Gå til innhold

jeg gråter


Lemoni*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ali er nå i det minste i den smått bisarre situasjonen at britene og ikke minst amerikanerne setter himmel og jord i bevegelse for å gi ham best mulig behandling - de vil tydeligvis gjøre ham til et slags symbol på "den vestlige frelse" som endelig har hjemsøkt Babylon og omegn. Patetisk, selvsagt - men tross alt bra for Ali.

Jeg synes sånn sett enda mer synd på dem det ikke er tatt bilder av!

Ellers er det klart at det enkleste er å ikke se på sånne bilder.

Ingen krig uten ofre... - eller som det også kan sies; - "uten armer ingen kake"

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

:cry: :cry: Stakkas lille gutten.. ingen vet hvordan det er å være i krig uten å vært oppi i det selv og føle og kjenne smerten og reddselen!

det er helt jævlig og håper at jeg havner aldri oppi krig igjen!!! :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter og inni meg -når jeg ser disse bildene av skadede barn i Irak. Det er helt jævlig å tenke på hva denne krigen har kostet av menneskeliv. Krig er forferdelig, men samtidig var det viktig å fjerne Saddam Hussein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes britene og amerikanere burde sette opp sykehus straks der nede, for å hjelpe befolkningen som er skadd. Dette ville skape tillit og troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg synes britene og amerikanere burde sette opp sykehus straks der nede' date=' for å hjelpe befolkningen som er skadd. Dette ville skape tillit og troverdighet.[/quote']

M*A*S*H er satt opp for lenge siden og i følge CNN er flere på vei. Norske M*A*S*H kan også bli sendt ned til Irak om kort tid.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte er det vel bra at slike bilder kommer frem, samtidig håper jeg at de ser at det er mange ofre som han. sånn at de hjelper alle ofrene. men det er ikke krig uten ofre, og tro at det bare vil bli militære ofre er for naivt. sivilbefolkningen vil uannsett lide. ikke bare bli skadet eller drept, men de vil være uten et sted og bo, og når de er ferdige med og bombe hva skal de forholde seg til.

synes hele krigen er trist, og det er grusomt og se at andre lider, både barn og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske M*A*S*H kan også bli sendt ned til Irak om kort tid.

Ja, er det ikke kult at Norge må betale fordi USA driter seg ut og vil leke krig. Nei, fy faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ja, er det ikke kult at Norge må betale fordi USA driter seg ut og vil leke krig. Nei, fy faen.

Jaha, dette var jo virkelig ett argument det stod respekt av :roll:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

USA er ynkelige som ikke har ressurser til å bygge opp et land de har knust....

Saddam har klart å knuse Irak aldeles på egenhånd. Jeg orker ikke diskutere dette med nok en innbitt USA-hater som overhodet ikke er i stand til å tenke rasjonelt, det er bortkastet tid.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror det har blitt mye bedre nå, minnie?

Irakere ville heller vært under saddam enn under ingen, vennen. Dersom du skal okkupere et land, og avsette regjeringen, må du ha en plan for hva som så skal skje. Og det hadde ikke Bush, for dette er fn sin jobb.

Snakk om å leke verdenspoliti. Fyttirakkern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Ali er nå i det minste i den smått bisarre situasjonen at britene og ikke minst amerikanerne setter himmel og jord i bevegelse for å gi ham best mulig behandling - de vil tydeligvis gjøre ham til et slags symbol på "den vestlige frelse" som endelig har hjemsøkt Babylon og omegn. Patetisk, selvsagt - men tross alt bra for Ali.  

Jeg synes sånn sett enda mer synd på dem det ikke er tatt bilder av!  

Helt enig.

Jeg blir også lei meg av å se slike bilder, og samtidig litt provosert fordi det er så utrolig mye urettferdighet vi ike ser som går oss alle hus forbi. Nå sloss alle sykehus om Ali, for alle skal vi se at de er snillest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *miLLe*

Det er så tragisk!! :x

Hvordan kan amerikanerene ( og britene for den saks skyld ) rettferdiggjøre noe sånt??? :evil: Bush og Blair LOVET at ingen sivile ville bli drept og at når de hadde ødelagt regime skulle de få leve i fred!

Hva i huleste er det som foregår nå da???

Det er 4(? eller 3) UKER siden krigen startet, og på begynnelsen var det 'alle de kjemiske våpnene' som Saddam hadde som truet.... Nå er det pluttseli at alle de 55 'kortene' skal ned før de kan forlate landet... :sinna:

MEN; Om Bush vil stoppe terrorisme hva i huleste gjør han i Irak??

Osama bin Laden og hans likemenn befinner seg IKKE i Irak! :-?

Greit.. Jeg støtter IKKE Saddams regime, men da støtter jeg heller ikke Bush, han er lik Saddam han!! Han 'dreper' sine egene ved å sende dem i krigen.. De som står igjen er USKYLDIGE SIVILE uten noe håp!!!!! :grine:

Bare la meg si en ting:

Saddam MÅ bort men ikke på den måten Bush har satt opp!! :roll:

Jeg støtter ikke Saddam... Heller ikke Bush!!!! :evil:

MVH

MiLLe :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg støtter ikke Saddam... Heller ikke Bush!!!! :evil:  

Jeg er så enig med deg!! Det går nemlig an det. Det er faktisk ikke sånn at jeg liker og støtter Sadam, selv om jeg uttaler meg kritisk om Bush og hans krigføring.

Saddam burde trekt seg. Og Bush burde holdt styrkene sine hjemme, og latt FN gjøre jobben på en mer diplomatisk og human måte.

Nå er sivilbefolkningen i Irak påført store lidelser, og landet er delvis rasert. Og det provoserer meg (uansett hva Minnie sier) at NÅ skal Norge og resten av FN få komme på banen. Nå skal vi bruke masse penger på å bygge opp igjen det som Bush har revet ned. Penger som heller kunne kommet andre trengende land og mennesker til gode.

Trifolii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke påde som støtter dette her....

Riktig nok var ikke irakerne så veldig glade i Saddam, men jeg tror likevel de har det verre nå.

Hva i alle dager har USA i Irak å gjøre? Hva om de ikke vil ha den "snille" bushens hjelp??

Er det ikke opp til de som bor der å avgjøre det??

Tenk på alle de sivile slik som den gutten på bildet...! :(

Hadde det ikke vært for den berømte oljen, så hadde nok ikke Bush orket sette en fot i Irak for å "hjelpe" dem.

Det kommer forresten et program i kveld om akkurat dette.

Tror det går på NRK om et kvarter eller noe sånt.

DET bør de fleste se.... Så kanskje de skjønner hva dette egentlig dreier seg om....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...