Gjest Heloise Skrevet 4. desember 2007 #41 Skrevet 4. desember 2007 Kan smake av glasset til en nær venn/venninne eller familiemedlem jeg kjenner godt, men ikke noen andre... Flasker deler jeg aldri. Unntaket er jo min kjære, jeg spiser gjerne av isen hans osv, men han synes det er ekkelt Han kan dele drikke med meg da
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #42 Skrevet 4. desember 2007 Kan smake av glasset til en nær venn/venninne eller familiemedlem jeg kjenner godt, men ikke noen andre...Flasker deler jeg aldri. Unntaket er jo min kjære, jeg spiser gjerne av isen hans osv, men han synes det er ekkelt Han kan dele drikke med meg da hvorfor det? ER DET NOE JEG HAR NOK AV SÅ ER DET GLASS
Meaty Skrevet 4. desember 2007 #43 Skrevet 4. desember 2007 Vanligvis deler jeg kun glass/ flaske med samboer'n. Men når man går på konsert og det blir varmt så begynner vaktene og dele ut glass med vann og da blir det helt naturlig å drikke av samme glasset som de som står rundt. Man kan ikke stå og være sær da liksom, da er alle i samme båt og man deler. Man tar en slurk og sender videre. En gang fikk jeg brennkopper rundt munnen...dette var noen få dager etter jeg hadde vært på konsert og legen sa det sannsynligvis var der jeg hadde blitt smittet - fordi jeg hadde delt glass med mange andre. jaja :kaffe:
Trampe Skrevet 4. desember 2007 #44 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler sigaretter med venner også, når jeg er på fest. Men bare nære venner. Og er de forkjølet eller har munnsår lar jeg være. Jeg har ei venninne med herpes, og hun deler konsekvent aldri med noen på grunn av at hun ikke vil smitte. Mannen hadde kyssesyken for noen år siden, og vi klinte og delte glass - og jeg fikk det ikke. Såklart var smittefaren der, men av en eller annen grunn slapp jeg unna.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #45 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler heller ikke med unger. Unger har liksom ikke den samme kontrollen som vi voksne har. Derfor er det fort gjort at det kommer snørr og spytt på ei skje og det og i tillegg noen ubåter i et glass. Men nei, unger er ikke ekle. Men snørr, spytt og ubåter er ekkelt, uavhengig av hvem sin unge det er. Jeg hadde mye heller delt glass med en unge enn en voksen. Man vet jo aldri hva en voksen har hatt i munnen... :S
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #46 Skrevet 4. desember 2007 Rart at alle innbiller seg at vennene deres er så mye mindre "smittefarlige" enn andre.
Trampe Skrevet 4. desember 2007 #47 Skrevet 4. desember 2007 Jeg tror ikke at vennene mine er mindre smittefarlige, men da vet jeg liksom hvor det kommer fra. Det høres kanskje dumt ut, men man deler da ikke glass med folk man ikke kjenner? Det er ekkelt det! Men venninnene mine kjenner jeg jo godt, så det blir mye mindre ekkelt. Smittefarlig - joda. Men ikke ekkelt.
Gjest vennen din Skrevet 4. desember 2007 #48 Skrevet 4. desember 2007 Jeg tror ikke at vennene mine er mindre smittefarlige, men da vet jeg liksom hvor det kommer fra. Det høres kanskje dumt ut, men man deler da ikke glass med folk man ikke kjenner? Det er ekkelt det! Men venninnene mine kjenner jeg jo godt, så det blir mye mindre ekkelt. Smittefarlig - joda. Men ikke ekkelt. Så det er ok å få en sykdom av noen, så lenge man kjenner personen? Husk at vennene dine ikke forteller deg alt.
Gjest Frysepulver Skrevet 4. desember 2007 #50 Skrevet 4. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
Gjest Frysepulver Skrevet 4. desember 2007 #51 Skrevet 4. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
Gjest Emera Skrevet 4. desember 2007 #52 Skrevet 4. desember 2007 Dette gjelder nær familie og venner - og jeg deler med både hiv-positive og hiv-negative. Skal ekstremt mye til for å bli smittet av hiv på denne måten, så har ikke noe problem med å dele mat/drikke med hiv-positive. Enig i det. Sant og si så er jeg mye mer redd for å bli smittet med omgangssyke. Både fordi det kan smitte på den måten, og fordi det er noe av det verste jeg vet...
murray Skrevet 4. desember 2007 #53 Skrevet 4. desember 2007 Når jeg er på fylla deler jeg med alt og alle, men aldri ellers
*Pepperkake* Skrevet 4. desember 2007 #54 Skrevet 4. desember 2007 (endret) Jeg kan godt drikke av glasset til samboer, venner og min søster dersom de ikke er syke. Jeg drikker ikke av ukjente menneskers glass nettopp fordi jeg ikke vet om de kan bære på herpes eller lignende. Om venninna mi gir meg omgangssyke eller forkjølelse gjør ikke så mye, det er herpes som skremmer meg mest. Min samboer har herpes rundt munnen og vi kysser aldri fra han kjenner anntydning til utbrudd og til det er grodd skikkelig. Det kan godt hende vi har hatt flaks, men jeg har i allefall ikke fått noen sår selv. Sies det ikke at det mest vanlige årsaken til herpessmitte er å drikke av smittebæreres glass/flaske i barn- og ungdomstiden? :klø: Endret 4. desember 2007 av *Pepperkake*
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #55 Skrevet 4. desember 2007 Men hvis man har hatt herpes på munnen en gang, kan man da smitte andre resten av livet? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #56 Skrevet 4. desember 2007 Dette gjelder nær familie og venner - og jeg deler med både hiv-positive og hiv-negative. Skal ekstremt mye til for å bli smittet av hiv på denne måten, så har ikke noe problem med å dele mat/drikke med hiv-positive. Er ikke dette litt idiotisk da? Jeg trodde hiv-positive ofte fikk dårligere immunforsvar. Kjipt om du smitter de med noe da, som gjør de dårligere. Eller er medisinen blitt så bra at de ikke trenger å noen forholdsregler?
Gjest Tørst Skrevet 5. desember 2007 #57 Skrevet 5. desember 2007 Takk for svar alle sammen. Da vet jeg at det ikke bare er jeg som ikke deler glass med alle og enhver
*Pepperkake* Skrevet 5. desember 2007 #58 Skrevet 5. desember 2007 Men hvis man har hatt herpes på munnen en gang, kan man da smitte andre resten av livet? :klø: Det smitter bare når man har utbrudd.
Gjest imli Skrevet 5. desember 2007 #59 Skrevet 5. desember 2007 Deler glass med mannen. Vi får nok i oss de samme bakteriene uansett Men viker ellers ikke tilbake for å dele glass med andre heller jeg da.
Gjest Mirina Skrevet 5. desember 2007 #60 Skrevet 5. desember 2007 Er nok ganske ukritisk når det kommer til deling av glass. Barn deler jeg helst ikke med, men det har med ubåter å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå