Gå til innhold

Redsel for abort


Little My

Anbefalte innlegg

Masse nytt for meg. Men jeg kjenner en stor fin kribling etter å gå i babybutikk. Se på vogner, små klær, bamser, osv.

Men.... snikende i bakohodet, tenker jeg på SA. Sjansen er vel veldig høy og stor de første 3 mnd?

Vil ikke glede meg for tidlig. Da blir sorgen enda større hvis det skjer.

Hva tenker dere? Om å glede seg kontra å være realistisk?

Vet noen raten på SA? og forskjellen på før 12 uker og etter 12 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener på å ha lest at det er ca 15% av gravide som aborterer. Så da blir det jo bedre odds andre veien=) Desverre er det jo noen som må ligge i disse prosentene.

NÅ er jeg av den oppfatning av at dette går bra, men for bare noen dager siden var jeg sikker på at det kom til å gå strake veien til helv...!

Jeg tok enda en graviditetstest igår, den ble jo selvfølgelig positiv, men først da klarte jeg å slappe heeelt av..Fikk i tillegg ømme pupper og er ganske kvalm(kom idag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på å ha lest at det er ca 15% av gravide som aborterer. Så da blir det jo bedre odds andre veien=) Desverre er det jo noen som må ligge i disse prosentene.

NÅ er jeg av den oppfatning av at dette går bra, men for bare noen dager siden var jeg sikker på at det kom til å gå strake veien til helv...!

Jeg tok enda en graviditetstest igår, den ble jo selvfølgelig positiv, men først da klarte jeg å slappe heeelt av..Fikk i tillegg ømme pupper og er ganske kvalm(kom idag).

hvor langt er du på vei?

15% var mindre enn jeg trodde. Er det gjennom hele? Eller er det større før 12 og mindre etter 12?

Det var litt betryggende, men bare litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg å skrive...Mener på at det gjaldt 1 trimester..Men er ikke helt sikker altså..Etter 12 uke har jeg null peiling.

Selv er jeg 5+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå "tilhører" jeg mai-juni gruppa, men svarer like vel. Jeg har egentlig aldri vært så veldig redd for å miste, for jeg har hele tiden trodd at det kommer til å gå bra. Men når jeg kom til uke 10 slapp det helt opp, da var jeg veldig veldig trygg, og er det enda :) selv om jeg likevel gleder meg veldig til å komme til uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi "sauen " din har fått nisselue og jo. Så søt. Jeg er veldig redd. Men det blir bedre og bedre og deiligere og deiligere for hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg mistet sa legen at det er 20% som opplever å miste. Jeg begynte å slappe av når jeg passerte uke 9, og jeg mistet 9+3. Fosteret døde i uke 4/5, så neste gang slapper jeg ikke av før jeg passerer uke 12 og har sett ett hjerte banke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blødninger/brun utflod hver dag helt fra uke 5 omtrent, og derfor er det vanskelig å slappe av. Jeg hadde en ul for en uke siden (uke 9) som viste at alt var bra, men jeg klarer ikke slappe av med det siden blødningene ikke gir seg. Jeg har bestilt en ny ul i uke 12 og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan bare tenke meg hvor vanskelig det er å slappe av i en slik situasjon..Skal sende gode vibber din vei...Lykke til hvertfall. Dette går sikkert bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg også hører til i mai-juni klubben, men siden jeg var igjennom en SA i august tenkte jeg å svare :)

Jeg var veldig redd for å miste. Har hatt mange i familien som har mistet, og det gjorde meg nok litt ekstra bekymret...

Jeg fikk høre at 1 av 3 mistet, kanskje så mange som halvparten. Men mange mister allerede før IKM, så de vet kanskje ikke at de har vært gravide en gang.

Jeg mistet i uke 5. Det var veldig tidlig, og sånn sett veldig ukomplisert. Hadde noe som virket som en ekstra kraftig menturasjon, men kroppen ryddet opp i alt selv.

De aller aller fleste spontanaborter så tidlig skjer fordi det er et eller annet galt med barnet. Det vil ikke være levedyktig og derfor støter kroppen din det ut.

Grunnen til at antall spontanaborter synker veldig ved passerte 12 uker er at da er alle indre organer dannet, og det dermed er levedyktig.

Som min lege sa. Det er så utrolig mye som skal klaffe, så ikke så rart at det ikke klaffer hver gang.

Hvis det er en trøst så syntes jeg det var lettere å miste enn jeg hadde trodd. Det var ille der og da, og klart litt vemodig. Men jeg var veldig heldig og ble gravid igjen med en gang. Nå har jeg også passert de 12 ukene og sett hjertet etterpå. Så slapper mye mer av nå.

Jeg ble også veldig lett gravid første gang, det var en trøst andre gangen. Regnet ikke med å vente så lenge, og det slapp jeg heldigvis også.

Forhåpentligvis går det bra med din lille spire, og om det går galt så går det sannsynligvis bra neste gang.

Min lege sa i hvertfall at det skulle mye til for at det ville gå galt en gang til. Selv om amn aldri kan være sikker.

Lykke til

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tror jeg begynte å slappe av den dagen jeg så et bankende hjerte på UL, da jeg var 7+0. Det var ul pga en liten blødning. Blødde litt mer noen dager senere, men da bekymret jeg meg ikke nevneverdig, sammenlignet med hav jeg hadde gjort før. Rett og slett fordi jeg hadde sett det bankende hjertet, og blødningen stoppet opp, og jeg tenkte derfor nesten ikke mer på den.

Så vi småshoppa litt i romjula, men den store handelen venter nok litt. Ikke pga at jeg tenker på faren for å miste, men mannen synes det er altfor tidelig å ta fatt på shoppingen enda, og han har jo egentlig rett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7. Var redd for at det skulle ligge utenfor livmor. Da så vi hjertet slo og det roet meg litt ned, men tanken er der hele tiden. Særlig fordi jeg har sett at en del mister i 9 uke, det blir mye tvinning av tommeltotter de neste ukene :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7. Var redd for at det skulle ligge utenfor livmor. Da så vi hjertet slo og det roet meg litt ned, men tanken er der hele tiden. Særlig fordi jeg har sett at en del mister i 9 uke, det blir mye tvinning av tommeltotter de neste ukene :sukk:

Når du har sett hjerte slå er det visst noe sånt som 90% sannsylig at alt går bra.

Men skjønner betenkelighetene dine. Hender fortsatt at de sniker seg inn i hodet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt virker jo fortsatt bra. biker over til 10 uker i morra. Kjenner livmoren og nå, det er spennende.

De verste symptomene har begynt å avta, det synes jeg er litt skummelt, for alt går så veldig i bølger, litt vondt, så ikke vondt, så veldig vondt. (magesmerter jeg har hatt hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Når du har sett hjerte slå er det visst noe sånt som 90% sannsylig at alt går bra.

Men skjønner betenkelighetene dine. Hender fortsatt at de sniker seg inn i hodet mitt...

Det hjalp veldig å se hjertet for noen uker siden. Nå bikker vi snart 9 til fredag så det snegler seg fremover. Tankene sniker seg inn i hodet sånn fra tid til annen, men det blir ikke noe bedre av å tenke på det så det er bare å tenkte positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har sett hjerte slå i uke 8 er det 90% at alt går bra.

Når du komme til uke 12 er det 98% eller 99% sjangse for at alt går bra ( I henhold til boken jeg har kjøpt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappet helt av etter å ha sett ETT foster med bankende hjerte i uke 9! Men nå etter å ha sett TO små livate krabater på ultralyd 16+3 så har jeg begynnt å bekymre meg for tidlig fødsel... Og ser ikke for meg at jeg kommer til å slappe helt av før jeg tipper uke 30 :roll: Leeenge til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...