeg knebøy og utfall med manualer, enten bare som dødvekt i hendene, eller med kombinert skulderhev (hev vektene over skuldrene når du går ned, feks). For innside lår kan du ta knebøy med beina langt fra hverandre og føttene vendt utover. Bare ikke glem rygg og mage! Markløft er bra for begge deler, dersom du spenner magen greit og isolerer muskelkorsettet. Husk å trene så hardt at du blir sliten. Og ikke glem å varme opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå