Gå til innhold

Alle gode ting er tre!


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg åpner herved en graviditetsdagbok, etter at jeg fikk positiv test i dag! Dette var slett ikke planlagt, men vi gleder oss veldig!

Vi har 2 barn fra før. Noen helt herlige småtroll på 3 og 1,5 år. Så her blir det "3 tette"! Det kommer til å gå bra det altså.

Litt om meg: Jeg runder snart 33 år, er lykkelig gift med verdens beste mann, jobber med molekylærbiologi (er stipendiat) og har en ganske travel hverdag med hus, jobb og barn!

Jeg er litt nervøs nå, for jeg ble gravid (med spiral) og mistet for bare en måned siden. Så kryss fingrene for at det går bra denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linky og Pondusa: :klem:

Limer inn litt info om svangerskapet:

Unnfangelsen finner sted omkring: 22. november, 2007

Hjertet begynner å slå: 17. desember, 2007

Embryoet beveger seg: 10. januar, 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 17. januar, 2008

Alle indre organer er ferdig formet: 17. januar, 2008

Risikoen for spontanabort avtar: 31. januar, 2008

Kvalmen avtar for de fleste: 7. februar, 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 14. februar, 2008

Fosteret svelger og tisser: 28. februar, 2008

Tid for ultralyd: 6. mars, 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 13. mars, 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 27. mars, 2008

Fosteret begynner å høre: 17. april, 2008

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 15. mai, 2008

Mange fostre legger seg med hodet ned: 19. juni, 2008

Svangerskapspermisjonen begynner: 26. juli, 2008

Antatt termindato: 16. august, 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, gratulerer!!! Så koselig! :)

(Jeg har fulgt med deg før, men har ramlet litt av lasset etter at min lille smårolling kom til verden.)

Vi har lyst på tre barn vi, så her må jeg jo følge med. Det blir noen travle år, men sikkert mye mye moro!!

Endret av Samba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse!! :-D

Jeg er også en av dem som fulgte med deg før, men jeg har også ramlet av lasset...

Krysser fingrene for at spiren holder seg på plass!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!

I dag har jeg fri. Deilig det, jeg er blitt forkjøla også, så det er godt å slappe av.

Hadde masse mensmurringer i natt! Ellers merker jeg det på puppene, på matlysten, humøret og litt av hvert. Flyr på do hele tida føles det som. Har litt kvalmetendenser, men det går greit bare jeg får spist i tide!

Har vært og kjøpt svibler i dag, de lukter så godt! Til helga skal vi bake pepperkaker, og jeg skal bake brownies. Har bursdag snart, så på søndag skal vi feire. :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det shatika!

Jeg er så forkjøla og vondt i halsen. Har feber i dag, og synes litt synd på meg selv... :forkjola:

Mensmurringene tok helt av i går kveld og natt. Jeg blir litt engstelig merker jeg! Men det går helt sikkert bra denne gangen.

Puppene har visst vokst, og området rundt brystvortene nærmest fordobla seg! Magen er så oppblåst på kveldene at jeg ser kjempegravid ut. :gravid:

Jeg har begynt å tenke litt på navn. Det er tidlig, men det tar jo tid å finne de aller fineste navnene da... :sjenert:

I ettermiddag har vi to billetter til Jul i Blåfjell. Jeg håper jeg orker å dra med storebror, hvis ikke få mannen gjøre det. Men jeg har gleda meg sånn til dette, så jeg satser på å dra!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde ta det med ro nå fremmover...Har du vært på sjekk hos jordmor? husk å nevn spiralen. Har ikke noen erfaring med graviditet sammen med spiral.Men vis magen er større på kvelden er det gjerne ett tegn på at man har styret for mye....

:kgbaby: Masse masse lykke til på vegen fremmover...

Hilsen fra mor til 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, forkjølelse er ikke no kjekt. God bedring og god helg :klem: Og for noen herlige barn du har.

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Buddeie81!

Jeg har ikke spiral nå altså. Jeg ble gravid med spiral for en måned siden, spiralen ble tatt ut og jeg mista. Så jeg drar nok ikke til jordmor før om en god stund (har vært til lege ang. det som skjedde).

Formen min er dårligere nå, jeg har høyere feber og har innsett at teaterbesøk i kveld utgår. Snille pappaen min har sagt ja til å ta med storebror på teater, det blir nok stas for ham det, å dra med bestefar! Jeg hadde gleda meg sånn, så jeg er litt lei meg :(

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og gratulerer igjen :)

Krysser fingrene denne gangen at den sitter og at du snart blir frisk. Har jo hørt at feber ikke er så bra i begynnelsen av svangerskapet. Du må forresten ha et elendig imunforsvar desverre. Du får jo alt du stakar... :klem: Håper du virkelig blir herdet snart...

Denne gangen har symtomene mine i graviditeten vært svake. Virkelig annerledes enn første. Merker ikke noe til smerter i underlivet som sist, men kvalmen og oppkastet er der. Ikke hver dag, men nesten. Gikk en hel uke uten å kaste opp, da drømte jeg tre dager på rad at jeg mistet. Men den er her enda :)

Men håper at det går bra for deg og:)

Hvordan navn tenker du på da? Nå blei jeg nyskjerrig :)

Skal du bruke denne dagboken nå? eller bytter du på?

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dessverre ut til at jeg stenger denne dagboken, Felicity. :(

Dette går nok ikke veien.

Jeg tok en ny test i morges, som ble veldig svak, og i stad begynte jeg å blø. Ikke veldig mye, men rødt og friskt.

Er bare trist og lei nå.

Heldigvis har jeg de skjønne, skjønne barna mine å trøste meg med.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...