Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jeg kommer sannsynligvis til å begynne å ta badstu daglig nå i vintermånedene pga ulike helseplager. Men vil jeg også forbrenne kalorier på dette? Har hatt et par episoder før hvor jeg har mistet oversikten over mitt eget kaloriforbruk, og fått en overraskelse når jeg går på vekten igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Man forbrenner ikke mer fett av å ta badstue. Grunnen til at man blir litt lettere er fordi man svetter ut en del vann.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Så kroppen bruker ikke kalorier på å svette? Har hørt litt forskjellig der, og det høres egentlig logisk ut at det må brukes noe brennstoff (altså kalorier) for å sette opp varmen selv om det gjøres pga at det er varmt rundt kroppen og ikke pga aktivitet. Men like greit om det er for små mengder til å gi noe utslag, da slipper jeg ta det med i begreningen.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Vi forbrenner mer kalorier på å fryse men det betyr ikke at det er en fornuftig måte å slanke seg på. Jeg ville ikke inkludert det i regnskapet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå