Gå til innhold

Strikkepinner i håndbagasjen...


Gjest Qamelia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror ikke d er lov. jeg har ikke prøvd d selv.

hørt noen foreslå bambuspinner. og hvis d ikke er lov, så ta med en ferdigfrankert konvolutt til deg selv og be de sende d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både strikkepinner, heklenåler og synåler i håndbaggasjen min uten at noen har reagert på det. Men det kommer vel kanskje ann på dagsformen til de som står i kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fratatt mine strikkepinner på innenlandsfly tidligere.. Virker jo logisk nok egentlig. Kan man finne på noe tull med en neglesaks og litt shampoo/balsam.. så kan man vel finne på noe sprøtt med strikkepinner og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neglsaks er også lov, for den som ikke trodde det. Bladet på saksa må være over 6 cm lang før den blir tatt.

Verken neglsakser eller strikkepinner var lov rett etter 9-11, men nå følger Norges flyplasser fastsatte EU-direktiv hvor dette er forandret på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkepinner er tillatt.

*tidligere sikkerhetskontrollør*

Finnes det noen regler man kan henvise til?

Jeg ble fratatt mine og fikk ikke muligheten til å protestere en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du ikke tar livet av medpassasjerene av klikkelyden fra pinnene ;)

Hvis man har bambuspinner er de nesten lydløse :)

Jeg hadde bambuspinner i håndbagasjen på utenlandsreise i sommer, og det gikk fint. Strengt tatt tror jeg det var litt flaks, for vi var innom Heathrow, og på hjemmesidene til Heathrow mener jeg at det stod at strikkepinner ikke var lov.

Jeg ville tatt med noen jeg kunne avse hvis de ville ta dem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget? Klarer man å strikke på et fly uten å plage "sidemann" så er man litt av en kunstner.

Man er da ikke nødt til å strikke sengeteppe til dobbeltsengen på flyet. Kan ikke skjønne at det skulle plage noen om jeg strikker på et lite arbeid, med bambuspinner er det helt stille også. Folk som leser avisen plager sidemennene sine langt mer (og lese avisen syns jeg man skal ha lov til..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner jo at ts ikke har onde hensikter med å ta med seg strikkepinnene, men jeg synes egentlig det er rart hvis det er lov? Men samtidig - hvis man først er en skummel terrorist, så kan man sikkert lage våpen av det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lita_*

Strikkepinner av tre (bambus) må da være lov? Kan ikke tenke meg at de er farligere enn en BH-bøyle av metall feks. Hva med jakkesnorer, nylonstrømpebukser, koffertstropper (til å kvele med)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg sendte mail til Norwegian, og de kunne opplyse om at det er lov. Jeg har også gjort det flere ganger i det siste, og de har ikke stoppet meg. Flyvertinnene har sett at jeg og andre har strikket på flyet. Så du kan ta det helt med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley

Denne tråden gir meg håp. Jeg har trodd jeg måtte ha innsjekket bagasje for å få lov til å ha med meg pinsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen regler man kan henvise til?

Jeg ble fratatt mine og fikk ikke muligheten til å protestere en gang

Be dem gå å sjekke lista for nye EU-regler. Opplys dem om at det har blitt lov. Be dem spørre vaktleder. Reglene forandrer seg hele tiden, og alle er vel ikke like flinke til å oppdatere seg.. Du kan selvfølgelig ha kommet ut for en skikkelig kjiping, det finnes noen sånne i alle yrker.

Her står det litt om hva som ikke er lov, strikkepinner står ikke her:

http://www.osl.no/index.asp?startID=&t...cADmain=1000167

Til den andre som lurte; beskjeden vi har fått på hvorfor strikkepinner er lov, er fordi det ikke er håndtak på dem og man dermed ikke får et ordentlig godt grep på dem. Skrutrekkere er derimot ikke lov fordi de har håndtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...