Gjest Tørst Skrevet 4. desember 2007 #1 Skrevet 4. desember 2007 Jeg har egentlig trodd det er ganske normalt å ikke drikke av samme flaske som andre, men etter en diskusjon i vennegjengen er jeg usikker på om det bare er jeg som har den oppfatningen. Jeg deler flaske og glass med kjæresten, men ingen andre. Tenker det er greit å begrense antallet bakterier man utsetter seg for. Hva gjør dere? Og hvorfor?
Gjest smotti Skrevet 4. desember 2007 #2 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler ikke glass osv med andre kjæresten min... ikke godt å si hva andre har vært bort...
Gjest Indo Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Deler ofte flaske/glass med samboeren min. Hender seg også at jeg deler med bestevenninna mi som jeg har kjent siden jeg var 2 år(det blir jo snart 20 år det). Men nå som jeg er gravid, blir det nok begrenset til kun sambo.
Tabris Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler glass med de jeg kjenner godt, egentlig, både familie og venner.
Gjest marihan Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler kun med samboeren min. Men det har skjedd at noen har fått drukket av flaska mi, f.eks. under trening.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 Det er viktig å trene immunforsvaret jevnt, derfor drikker jeg av samme glass som andre. Faktisk pleier jeg å drikke slumper fra andres halvlitere når servitørene snur seg bort.
Gjest s.n Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Foretrekker mitt eget glass, men kan dele med samboeren. Jeg er litt prippen, og deler ikke med dattera mi engang... Har aldri gjort det, ikke smakt på maten/grøten på skjeea en gang da hun var baby... Frister virkelig ingenting (jeg er nok litt sær, for jeg ser mange som gjør det!)
Gjest Skya Skrevet 4. desember 2007 #8 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler også glass med de jeg kjenner godt, som familie og venner.
FrizzleSizzle Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Jeg KAN drikke av samme glass som kjæresten (vi kysser jo og det som verre er, så det kan da ikke være så farlig), men hvorfor skulle jeg nå gjøre det? Hvis ungene har drukket av et glass, og jeg ikke gidder å ta nytt, bruker jeg deres, men skyller det først.
Amalie_85 Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Kan hende jeg har delt en flaske eller noe med andre visst man skal smake eller noe! Ser ikke det helt skumle i det. Men ikke sånn regelrett dele en hel flaske med brus f.eks. Med sambo kan jeg gjøre det! Han kan dele med sin sønn og, men det klarer ikke jeg, og det har nok ikke noe med hvem det er men hvordan han drikker, han er jo liten, så han setter hele munnen over hele flaska, så er det ubåter. *grøss* og det klarer jeg ikke!
Cupcake Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Deler bare glass/flaske med mannen min. Synes det er litt ekkelt med andre.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 Jeg deler med familie og venner, men liker å kjenne dem først. I grunnen så er vi litt teite som tror at vi selv har så lite bakterier, de fleste er jo ganske renslige så det burde ikke være så stor fare Og egentlig spiller det vel ingen rolle om vi kjenner dem eller ikke... Hehe, ikke misforstå jeg driver ikke å drikker av alle andre sitt atså. Skjønner ikke helt deg som sier at du ikke vil smake på samme skje som barnet ditt, babyer er da ikke ekle... I hvert fall ikke din egen unge Jeg bruker også bare drikke eller spise av andre for å smake litt, deler sjelden en hel drikke eller mat med andre enn kjæresten, søsken og foreldre.
Gjest Advena Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Deler gjerne glass med de jeg kjenner godt, både familie og venner.
Gjest Ansjoni Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 (endret) . Endret 21. oktober 2009 av Ansjoni
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Men det er vel slik man smittes av munnsår vel?
monja Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Jeg kan dele glass/flaske med mannen min eller sønnen min, men ingen andre.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 Det hender jeg deler med (nære) venner. Og samboern. Egentlig er det litt ekkelt å dele glass med folk, da dråpesmitte faktisk ikke er like usannsynlig som å bli smittet av rare ting fra toalettseter o.l...
Arkana Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 Vi har nok av glass, så jeg har aldri behov for å dele glass med noen. Når det er sagt har jeg ingen problemer med å drikke av andres glass, uansett hvem sitt det er, om jeg f.eks. har lyst til å smake på det de drikker. Kunne godt drukket av naboens glass om det så var, tviler på at de har noe smittsomt. Og jeg har spist iskrem og delt skje med en jeg hadde kjent en time. Og tenk på alle de som kliner og har sex med folk de har truffet på byen den samme kvelden, men å dele glass er plutselig superekkelt?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2007 #20 Skrevet 4. desember 2007 Og tenk på alle de som kliner og har sex med folk de har truffet på byen den samme kvelden, men å dele glass er plutselig superekkelt? Ja ikke sannt. Dette er enda et eksempel på hvor rare renslighetrnormer vi egentlig har. Vi er veldig redd for bakterier, men sex med totalt ukjennte er helt ok. Det er altså bare normene våre og ikke de faktiske bakteriene som avgjør hva som er ok og ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå