Gå til innhold

Italia


Knøttet

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt oss på bryllupsreise i februar, og har så og si bestemt oss for Italia. Er det noen steder i Italia temperaturene er passe fine i februar, og hvor man kan kombinere dette med storbyferie? Tenker på temperaturer fra 20grader og litt oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det er litt vel optimistisk å håpe på 20+ i februar. Vil anta at Palermo kommer nærmest av de kjente storbyene, men ville kanskje ikke akkurat turt å satse på t-skjortetemp. Har vært i nordItalia i januar og dog var vi heldig med været i dolomittene med plussgrader men tilmed nede i normalt milde Venezia var det kjølig nok. Snakker da om temperaturer på 5-10+. Deilig land da. Og uansett vesentlig varmere enn her :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Italia både i mars/april og oktober/november, og det er ingen sommertemperatur. Dagene med sol var selvsagt varmere enn dagene med overskyet vær - men temperaturen varierte fra 12 til i overkant av 20 grader. Sicilia (eks: Palermo/Catania) er nok litt varmere enn fastlandet, men noe typisk badevær finner du nok ikke i Italia på den tiden av året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Italia både i mars/april og oktober/november, og det er ingen sommertemperatur. Dagene med sol var selvsagt varmere enn dagene med overskyet vær - men temperaturen varierte fra 12 til i overkant av 20 grader. Sicilia (eks: Palermo/Catania) er nok litt varmere enn fastlandet, men noe typisk badevær finner du nok ikke i Italia på den tiden av året. :)

Har vært både i Roma og på Sicilia i februar. Noen dager var vi heldige og hadde t-skjortevær, men enkelte dager måtte jeg ta på meg ull-kåpe - også på Sicilia. Det er ikke sommervarmt der selv om det er i Middelhavet!

Jeg tror jeg ville latt være å tenke på været og heller fokusert på hva jeg hadde ønsket å se og oppleve i Italia. Italia er vakkert og romantisk også om vinteren - selv om det ikke er sommertemperatur.

Venezia for eksempel. Tusen ganger mer spennende om vinteren enn om sommeren. For det første slipper du alle amerikanerene og japanerene, ja, alle turistene som er der om sommeren. For det andre så er det karneval der i februar som er ganske spesielt! For det tredje så har byen en helt spesiell stemning om vinteren. Det er morgentåke på kanalene, det er stille, det er ikke trengsel på restauranter og barer, dere kan nyte byen på en helt annen måte.

Firenze og Roma er også mye mer rolig om vinteren - pga dette med turister. Du har ikke varmen, men kan nyte av bylivets goder, uten stress.

Var jeg dere ville jeg satset på en runde i Nord-Italia. Milano, Verona, Firenze og endt opp i Venezia for en romantisk avslutning med gondoler og det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...