Gå til innhold

Pillefri uke

Fremhevede innlegg

Skrevet

P-pille spørsmål igjen :sjenert:

Jeg pleier å ta 2-3 brett i slengen uten å ha mensen. Og når jeg først har den, vil jeg at den skal vare så kort som mulig.

Går det bra å ha f.eks. 5 dagers pillefri isteden for 7?

Hvor kort kan man gjøre pausen, uten at det gir blødningsforstyrrelser osv?

Noen med erfaring?

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d står hvertfall i mitt vedlegg at du kan gjøre d for å bytte på når du vil ha mensen. du kan alltid forkorte (men ikke forlenge) den pillefri uka. men dersom du begynner på dag 5 i stedet for dag 7 tror jeg mensen fortsetter ut tiden fordi, så d er ingen løsning dersom du ikke vil ha mensen. i hvertfall d som har skjedd meg de gangene jeg har tatt pillen tidligere enn dag 7.

les vedlegget ditt og se hva som står:)

dersom du ikke vil ha mensen kan du jo prøve merket cerazette. har hørt mange som sier at mensen uteblir helt av den.

Skrevet
Nei, det vil gi en reduksjon i sikkerheten.

Jeg er ganske sikker på at det ikke stemmer.

d står hvertfall i mitt vedlegg at du kan gjøre d for å bytte på når du vil ha mensen. du kan alltid forkorte (men ikke forlenge) den pillefri uka. men dersom du begynner på dag 5 i stedet for dag 7 tror jeg mensen fortsetter ut tiden fordi, så d er ingen løsning dersom du ikke vil ha mensen. i hvertfall d som har skjedd meg de gangene jeg har tatt pillen tidligere enn dag 7.

les vedlegget ditt og se hva som står:)

dersom du ikke vil ha mensen kan du jo prøve merket cerazette. har hørt mange som sier at mensen uteblir helt av den.

Det står ikke noe om det i mitt vedlegg som jeg kan se hvertfall, jeg bruker Loette. Å bytte til cerazette er ikke aktuelt :) Noen andre som har erfaringer?

Skrevet

Ja det kan du, har ingenting å si for sikkerheten, så lenge de aktive pillene tas helt riktig...:) Gjør det ofte selv for å forkorte tiden til neste gang jeg får mensen igjen (slik at det er nok aktive piller i mellom), i tilfelle jeg vil bli ferdig med mensen før noe, i stedetfor å utsette...=)

Skrevet

Jeg gjør også dette regelmessig (begge tingene, altså - både ta flere brett i slengen, og forkorte den pillefrie uka). Det går helt fint. Særlig forkorter jeg uka dersom det er veldig upraktisk å ha mensen alle "vanlige" dagene, selv om jeg blør mye så forsvinner mensen raskt (etter en dag el.l.) når jeg tar piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...