Gå til innhold

Julekort


Grace

Anbefalte innlegg

Jeg er elendig til å skrive julekort. og enda dårligere til å finne på hva som skal stå på.

Noen morsomme tips på tekst?

Helst ikke så mye, da jeg må skrive mange :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Jeg skrev at vi ønsket dem en fin juletid og et godt nyttår + at vi så frem til å kanskje treffe dem i julen! Ikke så veldig oppfinnsomt her, nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må julen bli fin og

gi ro i sinnet.

La alle problemer

bli små og forsvinne.

La dagene som kommer

bli gode og fine.

God jul til deg og dine.

Det er en trå jeg har laget til dette evnet før...let litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Glede som skinner i barneøyne

den magiske tiden er endelig inne

Med blanke øyne og blussende kinn

sprudler gleden i barnesinn

Med fyr på peisen og lys som skinner

samles vi og lager minner.

Her er tiden vi har ventet på

- gledelig jul til store og små!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Når jeg får et julekort med bare "God jul og godt nyttår" på syns jeg det er stusselig. Portoen syns jeg blir for dyr til å si noe så intetsigende. Noen få personlige ord, trenger slett ikke være på rim, er mye bedre. Men jeg skjønner at det mange som tenker helt annerledes enn meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ble jeg inspirert til å skrive julekort! Kommer helt sikkert til å bruke begge versene som er referert her.

Men er det noen som har tips til hva man kan skrive til dem som er alene? Passer ikke helt med "god jul til deg og dine" eller "god jul til store og små" når kortet skal til oldemor som bor alene, eller til den single fetteren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får et julekort med bare "God jul og godt nyttår" på syns jeg det er stusselig. Portoen syns jeg blir for dyr til å si noe så intetsigende. Noen få personlige ord, trenger slett ikke være på rim, er mye bedre. Men jeg skjønner at det mange som tenker helt annerledes enn meg her.

For en del er det nok "god jul og godt nyttår" eller ingen julekort i det hele tatt. Moren min hatet å skrive, så for henne var det et veldig strev med julekortene. Jeg syntes det var mye bedre at hun skrev kort og upersonlig istedet for å droppe kortene helt. Tanken teller, vet du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sylvianna

Vi lager alt av julekort selv, og disse blir ikke sendt til gud og hvermann. Helst til folk vi har med å gjøre til vanlig, så det blir egentlig ikke skrevet så mye mer enn at til de vi ikke treffer i julen, så ønsker vi de en god jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til de nærmeste vennene mine så skriver jeg litt om året som har gått osv.. Det har jeg fått god tilbakemelding på fra vennene mine.

Til andre så skriver jeg bare god jul og godt nytt år også kanskje fortelle hva man skal i jula eller noe.. Litt kjedelig men.. det er kanskje folk man ikke ser så ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette julekortet er fyllt med

pepperkaker,

peisvarme og

forventniger . . .

En riktig god jul

til deg og dine.

(eller dere. )

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi ønsker dere en

gledelig julehøytid

***********

Med ynskje om ei

fredleig og roleig

julehøgtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...