Gå til innhold

Så utrolig skuffet og lei meg!


Gjest Gjest_Linda_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linda_*

Fy F.. så sint jeg er nå.

Begynte i ny lederstilling i dagligvarebransjen for en mnd siden.

Dette var ett veldig stort skritt for meg, og jeg var veldig nervøs da jeg sa opp min jobb gjennom de siste 7 årene og gikk til en mer utfordrende stilling innen dagligvarebransjen.

Lønnen er god, og alt skulle liksom bli så bra.

Før jeg signerte kontrakten spurte jeg OMHYGGELIG; FLERE GANGER om overtid.Jeg ble forsikret om at her var det lite overtid, bortsett ved helt spesielle situvasjoner, varetellinger, jul etc..

Men dette stemmer IKKE!

Det er overtid veldig ofte, jeg har jobbet søndager også.

Jeg får ikke avspasere slik jeg ble lovet.

En annen ting er at sjefen har lagt mer ansvar over på meg enn det jeg ble fortalt at jeg skulle få. Forventningspresset er enormt.

For en uke siden ble jeg tilbudt en stilling i en konkurerende kjede.

Lønnen er mye lavere og det er mye lengere vei.

har egentlig ikke lyst å gi opp der jeg er nå, føles så utrolig kjipt.Men alikevel føler jeg meg presset til å gjøre det.

Har lenge gått og tenkt på at jeg ville ta opp dette med overtid med sjefen. I dag tok jeg endelig mot til meg, men formulerte det sånn at jeg spurte hvordan han synes innsatsen min har vært i den nye stillingen. Jeg fikk sjokk!! Han sa at i denne bransjen kunne man ikke se på klokka, og at "her går vi hjem når vi er ferdige".Han synes jeg hadde vært for lite igjen på jobben.Han sa også at flere hadde av avdelingslederene (som jeg er sjef over) hadde kommet til han og klagd på meg.De hadde sagt at de ikke følte at de kjente meg.(Men det er da ikke min skyld at de jobber kveld og jeg dag???)Sjefen sa at jeg måtte "bruke tid på å bli kjent med dem" Skal jeg liksom jobbe overtid for å bli kjent med dem da?Jeg skjønner ingenting! Og så fikk jeg masse kjeft for at jeg gikk kl.14 (når jeg sluttet) i går fordi at låseansvarlig ikke kom før kl.15 (!)Jeg ante ikke at det var galt, ingen hadde vel sagt det!Med andre ord han er kjempemisfornøyd med meg!Hadde han bare vært ærlig på interjuvet og sagt det som det var med denne jobben ville jeg vel aldri tatt den.Han var desperat etter å få noen i stillingen fort, og løy om forholdene for at jeg skulle si ja!Jeg er så utrolig skuffet og sint fordi jeg omrokkerte hele livet mitt for denne jobben, og jeg har virkelig stått på, men alt jeg får er dritt tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en forferdlig situasjon du er i!

Det er lite som er så forferdelig i en ny jobb som å oppdage at forholdene er helt annerledes enn hva man har blitt forespeilet.

Nå virker det jo som at sjefen din ikke hadde noen forståelse for ditt synspunkt overhodet, og at du faktisk tar situasjonen veldig til deg. Slik det virker på deg nå, så ville jeg faktisk ha valgt å prøve noe annet. Selv om den andre jobben er noe dårligere betalt, så tror jeg det veies opp ved at du trives bedre. Hvor mye bruk har du for litt ekstra penger hvis du mistrives så veldig? Du tilbringer tross alt mye tid der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt

Hmm. Er dette tredje gangen du legger inn dette innlegget? :klø:

Mener bare å ha lest to nesten helt like tråder her i det siste.

Jeg syns forøvrig det er veldig dårlig gjort. Tror ikke jeg hadde orket å fortsette om det ikke bedret seg veldig snart.

Endret av Britt Banditt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Er dette tredje gangen du legger inn dette innlegget? :klø:

Mener bare å ha lest to nesten helt like tråder her i det siste.

Jeg har også lest det hovedinnlegget der minst to ganger før...

Er TS veldig oppmerksomshetssyk og bare må ha masse tilbakemeldinger hele tiden da kanskje.

:klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...