Gå til innhold

Sangtekster du har trodd har vært riktig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen ganger trodd at det ble synget noe annet i en sangtekst enn av hva som egentlig ble synget?

Fortell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke meg, men ei jeg kjenner godt trodde Postgirobygget sang Inger Lise i sangen Under Isen.

"Inger Lise - hun var Inger Lise"

Skrevet

Kent - FF

Jeg har alltid trodd hun sang "Vem var det som dog", der hun synger på fransk "Tellement loin de ce monde" :sjenert:

Skrevet
Kent - FF

Jeg har alltid trodd hun sang "Vem var det som dog", der hun synger på fransk "Tellement loin de ce monde" :sjenert:

.. Det trodde jeg og :ler:

Måtte sette den på nå gitt

Skrevet (endret)

Crowded house - Mean to me:

"She came all the way from America, she had a blind date with destiny. And the sound of Te Awamutu had a truly sacred ring"

dette fikk jeg til å bli

"She came all the way from America, she had a blind date with destiny. And the sound of The hour hotel had a truly sacred ring"

:fnise:

Jeg trodde at det var om ei jente som likte å ta inn på lugubre hoteller der man ikke betalte per natt - men per time! Men så var det bare om stedet der Neil Finn kommer fra...

Endret av Meaty
Gjest Blondie65
Skrevet

I disse juletider:

"Thi gleder seg Jerusalem"

ble til "ti gleda seg en rusla hjem"

(Et barn er født i Betlehem)

Og så trodde jeg at "engler daler ned i skjul" betydde at de havnet i vedskjulet.

Skrevet

Og så kom jeg på samboerens versjon av Splitter pine (han er britisk altså...)

"Split your penis"

:filer:

Skrevet
Og så trodde jeg at "engler daler ned i skjul" betydde at de havnet i vedskjulet.

Ja, for å stjele litt ved til jul! :)

Skrevet

Så dem dalte ned bak hønsehuset til naboen jeg :)

Gjest Silmarill
Skrevet
I disse juletider:

"Thi gleder seg Jerusalem"

ble til "ti gleda seg en rusla hjem"

(Et barn er født i Betlehem)

Dette trodde jeg også Blondie65 :fnise: spesielt disse englende som "landa" bak vedskjulet....

Så var det denne matbønnesangen vi måtte synge på skolen da. Jeg trodde dem sang: "å du som møtte liten fugl" som egentlig er: "Å du som metter liten fugl".... :sjenert:

Det er utrolig flere sanger jeg sang totalt feil da jeg var mindre, spesielt ABBA låter og Beatles låter :sjenert: men dette var før jeg lærte engelsk da (er 1970 modell)

Skrevet

:ler: Jeg og!

Skrevet

Dette er nesten pinlig, men jeg var sikker på at sangteksten på "We are going to Ibitza" var "we are going to eat pizza"

Kan jeg skylde på alderen? :ler:

Skrevet

Hehe, sikkert ganske mange jeg har sunget feil på. Men den det tok lengst tid før jeg oppdaget var feil, var Bryan Adams sin Summer of 69.

"I got my first real six-string" ble i mitt hode til "I got my first real sex-dream". Heldigvis vet jeg at jeg ikke er alene om den :ler:

Ei venninne sang også ivrig med på TOTO sin sang "Rosanna", men ropte ut "Joanna" i stedet. Selv om hun visste godt hva sangen het.. men den linken så hun ikke ;)

Gjest prestekrage
Skrevet

Christian Waltz (?)- Wonderchild ble hos meg

One dead child

Og selv om misshørselen er oppklart for leeenge siden så både hører og synger jeg med på "One Dead Child"

Kunne bare ikke fatte og begripe hvorfor han sang så lystig på en såpass tragisk setning....

Skrevet

Dette er flaut, men det var først nylig at jeg fant ut hva den egentlige teksten i Michael Jackson sang. Billy Jean er.

Jeg trodde han sang. " ... She says I am the one, but Billy Jean is not my sun ... " Altså at han synger at hun er ikke hans sol.

Men det han egentlig synger er ".. She says I am the one, but the kid is not my son... ".

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Hehe, sikkert ganske mange jeg har sunget feil på. Men den det tok lengst tid før jeg oppdaget var feil, var Bryan Adams sin Summer of 69.

"I got my first real six-string" ble i mitt hode til "I got my first real sex-dream". Heldigvis vet jeg at jeg ikke er alene om den :ler:

Den blir VIRKELIG først morsom når du tenker på resten av teksten (jeg har hørt at dette er en ganske vanlig mistolkning ...)

I got my first real sex dream

I was only five at the time

Played it till my fingers bled

It was the summer of '69

Og så den virkelige teksten:

I got my first real six-string

Bought it at the five-and-dime

Played it till my fingers bled

It was the summer of '69

Endret av Blondie65
Skrevet

Fra Madonnas "La Isla Bonita:"

Riktig: A young girl with eyes like the desert.

Oppfattet: Young girls with eyes like potatoes...

Skrevet

Ravi synger: Du er dødssøt, dødssøt, og alle vil ha fingra i deg.

Jeg sang: Du er jetset, jetset, og alle vil ha fingra i deg.

Ravi synger: Dans, dans, dans oppå bordet.

En jeg kjenner synger: Downs, Downs, Downs oppå bordet.

E-type synger: I got life

Lillesøstra mi sang: I got lice

:fnise:

Skrevet

Der lærte jeg no nytt :fnise:

Skrevet
Dette er flaut, men det var først nylig at jeg fant ut hva den egentlige teksten i Michael Jackson sang. Billy Jean er.

Jeg trodde han sang. " ... She says I am the one, but Billy Jean is not my sun ... " Altså at han synger at hun er ikke hans sol.

Men det han egentlig synger er ".. She says I am the one, but the kid is not my son... ".

Hehe.. jeg trodde han sa: The Jean is not my son :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...