Gå til innhold

Innenlandsfly


Gjest -Gia-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Væsker over 100 ml pr beholder må i gjennomsiktig plastpose.

Sjekk ellers

http://www.osl.no/index.asp?startID=&t...bjectid=1026260

All flytende væske må være i beholdere UNDER 100ml store, og legges i gjennomsiktige plastposer, disse får man på flyplassen (feks så regnes lypsyl som flytende) - man kan ikke ha med seg større beholdere enn 100ml selv om væskeinnholdet i disse er mindre enn 100ml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All flytende væske må være i beholdere UNDER 100ml store, og legges i gjennomsiktige plastposer, disse får man på flyplassen (feks så regnes lypsyl som flytende) - man kan ikke ha med seg større beholdere enn 100ml selv om væskeinnholdet i disse er mindre enn 100ml.

Lypsyl regnes ikke som flytende... Jeg har hatt lypsylen min i lomma på jakka mi under iallfall 4 flyturer i år, og ingen har reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg tar med maskara, lipgloss og en prøveparfyme bla så trenger jeg ikke å pakke det inn?

Aner ikke... Jeg vet bare at jeg aldri har blitt stoppet med lypsyl. Tror du bør ha pose på maskara, lipgloss og parfyme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis jeg tar med maskara, lipgloss og en prøveparfyme bla så trenger jeg ikke å pakke det inn?

Jo

ALT flytende uansett størrelse må pakkes i pose. Jeg vet om flere som har blitt fratatt lipgloss og mascara fordi det ikke lå i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eline80
Vi må reise i begravelse denne uken, et stykke unna, så vi flyr. Hvordan er det når vi skal opp om morgenen og ned om kvelden i forhold til håndbagasjen? Vi tar jo bare med oss en veske med litt sminke, mobil etc - må dette pakkes inn og hvordan gjøres dette praktisk? Har ikke vært ute og fløyet siden dette lovverket trådte i kraft...

Hei :)

Du trenger bare å ha det i posen gjennom kontrollen (de 10 meterene det er å gå gjennom der). Du kan ta det ut av posen så fort du kommer gjennom. Lighter må også i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo

ALT flytende uansett størrelse må pakkes i pose. Jeg vet om flere som har blitt fratatt lipgloss og mascara fordi det ikke lå i posen.

Jeg skled rett igjennom sikkerhetskontrollen med mascara og lipgloss(uten at det lå i pose) da jeg reiste til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skled rett igjennom sikkerhetskontrollen med mascara og lipgloss(uten at det lå i pose) da jeg reiste til USA.

Det går fint an det dersom de ikke ser det, det har jeg og gjort en gang, mens en annen så ble oppdaget og kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an det dersom de ikke ser det, det har jeg og gjort en gang, mens en annen så ble oppdaget og kastet.

Nettopp, det KAN gå bra, men jeg har hørt om mange tilfeller det ikke gikk bra.

Endret av *Pepperkake*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Du trenger bare å ha det i posen gjennom kontrollen (de 10 meterene det er å gå gjennom der). Du kan ta det ut av posen så fort du kommer gjennom. Lighter må også i posen.

Det er intet mindre enn sykt at folk må kaste tannkremtuber på over 100 ml, mens LIGHTER kan man ta med på fly. Folk med rene tenner er tydeligvis en større trussel enn folk som kan sette fyr på flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er intet mindre enn sykt at folk må kaste tannkremtuber på over 100 ml, mens LIGHTER kan man ta med på fly. Folk med rene tenner er tydeligvis en større trussel enn folk som kan sette fyr på flyet.

For en liten lighter er fryktelig skummelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Mulig du ikke har hørt det, men ild kan forårsake betydelig skade :)

Hehe.. Slitsomt å ta ut et helt fly med kun en lighter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe.. Slitsomt å ta ut et helt fly med kun en lighter.

Det er nok betydelig enklere enn å ta det ut med en tube tannkrem i hvert fall :)

Enda et eksempel på det latterlige ved sikkerhetskontrollen:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1481703.ece

Det hives flere tonn tannkrem, vannflasker og andre farlige saker, mens bomber og kniver går glatt gjennom. Og åpen ild er lov. Forstå det den som kan :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall mindre sjanse nå som det har blitt strengere regler for flytende. Du fikk kanskje med deg årsaken til hvorfor dette har blitt så strengt? Flytende sprengstoff som er umulig å finne uten slike regler.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1417168.ece

Så jeg personlig håper reglene blir enda strengere..

Endret av Ce'Nedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg tar med maskara, lipgloss og en prøveparfyme bla så trenger jeg ikke å pakke det inn?

Alt dette skal i den gjennomsiktige plastposen på max 1 L. Men det er ikke noe problem å få med noe av dette på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...