ThirtySomething Skrevet 3. desember 2007 #1 Del Skrevet 3. desember 2007 Har på listen min: - appelsinmarmelade (nyyydelig og enkelt) - sjokoladetrøfler Et annet tips er vel vanlige julekaker, men det har jeg ikke lyst til å gi bort. Har noen noen andre forslag? Det må ikke være FOR spesielt, da slike gaver blir gitt til tanter/onkler foreldre/svigerforeldre osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 3. desember 2007 #2 Del Skrevet 3. desember 2007 Kom over en artikkel om spiselige gaver på UKTV food: http://uktv.co.uk/food/item/aid/594613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pepperkake* Skrevet 3. desember 2007 #3 Del Skrevet 3. desember 2007 Her er min oppskrift på trøffler: Sjokoladetrøfler 200g kokesjokolade 1 dl kremfløte Kok opp fløten og rør ut sjokoladen i den. Ha det i en flat form og sett det kaldt. Rull så ut runde kuler som dyppes i det man måtte ønske (kakao, nøtter, melis, smeltet sjokolade osv) Ønsker du en annen smak kan du ha i ulike smakstilsetninger som for eks likør. Jeg har innimellom litt problemer med å få trøflene stive nok, men jeg tror det kommer av at jeg har i litt for mye fløte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThirtySomething Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 3. desember 2007 Tuusen takk! Jeg er inspirert! Men har noen flere tips, så er det plass til det i haugen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 4. desember 2007 #5 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Jeg kommer til å lage litt fudge og karameller som jeg pakker inn i cellofan som julegaver til noen! Fant et par oppskrifter: Fløtekarameller Fudge Endret 4. desember 2007 av Atomica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel Skrevet 4. desember 2007 #6 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har tenkt å lage marsipan, en eller annen form for sjokoladekonfekt, karameller og god tomatsaus som kan brukes til pasta, pizza osv. Mulig jeg lager noen glass med eplesyltetøy eller liknende i tillegg. Får se hva jeg får tid til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå