Gå til innhold

Er dette å være hjulbeint?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest rikkerikke
Skrevet

For meg ser det ut som jenta på bildet står og bøyer knærne sine svakt bakover slik at det blir en vridning i kneet og leggene blir stående litt fra hverandre. Har du selv sjekket om det er hva du gjør når du står? Er det i grunnen viktig om du er hjulbeint eller ikke?

Skrevet

Når venninnen min hele tiden sier til meg "DU er veldig hjulbeint du" (Hun begynner plutselig å snakke om folk som er kalvbeinte og hjulbeinte / og folk som både er kalvbeint og hjulbeint kombinert). Men jeg trodde det å være hjulbeint var dette http://www.allongement-os-grandir.com/clous/02s.jpg

?

Flere bilder av jentas bein

http://tinypic.com/view.php?pic=7xv953r&s=0

Hun står da helt vanlig, rett opp og ned.

Det er ikke meg på bildet, men jeg har altså samme beina.

Skrevet
Når venninnen min hele tiden sier til meg "DU er veldig hjulbeint du" (Hun begynner plutselig å snakke om folk som er kalvbeinte og hjulbeinte / og folk som både er kalvbeint og hjulbeint kombinert). Men jeg trodde det å være hjulbeint var dette http://www.allongement-os-grandir.com/clous/02s.jpg

?

Flere bilder av jentas bein

http://tinypic.com/view.php?pic=7xv953r&s=0

Hun står da helt vanlig, rett opp og ned.

Det er ikke meg på bildet, men jeg har altså samme beina.

Det første bildet ditt der er ekstrem hjulbeinthet...;) Det andre bildet, med jenta, er en liiiten hjulbeinthet, og ingenting å skamme seg over.

Jeg er selv litt hjulbeint (sånn er det visst å være same ;) ), men har alltid blitt fortalt at det er et skjønnhetstegn i min kultur, og at jeg har flotte bein (og de er ikke så forskjellige fra de på bildet). Den norske kulturen er helt sikkert ikke helt enig i de, men det får være det samme.

Uansett er det ikke hjulbeint nok til at mannen på gata vil legge merke til det, så da er det vel ingenting å bekymre seg for? Jeg synes uansett, som sagt, at det ser fint ut jeg, ikke alle trenger rette bein for å være pene...:P

Skrevet

Hun første er da ikke hjulbeint, knærne hennes vender jo inn! Ser jo nesten litt kalvbeint ut slik hun står med føttene. Det er bare litt hulrom mellom leggen fordi de stikker litt ut når knærne vender inn. Hjulbeinthet er vel når knærne buer hele beina utover i vanlig stilling, og kalvbeinthet er når knærne buer beina innover?

Skrevet (endret)

Jeg synes de beina er fine og helt normale!

Endret av Miros
Skrevet
Hun første er da ikke hjulbeint, knærne hennes vender jo inn! Ser jo nesten litt kalvbeint ut slik hun står med føttene. Det er bare litt hulrom mellom leggen fordi de stikker litt ut når knærne vender inn. Hjulbeinthet er vel når knærne buer hele beina utover i vanlig stilling, og kalvbeinthet er når knærne buer beina innover?

Det er hva jeg har lært om hjulbeinthet også, at da peker knærne utover, og det blir mellomrom mellom lårene. Hun på bildet er heller bitte litte granne kalvbeint. Jeg har litt samme typen bein, men har da aldri tenkt over at det er noe negativt. Ingen som har kommentert det heller. Hvis venninnen din hele tiden sier det til deg kan man jo nesten tro at hun er misunnelig på deg siden hun har så voldsomt behov for å komme med slike kommentarer.

Skrevet

Misforstå meg rett - jeg ville aldri sett to ganger på de beina av annen grunn enn at de var helt normale og pene bein.

Skrevet

Dersom man har veldig tynne bein er det lett å se litt julbeint ut, fordi man ikke har fett/muslker til å fyllle ut melomrommet mellom leggene, og det ser da ut som om de svaier litt ut til sida.

Slik var det også av jenta på det første bildet. Jeg hadde slike bein før, men hadde lit komplekser og nå har jeg trent beinmuskelaturen en del, slik at bena mine ser "beinere" ut. Det har altså ofte bare å gjøre med at man er litt tynn.

Ikke alle har alle kroppsdeler som er like fine (ikke det at det er noe galt med jenta på det første bildet, hun hadde da pene bein hun), liker man ikke bena sine er det bare å gå i bukser eller lange skjørt. Man har sikkert andre deler av kroppen man kan fremheve i stedet. Dersom rumpa er pen ser den likevel bedre ut i ei bukse.

For det andre; si itil venninda de at hun rett og slett skal holde kjeft! Hun har da ingen rett til å rakke ned på egenskapene til andre hun, er hun så mye bedre enn andre siden hun kan gjøre det? Hadde jeg hatt venner som rakka ned på meg på den måten (det er lov å si negative ting om det er i god hensikt o ikke å mobbe altså) så hadde jeg nok revurdert hele vennskapet.

Skrevet

Jeg synes beina på den første linken til TS var kjempeflotte!

Har du sånne bein kan du være stolt.

Gjest =tentacle=
Skrevet (endret)

Tegning, kalvbeint til venstre, normal i midten, hjulbeint til høyre.

Be venninnen din slutte å mase om beina dine. Kanskje hun synes du er søtere eller har finere figur siden hun må rakke ned på kroppen din med jevne mellomrom, men det er ingen grunn til at hun skal ha lov til å komme med stikk til deg.

Endret av =tentacle=
Gjest Gjest_Propell_*
Skrevet

Hjulbeinthet og kalvbeinthet har med vinkelen mellom lår og legg å gjøre, og det kommer av hvordan kneleddet er satt sammen.

Jenta på bildet har litt mindre muskulatur på innsiden av leggen enn på utsiden, men knoklene er rette. Mange jenter med slanke bein har en slik muskelfordeling.

Venninnen din er frekk som kritiserer utseendet ditt. I tillegg dikter hun på deg en hjulbeinthet du ikke har, bare for å ha noe å kritisere...

Skrevet

Rart å starte ett emne over ingenting! Da har man lite å finne på når man finner fram bilder av bein på internett som ligner på dine.Som er helt normale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...