Gjest Silmarill Skrevet 4. desember 2007 #21 Skrevet 4. desember 2007 (endret) Jeg drikker av samme glass eller flaske som kjærsten min og sønnen min Sønnen min på 16,5 år derimot er nøye på dette. Han kunne aldri i verden ha funnet på å gjøre det. Han er utrolig nøye der og det har han ikke lært av meg (om jeg har tatt en slurk i "villrede" fra noe han fortsatt skal drikke fra, får jeg det) Til orientering: Hvordan smitter kyssesyken? Kyssesyken heter egentlig mononukleose, men har fått navnet sitt fordi den smitter gjennom dråpesmitte. Det vil si at dersom du drikker av samme flaske, deler en sigarett, eller kysser(!) en som er smittet, risikerer du også å bli syk. (tatt herfra: http://www.ung.no/art/artikkel.inc.php?id=1751&print=yes ) Endret 4. desember 2007 av Silmarill
Gjest annen gjest Skrevet 4. desember 2007 #22 Skrevet 4. desember 2007 Vi er veldig redd for bakterier, men sex med totalt ukjennte er helt ok. Snakk for deg selv...
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #23 Skrevet 4. desember 2007 Ja ikke sannt. Dette er enda et eksempel på hvor rare renslighetrnormer vi egentlig har. Vi er veldig redd for bakterier, men sex med totalt ukjennte er helt ok. Det er altså bare normene våre og ikke de faktiske bakteriene som avgjør hva som er ok og ikke. På samme måte som vi er hysteriske for doseter men ikke har noen problemer med å bruke andres telefoner eller tastatur overhodet. Eller å bruke samme kjøkkenklut mange dager (uker?) på rad.
hjertesukka Skrevet 4. desember 2007 #24 Skrevet 4. desember 2007 Klok av skade, gjør jeg ikke det,nei. ( Blitt smittet av magesjau en gang.)
Pum@ Skrevet 4. desember 2007 #25 Skrevet 4. desember 2007 Jeg drikker som regel av mitt eget, men jeg har ikke problemer med å dele med samboer eller familie så nært som søsken evt så tror jeg nok jeg hadde overlevd å dele en flaske med foreldre også om det kneip
Trampe Skrevet 4. desember 2007 #26 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler med mannen hele tida. Han stjeler mine glass stadig vekk, det eneste som er irriterende med det er at han fort kan ha juice i vannglasset mitt og så sette det fra seg, hvorfor tar han ikke nytt da??? Litt på siden det, men.. Og på fest smaker man jo på hverandres drinker, men det er kun nære venner, da. Jeg bruker ikke glassene til hvem som helst. Jeg takler ikke å dele drikke med unger, det blir liggende ekle greier nedi glasset... *grøss* Nei, her i huset får barna egen kopp.
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. desember 2007 #27 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har ikke for vane å dele glass med noen andre enn samboeren. Merkelig nok blir jeg aldri smittet når han er forkjøla lenger. Tror jeg må ha blitt immun. Men jeg er ikke så fin på det, så om noen tilbyr meg å smake på drinken sin på fest el., tenker jeg ikke noe spesielt over det. Egentlig er det litt morsomt at så mange aldri ville drukket av andres glass, men kunne hatt tilfeldige on night stands, noe man skulle tro medførte enda mer bakterieutveksling. Nå skal jeg riktignok ikke sikkert si at dette gjelder de samme menneskene, da.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #29 Skrevet 4. desember 2007 Jeg tror jeg aldri noen sinne tenker over å dele glass/flaske med andre.. Unger deler jeg ikke med, men det er også fordi de gjerne heller i seg alt for å så spytte ut mesteparten i glasset igjen.. Men så lar jeg faktisk katta spise is fra isskåla mi også da..
Latee Skrevet 4. desember 2007 #30 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler med de jeg kjenner, med mindre de er syke da (og jeg vet om det). Kjæresten og jeg deler hele tida, noe som til tider kan være litt irriterende da han alltid drikker opp det jeg har i glasset
tuji Skrevet 4. desember 2007 #31 Skrevet 4. desember 2007 Men så lar jeg faktisk katta spise is fra isskåla mi også da.. Ææææsj...tenk om den nettopp har vært på musejakt, da.
Arkana Skrevet 4. desember 2007 #32 Skrevet 4. desember 2007 Men så lar jeg faktisk katta spise is fra isskåla mi også da.. Det gjør jeg også.
tuji Skrevet 4. desember 2007 #33 Skrevet 4. desember 2007 Og så spiser du selv av det etterpå? Jeg grøsser.
Gjest Skya Skrevet 4. desember 2007 #34 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler med familie og venner, men liker å kjenne dem først. I grunnen så er vi litt teite som tror at vi selv har så lite bakterier, de fleste er jo ganske renslige så det burde ikke være så stor fare Og egentlig spiller det vel ingen rolle om vi kjenner dem eller ikke... Hehe, ikke misforstå jeg driver ikke å drikker av alle andre sitt atså. Skjønner ikke helt deg som sier at du ikke vil smake på samme skje som barnet ditt, babyer er da ikke ekle... I hvert fall ikke din egen unge Jeg bruker også bare drikke eller spise av andre for å smake litt, deler sjelden en hel drikke eller mat med andre enn kjæresten, søsken og foreldre. Jeg deler heller ikke med unger. Unger har liksom ikke den samme kontrollen som vi voksne har. Derfor er det fort gjort at det kommer snørr og spytt på ei skje og det og i tillegg noen ubåter i et glass. Men nei, unger er ikke ekle. Men snørr, spytt og ubåter er ekkelt, uavhengig av hvem sin unge det er.
Gjest nextlife Skrevet 4. desember 2007 #35 Skrevet 4. desember 2007 Men så lar jeg faktisk katta spise is fra isskåla mi også da.. Prøvde meg på å kommentere at det er uhygienisk å bruke samme skåler til mennesker og dyr inne på kjæledyrforumet, og fikk litt pepper der, ja. Forresten så deler jeg verken flaske, glass eller bestikk med noen, ikke engang mann eller barn, av den enkle grunn at jeg synes det også er uhygienisk.
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. desember 2007 #36 Skrevet 4. desember 2007 Har ikke noe problem å dele glass med andre. Nå er det ikke så ofte at det faller seg naturlig å dele glass eller drikkeflaske med totalt fremmede da, men det har skjedd og jammen meg overlevde jeg det også! Ellers synes jeg det var en fin gest av vår kronprinsesse da hun drakk av glasset til en hiv smittet (eller en som spilte hivsmittet!?).
Gjest Bond Skrevet 4. desember 2007 #37 Skrevet 4. desember 2007 har ikke dette som en vane, men ser ikke noe rart i det heller, har skjedd en del ganger på fest (smake noen sin drink eller lignende), eller så stjeler samboeren min glass eller omvendt av og til og. Jeg ser ingenting uhygienisk over det. Vi kommer borti mange bakterier uansett, alle de stedene menneskene har tatt på, tastaturer, telefoner, offentlige steder (mennesker spiser ofte i alle slags bensinstasjoner osv uten å vaske hender først), osv. En må styrke immunforsvaret litt, det hjelper ikke å bli for hysterisk med hygiene heller. Det betyr da ikke at jeg er noe gris selvfølgelig, men av og til føles det at det blir for mye rensing og for mye 'bakteriedrepende' midler.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #38 Skrevet 4. desember 2007 Forresten så deler jeg verken flaske, glass eller bestikk med noen, ikke engang mann eller barn, av den enkle grunn at jeg synes det også er uhygienisk. Kysser du mannen din, da?
Gjest Reka Skrevet 4. desember 2007 #39 Skrevet 4. desember 2007 Deler med kjærsten, helst ikke andre, men har hendt at jeg har drukket av andres flaske under trening...
Gjest nextlife Skrevet 4. desember 2007 #40 Skrevet 4. desember 2007 Kysser du mannen din, da? Joda, men da er det liksom bare jeg og han, og ikke masse mat,-og drikkerester involvert
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå