Gå til innhold

vil bare sove..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

jeg har store problemer med å komme meg opp om morgenen. d hjelper meg ikke hvor mange timer søvn jeg får, uansett har jeg bare lyst å sove.

jeg kan sove i over 12 timer og likevel har jeg egentlig ikke lyst å stå opp i det hele tatt!

den eneste gangen i uka jeg faktisk står opp er til deltidsjobben min. og da må jeg opp usannsynlig tidlig og det er ikke noe problem i det hele tatt.

dette går virkelig ut over skolearbeidet mitt. og ellers har jeg ikke motivasjon til å sette meg ned og lese samme når på døgnet jeg står opp. og jeg har eksamen på fredag.

hjelp meg noen til å motivere meg litt eller finne ut hvorfor jeg er sånn. det er vel ikke normalt å sove 12 timer hver natt!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen og ta blodprøver, det kan hende du mangler jern eller vitaminer. Er det like ille om sommern? Hvis ikke, vurder en dagslyslampe eller en sånn lampe som fungerer sammen med vekkerklokka.

Skrevet
Gå til legen og ta blodprøver, det kan hende du mangler jern eller vitaminer. Er det like ille om sommern? Hvis ikke, vurder en dagslyslampe eller en sånn lampe som fungerer sammen med vekkerklokka.

Støtter denne.

Vil i tillegg bare anbefale deg å prøve å tvinge kroppen ut på tur i frisk luft, fortrinnsvis på dagtid dersom du har mulighet til det. Frisk luft og dagslys kan gjøre underverker på denne tiden av året.

Hilsen en som lider av samme "tilstand" og som merket den positive effekten av å være utendørs i mange timer i helgen...

Skrevet

I tillegg til å gå til legen burde du helt klart begynne å trene!

Det er vanskelig når man er i en slik form, men det hjelper garantert!!!

Skrevet

Kanskje du har ME? Det har jeg... :gråte: Og da blir jeg liksom aldri våken,er trøtt døgnet rundt... MEn så klart, det er mange andre muligheter som er aktuelle for deg! Sjekk med legen din du:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det også sånn - måtte sove 12-14 timer for å være sånn halvveis våken resten av dagen.

Det har blitt mye bedre etter at jeg har begynt å spise mer frukt og grønt, få i meg mer vann og proteiner, og mindre sukker (mistenker at svingende blodsukker spilte en rolle når det gjaldt hvordan formen min var) og begynt å jobbe full tid, sånn at jeg er nødt til å komme meg ut hver dag. Må fermdeles sove 8 timer hver natt for å fungere, men det er i hvert fall mer normalt enn før.

Skrevet

det var kanskje ikke like ille i sommer, men da var jeg motivert til å stå opp og hadde orden på livet mitt følte jeg. så har det bare ballet på seg og jeg har rett og slett ikke lyst å stå opp.

jeg er ikke trøtt resten av dagen og når jeg har fått sovet 7-8 timer er jeg våken når jeg først våkner, men jeg legger meg heller ned og sover igjen.

jeg skal prøve å begynne trene litt igjen, men det er så utrolig vanskelig å motivere seg til det. spessielt når det bare regner konstant ute.

i natt sov jeg bare 8 timer, men bare av den grunn at jeg lot meg selv være oppe til langt på natt. kanskje det har noe med når på døgnet jeg vil stå opp? for jeg klarer fint å stå opp etter 12.

jeg kunne jo gått til legen og fått sjekka for vitaminmangel, men jeg er flink til å ta vitamin-tilskudd. selv om jeg har hatt jern-mangel før, så det kan jo være noe slikt igjen?

jeg håper bare på at en god juleferie får ladet opp batteriene mine igjen for jeg skjønner ikke hvorfor jeg holder på sånn.. :(

Gjest rikkerikke
Skrevet

I tillegg til gode råd du alt har fått, vil jeg bare si at for mye søvn kan skape en form for depresjon som igjen bare gjør at du blir mer trøtt. Altså er det mulig at du må riste tak i deg selv og forsøke å komme ut av dyna. Ellers vil jeg jo si at det høres fornuftig ut å ta en tur til legen og få sjekket opp helsestatus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...