Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bodd i norge i 7 år men bare i år har jeg begynt å føle at ingenting er bra nok, at jeg er ikke så lykkelig, kvalme følelsen, gidder ingenting. jeg skjønner ikke helt årsaken. jeg bor alene men har forlovede, har mistet barna mine i rett saken for tre år siden har dem i samværs rett, faren er veldig vanskelig å sammearbeider med, :kjefte: jeg har ikke noe familie her i norge, jeg skjønner ikke det følelsen, har ikke så mange venner. HVA SKAL JEG GJØRE! hjelpen til min forlovede er ikke bra nok, føler at han er så massete...

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må ha profesjonell hjelp.

Har du forsøkt å snakke med familievernkontoret angående å få hjelp derfra til å mestre følelsene? Jeg vet om andre som har fått psykologhjelp derfra etter samlivsbrudd med krig om ungene.

Gå til lege og få henvisning til psykolog i alle fall slik at du kan få hjelp evt. medisin.

Hvordan få venner? Det er en utfordring når du ikke har energi/er deprimert. Hvordan er det med kollegene dine, er det noen der du kan finne på ting - gå på kino med, shoppe med, gjøre et eller annet? Kan du invitere en kollega eller to hjem på DVD-kveld?

Den letteste måten å finne venner er å finne en hobby der du blir kjent med andre med lik interesse. Når du ikke har ungene hele tiden har du i alle fall den fordelen at du har mye fritid/egen tid. Friundervisningen har mange kurs der du kan lære språk, tegning, dans, keramikk, maling, fotografering, osv.

Skrevet
Har du forsøkt å snakke med familievernkontoret angående å få hjelp derfra til å mestre følelsene?

dt er vanskelig å finne ting med venner, fordi jeg gidder ikke å forklare hvorfor jeg føler meg sånn, vil ikke heller snakke med barnevern fordi jeg vil ikke at de skal ta fra meg samsvær rett for mine unger for at jeg er deprimert.

Gjest Blondie65
Skrevet
dt er vanskelig å finne ting med venner, fordi jeg gidder ikke å forklare hvorfor jeg føler meg sånn, vil ikke heller snakke med barnevern fordi jeg vil ikke at de skal ta fra meg samsvær rett for mine unger for at jeg er deprimert.

Det er ikke snakk om barnevernet. Det er snakk om familievernkontoret.

Det er ikke lett å bære på alt alene og ikke åpne seg. Da er det faktisk lett for å bli deprimert. Men vi er ikke laget slik at vi skal være tøffe og sterke i all evighet og løfte hele byrden alene.

Uansett: gå til legen og få en henvisning til psykolog. Du må ha hjelp til depresjonen din først av alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...