Gå til innhold

Liker ikke brød til frokost.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,hei!

Har alltid vært en brødhater om morgenen.

Kunne tenkt meg en frokostblanding e.l.

Noen som har en god oppskrift på dette eller kanskje en bra en å foreslå?

Tåler nøtter og alt mulig egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går for enkel og grei havregryn og melk med bananbiter i. godt og mettende, men kjedelig i lengden ;)

fra en brødhater til en annen :)

følger med for gode forslag! ;)

Skrevet
jeg går for enkel og grei havregryn og melk med bananbiter i. godt og mettende, men kjedelig i lengden ;)

fra en brødhater til en annen :)

følger med for gode forslag! ;)

Kjøpte på 80-tallet en veldig god frokostblanding med bl.annet havregryn og rosiner. Vet ikke om den eksisterer lenger men....

Ja, min samboer elsker brød og spiser det i mengder både til frokost og kvelds, fatter ikke at han orker! Nei, ville heller ha gitt det til fuglene jeg! He,he....

Skrevet

Jeg er lei brød selv. Til frokost foretrekker jeg salat, nudler (veldig sunt ;)) eller oppvarmede rester fra gårsdagens middag.

Skrevet

Havregrøt med hakkede mandler og rosiner er godt!

ellers er jeg glad i firkorn med frisk frukt og biola eller cultura til,gjerne med smak :sikle:

Skrevet

Jeg spiser yoghurt naturell med haverkli, linfrø og solsikkefrø. Nam, nam. Og så drikker jeg et glass tranebærnektar.

Gjest _Leela_
Skrevet

Jeg spiser så og si alltid havregrøt på morgenen, lettvint og så er det godt med noe varmt. Dessuten kan jo havregrøten piffes opp på forskjellige måter, dvs bær, nøtter, frukt osv...

Skrevet

Smoothie er godt og enkelt hvis du har en blender/stavmikser :)

Skrevet

Jeg blander havregryn og en frokostblanding som heter axa frukt (tror jeg). Ca 3/4 havregryn og resten frokostblanding. Spiser med melk på. Veldig godt.

Skrevet

Jeg er så slapp at jeg ikke engang gidder og lage havregrøt.

Jeg bare bruker AXA lettkokte (Det smaker best)

Altså: Extra lett melk + Havregryn + litt jordbær syltetøy, og bananbiter :)

Det smaker ihvertfall godt synes nå jeg :)

Skrevet

Knekkebrød med brunost er det som hjelper meg over min frokostvegring

Og er det helstopp om morgenen så tar jeg en banan og annen frukt.

Skrevet

Også lei av brød til tider. Men det har nok mykje med at brødet på REMA 1000 ikkje er noko særleg godt....burde kjøpt på Meny eller lokalbakeriet!! Det er andre bollar!!

Skrevet
Også lei av brød til tider. Men det har nok mykje med at brødet på REMA 1000 ikkje er noko særleg godt....burde kjøpt på Meny eller lokalbakeriet!! Det er andre bollar!!

De har et meget godt og saftig brød på rema 1000. Afrodite børd. koster 25kr for et lite brød, men det er nydelig. Prøv det du.

Skrevet

Jeg spiser gjerne frokostblanding - musli. Spesielt AXA-serien, de har ingen tilsatt sukker. Er en del å velge fra og, så det blir ikke kjedelig med det samme hele tiden. Som oftest spiser jeg det unasett med en skje lett-syltetøy i tillegg. Godt!

Mange andre muslier har jo masse sukker i tillegg, så det blir ikke så sunt (selv om det ofte smaker ennå litt bedre ;))

Det med frokostblanding er at det er enkelt, jeg gidder ikke å mase med å skrelle frukt for å lage smoothies og koke grøt. :/

Skrevet

Har selv sånne perioder, kjøper da frokostblanding (med musli, rosiner, korn osv) og blander med forkskjellig yoghurt alt etter hva jeg har lyst på.. :)

Skrevet
Jeg er lei brød selv. Til frokost foretrekker jeg salat, nudler (veldig sunt ;)) eller oppvarmede rester fra gårsdagens middag.

Mener ikke å ødelegge tråden, men at nudler er sunt? Du tuller vel?

Skrevet

Axa - Go' morgen er også veldige gode forresten! med melk eller youghurt!

Gjest Livsnyteren
Skrevet
Ja, min samboer elsker brød og spiser det i mengder både til frokost og kvelds, fatter ikke at han orker! Nei, ville heller ha gitt det til fuglene jeg! He,he....

Mange av oss er oppdratt med at vi skal ha en skive gjetost på en tykk og tørr skive kneipp. Om du bærer på en skyldfølelse for å nyte livet, så er det på tide å riste den av deg.

Hvis du har god råd, prøv å doble/tredoble mengden pålegg (vel, ikke gjetost...). Kjøp også det du har mest lyst på uavhengig av prisen. Men du må selvfølgelig tenke sunnhet og vekt.

Da blir brød godt. :)

Skrevet

Ikke jeg heller spiser brød til frokost- det går i youghurt med frokostblanding, litt banan og syltetøy. Kanskje bare frukt. -Har lite matlyst før lunsj.

(jeg får nesten hetta når jeg er på besøk hos noen og de disker opp med stekt egg og bacon tidlig på morningen- uhæ).

Skrevet

Egg og bacon blir for heftig for meg om morgenen ihvertfall! Urgh....

Har opplevd det noen ganger når jeg har vært på besøk eller hytteturer jeg også,det er jo helt grusomt!

Jeg pleier å koke opp litt vann i vannkokeren, slå det over en dæsj lettkokte havregryn og la det svelle noen minutter. Litt rosiner, en halv banan eple i biter eller noe sånt samt kanel på toppen; nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...