Gjest J25 Skrevet 5. desember 2007 #1 Del Skrevet 5. desember 2007 I helgen som var, var jeg ute med min samboer og et vennepar av meg. Vi sto i kø, vi viste legitimasjon, fikk stempel og gikk inn. Vi kjøper hver vår drinker alle sammen, og setter oss ned ved et bord for å ha det hyggelig. Etter en halvtime går jeg og sambo ut for å ta oss en røyk. Når vi skal inn igjen står det en kvinnelig dørvakt der. Jeg viser stempel, slik man gjør og forventer og bare gå rett inn. Hun stopper opp meg selv om jeg viser stempelet og ber meg om legitimasjon. Kjæresten min kommanderer hun inn, innenfor døren. Jeg viser leg. og hun stirrer på meg for så å be om et til. Bildene viser veldig godt hvem jeg er, og jeg hadde allerede vist leg. til en annen dørvakt (hadde jo stempel, betalt inngang og alt). Denne kvinnelige dørvakten oppfører seg veldig truende, og jeg får inntrykk av at hun gjør dette for å være slem. Plutselig tar hun nedi lommeboka mi jeg holder oppe. Hun tar opp et rabattkort jeg har via jobben min og noe annet med personlige ting på. Jeg slår alle kortene ut av hendene hennes i irritasjon, nervøsitet og i sjokk (ja jeg vet, dumt av meg). Jeg plukker opp kortene mine, og sambo kommer. Vi bare går. Jeg ringte dit dagen etter og fortalte om episoden. Jeg er redd fordi denne dama vet jo nå alt om meg. Jeg vil ikke at overberusede dørvakter med maktproblemer skal vite sånt om meg. spesielt siden hun tydeligvis fikk et slags "oppheng" i meg. En annen dørvakt ba meg anmelde henne. Stedet jeg var på skulle undersøke saken, men de ringte aldri opp. Burde jeg anmelde henne? Er det noen vits? Politiet henlegger vel bare slike saker, og dette vet vel denne dørvakta, siden hun tillater seg å være sånn. Hva skal jeg anmelde henne for å såfall? Jeg er skikkelig sjokkert. Jeg har ikke vært ute på flere måneder (kanskje nesten 1 år) også skjer det sånt. Dette ødela jo hele kvelden vår. Inngangspenger og alt ble jo betalt, pluss drinker som sto igjen inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Del Skrevet 6. desember 2007 Anmelde? Heh, for hva? Ja, det høres ut som om hun oppførte seg som en dritt, men hallo, anmelde? Ikke brukte hun vold mot dere, ikke kom hun med trusler. Å grafse nedi lommeboken din uten lov var frekt, men det er ikke noe man anmelder for. Jeg ser ikke helt hvorfor du er redd? At hun var morsk i døren betyr ikke at hun har notert seg hvor du bor og har planer om å komme og banke deg. Send en klage til der hun jobber, jeg ser virkelig ikke at det er behov for å gjøre noe mer eller å være redd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tineline Skrevet 6. desember 2007 #3 Del Skrevet 6. desember 2007 Det nærmeste du kommer en anmeldelse av et konkret lovstridig forhold er vel straffelovens § 246: "Den som rettsstridig ved ord eller handling krenker en annens æresfølelse eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder." Jeg skjønner at du synes det var ufint og kanskje skremmende, men det enkleste å nå fram med er nok, som Gjest sier, å melde fra til arbeidsplassen hennes - gjerne skriftlig. Greit for dem å ha dokumenter. Sørg også for at du har en kopi selv. Hvis hun får flere slike anmerkninger kan det jo skje ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 6. desember 2007 #4 Del Skrevet 6. desember 2007 Mente du beruset som i at dørvakten på utestedet var påvirket av alkohol eller annet da hun var på jobb? I så fall er det ikke mye å stusse på. Anmeld. Hvis dette er et sted du går ofte - ofte nok til at det har en betydning for deg - ville jeg vært svært forsiktig med anmeldelse utover forholdet jeg nevner over. Det er rett og slett fordi enkelte dørvakter (merk ENKELTE) er så korte i hodet at de tror de er Gud når de står i døren. Dvs. at dersom de oppfatter deg som en som lager trøbbel (en som anmelder i "hytt og pine") så nekter de deg adgang permanent for det stedet. Når det er sagt: Du hadde som allerede nevnt betalt for å komme inn. I den forbindelse hadde du allerede legimitert deg og fått stempel. Jeg forstår at det kan bes om leg. en gang til, noe hun jo fikk. Men ikke tale om at hun har noe nede i din lommebok å gjøre. Du opplevde det frekt og skremmende og etter min mening gikk dørvakten langt over streken. Kanksje det er verdt å formulere et brev til utestedet der hendelsen blir beskrevet og så med henvisning til at de ikke har svart på din tidligere henvendelse. Eller du ringer en gang til og ber om et møte med sjefen for stedet. De er ikke tjent med å ha en slik dørvakt og burde ta henvendelsen seriøst. Ofte er det slik også for å bli kvitt en ufin ansatt at de er avhengig av skriftlige klager og helst mer enn en. Jeg er forøvrig av den oppfatning at de få useriøse dørvaktene ødelegger for hele bransjen og det er bare på sin plass å få luket dem ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_T.S_* Skrevet 12. desember 2007 #5 Del Skrevet 12. desember 2007 Mente du beruset som i at dørvakten på utestedet var påvirket av alkohol eller annet da hun var på jobb? I så fall er det ikke mye å stusse på. Anmeld. Hvis dette er et sted du går ofte - ofte nok til at det har en betydning for deg - ville jeg vært svært forsiktig med anmeldelse utover forholdet jeg nevner over. Det er rett og slett fordi enkelte dørvakter (merk ENKELTE) er så korte i hodet at de tror de er Gud når de står i døren. Dvs. at dersom de oppfatter deg som en som lager trøbbel (en som anmelder i "hytt og pine") så nekter de deg adgang permanent for det stedet. Når det er sagt: Du hadde som allerede nevnt betalt for å komme inn. I den forbindelse hadde du allerede legimitert deg og fått stempel. Jeg forstår at det kan bes om leg. en gang til, noe hun jo fikk. Men ikke tale om at hun har noe nede i din lommebok å gjøre. Du opplevde det frekt og skremmende og etter min mening gikk dørvakten langt over streken. Kanksje det er verdt å formulere et brev til utestedet der hendelsen blir beskrevet og så med henvisning til at de ikke har svart på din tidligere henvendelse. Eller du ringer en gang til og ber om et møte med sjefen for stedet. De er ikke tjent med å ha en slik dørvakt og burde ta henvendelsen seriøst. Ofte er det slik også for å bli kvitt en ufin ansatt at de er avhengig av skriftlige klager og helst mer enn en. Jeg er forøvrig av den oppfatning at de få useriøse dørvaktene ødelegger for hele bransjen og det er bare på sin plass å få luket dem ut. Ja, vi tror hun var ruset på noe. Og ikke alkohol for å si det sånn. Det er ikke viktig for meg å komme inn dit i det hele tatt lenger (jewg vil jo ikke på et sånt sted). Syns det bare er synd at hun får lov til gjøre sånn, men jeg har snakket med eieren av stedet, og han skulle igjen ta opp saken for så å kontakte meg. Og han tok det veldig seriøst og ble veldig bekymret virket det som,. for det stedet er egentlig veldig bra med hyggelige vakter, utenom henne så klart. Takk for gode råd fra deg og tineline. Jeg får se hva jeg gjør med saken etter jeg har snakket med sjefen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå