LilleKylling Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Det er sikkert ørten tråder om dette fra før av men... Mannen har vært på hyttetur med damer i 50 åra. Som resultat kommer han hjem med to t skjorter fulle av rødvin. Hvordan skal jeg få de bort? Den ene er vasket i maskin, men det gikk ikke bort... Hadde ikke brydd meg om det var noen billige t shorter, men begge var Gant Halvgamle damer som danser med rødvin i handa altså......
Gjest HB Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Har lest at hvitvin faktisk skal ta rødvisflekker, men jeg har ikke prøvd det selv. Fikk tips her inne om at kokende vann tar frukt og bær-flekker. Men det må skje før plagget vaskes i maskin. Prøvde det på en solid blåbærsyltetøyflekk og det fungerte. Vin er jo en frukt det også... Lykke til! Hilsen Lille meg
LilleKylling Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Kokte du hele plagget da eller? T shortene tåler jo egentlig ikke så høy temperatur.
Gjest Asti Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest HB Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Kokte du hele plagget da eller? T shortene tåler jo egentlig ikke så høy temperatur. Litt sent svar, men... Jeg kokte vannet i en vannkjele og helte over plagget mens det lå i oppvaskkummen. Den var en genser til min 3-åring så plagget var jo ikke så stort, så hele genseren ble våt. Men med store blåbærflekker på magen var jo alternativet å kaste genseren. Plagget ble jo ikke direkte kokt så jeg merket ikke noe forskjell på genseren. Flekken forsvant foran øynene på meg, så det var ingen langvarig prosess. Hilsen Lille meg
LilleKylling Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2007 Flekken forsvant fra den t-shorta som ikke hadde blitt vasket før. Brukte cilit bang eller hva det nå heter.... den rosa flaska. Får se hva jeg jeg kan få til med den andre. Får prøve potetmeltrikset over her, men da må jeg ha glycerin på først. Er det meg som er helt idiot, eller er det såpe?? Synes jeg husker at vi lagde det i o-fagen på skolen
Arwen Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Den rosa flaska er Vanish og tar rødvinsflekker kan du ikke bruke det på skjorta også?
LilleKylling Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2007 Den rosa flaska er Vanish og tar rødvinsflekker kan du ikke bruke det på skjorta også? Joda, jeg gjorde det. Men den hadde de vasket på hytta, så da er vel flekken vasket fast på et vis... Er ikke så nøye med den, var litt snau allikevel
Gjest Asti Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest lillebøll Skrevet 9. desember 2007 #10 Skrevet 9. desember 2007 Tråden er ryddet. Lillebøll-mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå