L@dy Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Det har kommet opp en mulighet som at dette stedet blir vurdert å flytte til og lurer på hvordan dette stedet er å bo emd små barn. Er det ok kollektivmuligheter der?
Anglofil Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg kunne godt tenkt meg å flytte dit hvis jeg selv fikk barn. Vært der mye selv som barn pga familie som har bodd og fremdeles bor der. Fine park- og grøntområder, samt rimelig sentralt og lett å komme seg fram. Dessverre vet jeg ikke hvordan det er med kollektivmuligheter der, men skulle nå tro at det er det der. Mvh Yvonne Endret 5. desember 2007 av yvonne
Nigo-san Skrevet 5. desember 2007 #3 Skrevet 5. desember 2007 Ville nok foretrukket Torshov, jeg da... Men jo, kollektivmulighetene er veldig bra! Trikken går jo (fremdeles...) og det er flere bussruter i nærheten også. Det er jo bystrøk, og en del trafikk, men jeg kjenner flere som bor der med barn, og de har uten unntak hatt flotte, idylliske bakgårder. Kunne absolutt vurdert det selv!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #4 Skrevet 5. desember 2007 Vi bodde der i 8 år og stortrivdes. Du har både 20-bussen og 30-bussen samt flere trikker. Grønne lunger med Torshov-parken opg -dalen og mange koselige avskjerma bakgårder, ofte med lekeplasser og masse andre småunger å leke med. Vi flyttet imidlertid da vesla ble tre år for å få litt mere plass å bo på (kjøpte hus med hage i en annen by).
Gjest Blondie65 Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har ikke bodd der selv, men vært mye på besøk der. En av Oslos absolutt fineste plasser. Veldig bra trikktilbud.
L@dy Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2007 Ville nok foretrukket Torshov, jeg da... Heheh...ja, det har du rett i. Men det ser jo ut som det er ett ok sted, så da skal vi vertfall vurdere det sterkt.
liv Skrevet 5. desember 2007 #7 Skrevet 5. desember 2007 Trikk og 20 bussen går i allefall, 20 bussen går vel omtrent hvert 5 minutt. Fin bydel men også den med flest kommunale leiligheter i Oslo
Dru Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Hvis man tar utgangspunkt i Lilleborg skole, så er 54 og 37 innen rimelig gangavstand, ellers er det trikk 11, 12 og 13 og bussene 56, 20 og 30. To trikkestopp fra Torshov til Storo, der det er T-bane. Evt kan Sinsen T-banestasjon benyttes. Så kollektivtrafikken er ikke noe problem på Torshov. Ellers har man Trikkestallen, Matfinken og Oskar Braaten for mat og sånt, Sandaker Senter er hendig, og det ligger litt av hvert langs Vogts gate. Går man mot Sagene/Bjølsen så finner man Nøstebarn og Sagene lunsjbar, og ikke minst hønse-Lovisas hus, eller hva det nå heter. Det er fine turområder med både elva, dalen og parken, og vil man på kino viser Soria Moria de nyeste og største filmene, sånn stort sett. Torshov er et veldig fint område.
Nigo-san Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Går man mot Sagene/Bjølsen så finner man Nøstebarn og Sagene lunsjbar, og ikke minst hønse-Lovisas hus, eller hva det nå heter. ... og den berømmelige kokosbollsfabrikken, stemmer ikke det?
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. desember 2007 #11 Skrevet 5. desember 2007 Savner kokosbollefabrikken (selv om jeg ikke er så glad i kokosboller da), har ikke vært der siden jeg bodde på Bjølsen. Kanskje jeg må ta meg en tur dit en dag. Ellers synes jeg området Torshov, Sagene, Bjølsen er veldig fint og sentralt. Har vurdert å flytte tilbake til området selv. Alltid veldig koselig å ta trikken oppover til Torshov
Dru Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Nå har jeg gått glipp av noe. Går det an å kjøpe kokosboller der? Fortell mer!
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Den lille kokosbollefabrikken. Ligger i Maridalsveien 157 på Sagene/Bjølsen.
Lavalampe Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Den lille kokosbollefabrikken. Ligger i Maridalsveien 157 på Sagene/Bjølsen. Og øverst i Thorvald Meyers gate, rett nedenfor busstoppet til 21-bussen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå