Gå til innhold

Merkelige ting du gjorde som barn

Fremhevede innlegg

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Hva slags merkelige ting. Gjorde du som barn ?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Sikkert mye.

Hva gjorde du av merkelige ting som barn?

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Når jeg ser tilbake på det nå så er det nok merkelig, men dengangen da var det jo ikke det! :5:

Hmmm, mye rart, barnslig, farlig og dumt gjorde jeg!

(Nevner ingenting jeg gjorde som tennåring av visse grunner :sjenert: )

Da jeg var BARN!

*Sto på en bro å kastet stein på biler -DUMT!

*Balanserte på verandekanten da vi bodde i 4 etg. - DUMT

*Kastet all sminken til mamman min i søppelsjakta, da var jeg ca. 5-6 år - DUMT

*Truet lillebroren min (6 år yngre enn meg, selv var jeg bare 9 år da) med cowboyer, indianere og politiet om han ikke hørte på meg - DUMT

*Stjal penger fra foreldrene mine for å kjøpe godteri (så, så godtfolk, ca. 2 kr. pr.gang, da jeg gjordet det, og da fikk jeg vel en stk. godt. for 10 øre-DUMT

*Ødela røyken til onkelen min fordi det var/ er farlig å røyke - DUMT (han ble grådig "gææer´n) :overrasket:

*Poppet popcorn uten lokk - DUMT---litt gøy :fnise:

*Vasket vaffelhjernet til mamma og la hele greia i vann - DUMT

*Trodde mamma var borte fra meg i butikken, jeg løp hjem - DUMT (Stakkars mama, tenk hva hun følte)

....lista kan jo bli veeeeeeeldig lang....

Nei huff, jeg har gjort såååå mye dustedumt opp gjennom årene att det er ikke verdt å si mer....

Føler at jeg må presisere at jeg dengangen var et søtt lite barn... :sjenert:

I dag er jeg bare snill *håper julenissen hørte det også da* :rødme:

Som nevnt, tennårene snakker jeg helst ikke høyt og "gladelig" om :fnise:

Edit: det var nok en gang litt skrifleleifer :kjefte: Hvem gjør dette mot meg...? Overse de andre :)

Endret av Silmarill
Skrevet (endret)
Som nevnt, tennårene snakker jeg helst ikke høyt og "gladelig" om :fnise:

Kan du ikke bare hviske det da....jeg vil høre :sjenert:

Endret av La Luna
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Kan du ikke bare hviske det da....jeg vil høre :sjenert:

Nope La Luna, ikke engang snille deg hvisker jeg det til ;) for det tror jeg ikke du vil vite, eller rettere sagt har tid til å høre på..... :sjenert:

Endret av Silmarill
Skrevet
Hva slags merkelige ting. Gjorde du som barn ?

Du har selv gladeligl lagt ut først om hva du selv måtte ha gjort av skrullete ting da du var "barn"?

Skrevet

Jeg spiste sigarettsneipen til bestefar. Mamma og pappa var temmelig fortvila ei stund. :fnise: Og så "røykte" jeg fakkel - og det var siste gang mamma tok meg med i fakkeltog... :ler:

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Du har selv gladeligl lagt ut først om hva du selv måtte ha gjort av skrullete ting da du var "barn"?

Det er vel opp til en hver å legge ut om det da,selvom vedkomne som startet tråen ikke gjør det! Det er ikke poenget bestandig...

Jeg spiste sigarettsneipen til bestefar. Mamma og pappa var temmelig fortvila ei stund. :fnise: Og så "røykte" jeg fakkel - og det var siste gang mamma tok meg med i fakkeltog... :ler:

:ler: røykte fakkel.... oi :ler:

Vi røykte hulte strå da vi brant bråte i forbindelse med dugnad :fnise:

joda, det var DUMT det også :sjenert:

Endret av Silmarill
Skrevet
Vi røykte hulte strå da vi brant bråte i forbindelse med dugnad :fnise:

Jeg og et par kompiser "røykte" også hulte strå på en utedag med SFO! :ler: Jeg som trodde lærerne skulle passe på SFO-barna?! :fnise:

Jeg har altså

* spist sigarettsneip

* "røykt" fakkel

* "røykt" hulte strå

MEN: Jeg har ALDRI røykt tobakk av noe slag! :fnise::ler:

Skrevet

Siden TS spør om merkelige ting, så kan jeg fortelle det at jeg hadde ett kjæledyr (en lodden snor.. :fnise: ) i lokket på ludospillet, og brukte ludobrikkene som mat..hehe Hadde et stort ønske om å få ett dyr som liten men fikk ikke... :skratte:

Skrevet

Jeg trodde det fantes troll i do, så jeg forta meg altid veldig og hoppa av doen så snart jeg var ferdig og smellte ned lokket. jeg var virkelig redd lenge, og dette var etter at jeg var så stor at jeg gikk på do alene, så ingen så jo dette og kunne fortelle meg at det ikke var sannt.

Stappa alt rart jeg fant inni videomaskinen, den spiste jo filmer så da kunne jeg jo mate den andre itng også. påleg var en fin mat til den tenkte jeg. Hihihi

Skrevet

Balanserte på vinduskarmene utendørs i andre etasje på skolen.

Hadde en egen stein på skoleveien hjem som vi skulle spise skolematen på, så måtte spare den fordi det var så innmari kult å sitte på den steinen og spise.

Skulle absolutt løse mysterier, så plukket opp de snåleste ting i tilfelle det var "spor".

Demonstrerte mot Televerket som grov hull i bakken på vår eiendom, med å henge opp plakater.

Grov ned en boks penger som jeg til dags dato ikke finner igjen.

Hadde med røykreklame (tax-free-pose) til tentamen så den meget røykavhengige læreren som satt vakt skulle få abstinenser.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Skulle absolutt løse mysterier, så plukket opp de snåleste ting i tilfelle det var "spor".

Det drev jeg også med :ler: Verden var fryktelig spennende, og jeg var sikker på at jeg skulle klare å avsløre noe mystisk. Jeg satt noen ganger i et tre oppi veien, og noterte bilnummer på bilene som stoppet på plassen under. Hvis noen skulle skje, så hadde jeg alt notert ned i en liten bok. Denne lå for sikkerhets skyld trygt plassert i brannsafen på rommet mitt.

Jeg likte også veldig godt å sortere og alfabetisere. Telte pengene i mammas pung stadig vekk (men stjal aldri), og ryddet i platesamlingen deres. Da jeg begynte å lese, likte jeg veldig godt å lese om ting i leksikon og skrive ned. Alt ble sortert alfabetisk i en perm.

En gang ble jeg overtallt til å kaste egg i postkassen til naboen. En annen gang delte vi ut hjemmelaget "trylledrikk" til naboene i gata, ved å legge små plastbeger med dette oppi i postkassene. Ellers så var jeg egentlig stort sett den som overtalte de andre til å oppføre seg ordentlig.

Jeg lagde også en hest i skogen av noen vedkubber og tau, og jeg snakket til den som om den var ekte. Jeg ønsket meg så veldig en hest.

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

.

Endret av Frysepulver
Skrevet
Jeg kastet også stein på biler fra en bro over motorveien... Til mitt forsvar skjønte jeg ikke at det var farlig, jeg var bare redd for å få kjeft dersom jeg ble oppdaget... :sjenert:

Måtte bare kommentere her; lærerne jobber ikke på SFO ;)

Noen lærere jobber faktisk på SFO. De som er lærere i de minste trinnene. De er ofte førskolelærere. Jeg kjenner til og med ei :)

Da jeg var lita var jeg hestegal. Så i mangel av hest bandt jeg tau til styret på sykkelen og holdt i dette i stedet for sykkelstyret.... Kjempesmart..... Utrolig at jeg ikke ble skadet siden dette var før sykkelhjelmens tid...

I samme tidsrom brukte jeg og naboen å stjele monopolpengene til brosjan som var mye større og litt farlig. ;)Og brukte dem som bompenger når vi lekte med disse sykkel-hestene... De ble deretter omhyggelig gjemt i katteluka på garasjen.....

Skrevet
Jeg likte også veldig godt å sortere og alfabetisere. Telte pengene i mammas pung stadig vekk (men stjal aldri), og ryddet i platesamlingen deres. Da jeg begynte å lese, likte jeg veldig godt å lese om ting i leksikon og skrive ned. Alt ble sortert alfabetisk i en perm.

Er du min ukjente tvilling?? :fnise:

Måtte bare kommentere her; lærerne jobber ikke på SFO ;)

Det er vel ikke lærere på SFO lenger, men det var det da jeg gikk der. :jepp: Dette var forresten en del år før SFO ble "vanlig", og tilbudet var bare en hel dag i uken pluss noen få timer på fredagen - og kun fram til de "store" elevene sluttet på skolen for dagen.

Jeg kom forresten også på at vi pleide å lage "parfyme" på somrene. Vi fylte vann i en stor balje, la oppi en masse markblomster og ventet på at det skulle lukte godt. Av en eller annen grunn fikk vi aldri lagd parfyme med en noe mer varig lukt... Jeg ser bare for meg at vi gikk rundt og luktet gjødsel! :ler:

Skrevet

- Jeg kastet en tresko i hodet på søsteren min. Resulterte i én dags husarrest.

- Jeg og en venninne fant et fugleegg (and?) ute som vi tok med oss hjem i en sokk (for å holde det varmt). Vi ventet utålmodig på at egget skulle klekke og en andunge skulle sprette ut. Andungen skulle bli vårt fremtidige kjæledyr. Da ingenting skjedde, stakk vi litt hull på skallet for å "hjelpe" andungen ut. Dette hjalp heller ikke, og først da tror jeg det gikk opp for oss at det ikke kom til å bli noe som helst av det egget. Vi turde ikke kaste eggesølet i søpla p.g.a. at vi hadde en "gal" nabo som ofte snoket i søppelkassene, og som var venn med politiet (var nemlig redde for å bli kastet i fengsel for å ha stjålet egget fra andemor). Løsningen var å putte eggesølet i en kakeboks og sette det øverst på kjøkkenskapene hjemme hos venninnen min, vi trodde ingen ville lete der. Dette resulterte i den verste stanken noen kan tenke seg i huset til venninnen min, og foreldrene hadde store problemer med å finne kilden til lukta... Vi ble imidlertid avslørt til slutt...

- Jeg og en venninne ringte hjem til våre foreldre fra en telefonkiosk og skrek inn i røret at de måtte hjelpe oss for vi var blitt kidnappet. Så slang vi på røret og holdt på å le oss ihjel. Det ble totalt kaos.

- Jeg hadde begravelse for alle døde dyr jeg kom over; fugler, gnagere, hoggorm og til og med veps og bier. Gråt en liten skvett hver gang.

- Var også en liten detektivspire som etterforsket alt mulig.

- Jeg var ekstremt opptatt av spøkelser. Synes det var festlig og skremme venninner jeg hadde på besøk med bisarre spøkelseshistorier (selv om det alltid endte med at jeg ble redd selv også).

Ellers var jeg vel stort sett snill og grei?

:engel:

• Liker 1
Skrevet

- prøvde å fange en mus som var på verandaen inn i et fuglebur ved

å legge ut en sti av ost

- ei venninne av meg hadde mus på kjøkkenet og vi fant ut at det var en gleppe mellom veggen og skapene, så vi slapp ned salami bak skapene for og mate musene

- slått en gutt i hodet med en blokkfløyte så blokkfløyta sprakk

- tatt med en padde hjem og slapp den løs inne...mamma ble ikke veldig glad for å si det pent :fnise:

- hvis jeg fant døde fugler ute,så la jeg de i dukkevogna under dyna så de ikke skulle fryse. Tok de med hjem og lagde kister og begravde de

Gjest Gjest_P_*
Skrevet

Jeg og venninnen min pleide å leke "mann og kone". Jeg var som regel konen og hun mannen. Da pleide hun å hente en pølse fra kjøleskapet vårt og legge den i trusa. Noen ganger kastet vi den i do etterpå, andre ganger la vi den tilbake i pakningen. :forvirret:

• Liker 1
Gjest Gjest_huldra_*
Skrevet

Mye artig lesning. Var vel ikke akkurat uskyldig jeg heller. Husker at jeg og en venninne hadde helt dilla på sjokolade, men fikk kun spise på lørdager. Vi tok en kokesjokolade i skapet, åpnet pakken forsiktig, brakk av den midterste raden og limte sjokoladen sammen igjen med superlim!!!!!

Følte selvsagt at vi var veldig lure. Var ikke like høye i hatten da mamma brukte samme sjokolade som glasur på bursdagskakaen min.. Av en eller annen merkelig grunn hadde vi ikke lyst på kake :jepp:

Vi skrev også falske kjærlighetsbrev, hadde "kriger" mot en annen gjeng (røde og hvite roser), snøbading i trusa fra verandaen osv..

En gang var vi skikkelig slemme: Vi smurte inn en planke med såpe og la den over et tjern. Så lurte vi en jente til å traske over planken, noe som selvsagt resulterte i at hun falt uti vannet. Da fikk vi selvsagt dårlig samvittighet og dusjet henne og tørket klærne i tørketrommelen :fnise:

Vi gjorde egentlig utrolig mye rart, og vi er fremdeles venninner - mer enn tjue år etter. Har hatt mange artige mimrestunder gitt..... :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...