Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg satt og snakket med min svigermor for litt siden, om det å være naken, og vise seg naken for barn, nakenhet i familien osv. I min familie har det alltid vært veldig anstrengt. Hun sa det hadde vært relativt "fritt" i dems familie. Men hun kom med et litt ekkelt eksempel. Hun hadde gått inn på badet for å tisse, når eldste sønnen (altså min samboer) hadde stått i dusjen. Dette var når han var 13 - 14 år.... Og sett han naken. Da hadde hun altså sett på utstyret hans og blitt forundret over hvor "stor" han hadde blitt, og at han nå hadde blitt kapabel for å gjøre ting, seksuelt. Og dette forteller hun MEG... Hva hadde deres tanker vært?
Gjest s.n Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Familier er ulike, er min første tanke. Dersom din samboere ikke reagerte på at moren kom inn mens han var i dusjen, synes han vel ikke det var noen stor sak at hun så at han var kjønnsmoden. Kanskje litt rart at hun snakket om det flere år etterpå, men hun snakket da med en person som hun visste hadde sett sønnen naken... hadde vært litt annerledes om hun snakket med andre om hvordan sønnen så ut uten klær... Synes ikke det er ekkelt, men hadde nok ikke gjort det selv.
Gjest Elfrida Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 En morsom historie fra samboers oppvekst, da det gikk opp for mamma at gutten hadde blitt stor? Syns ikke det hørtes noe ekkelt ut, alle foreldre oppdager på ett eller annet tidspunkt at ungene er kommet i puberteten vel, sikkert en rar følelse for en forelder.
Gjest Marillia Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Jeg tenker at for noen er nakenhet og åpenhet rundt dette veldig naturlig, for andre ikke. Likevel bør man kanskje veie sine ord med omhu - det er ikke alt som man trenger å dele med andre. I vårt hjem er det naturlig å være naken, men jeg ser nå at vi nå er inn i en naturlig overgang til det at barna (og vi) ønsker å være litt mer privat (ved bla dusj og dobesøk)
asterix Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Ville ikke risikere å gjøre sønnene mine flaue med å nevne sånt til en kjæreste (eller andre for den del), men som forelder med et avslappet forhold til nakenhet og kropp legger man selvfølgelig etterhvert merke til at ungene utvikler seg i puberteten. Ikke noe rart med det.
Gjest Frysepulver Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 (endret) . Endret 29. desember 2007 av Frysepulver
Gjest Stjernedryss Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 At hun gikk inn på badet var jo ikke så rart hvis det var naturlig i denne familien. Det hun tenkte var heller ikke så veldig rart. Tankene har en tendens til å vandre helt uten å ha noen grenser. Det var kanskje litt rart han hun fortalte dette da. Er ikke noe jeg ville ha pratet om.
victor78 Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 (endret) Min første tanke var at folk og familier er så utrolig forskjellige. At det skjedde er i og for helt greit, men at hun forteller det til deg er kanskje litt spesielt. Men så slo det meg, hva hvis en svigerfar hadde fortalt til sin svigersønn om da han så datteren i dusjen som 14 åring og tenkt at nå var jammen datteren blitt kapabel til å ha et sexliv. Den svigerfaren ville veldig fort blitt stemplet... Endret 3. desember 2007 av victor78
SilkeSatan Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 En morsom historie fra samboers oppvekst, da det gikk opp for mamma at gutten hadde blitt stor? Syns ikke det hørtes noe ekkelt ut, alle foreldre oppdager på ett eller annet tidspunkt at ungene er kommet i puberteten vel, sikkert en rar følelse for en forelder. Enig i denne.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Jeg satt og snakket med min svigermor for litt siden, om det å være naken, og vise seg naken for barn, nakenhet i familien osv. I min familie har det alltid vært veldig anstrengt. Hun sa det hadde vært relativt "fritt" i dems familie. Men hun kom med et litt ekkelt eksempel. Hun hadde gått inn på badet for å tisse, når eldste sønnen (altså min samboer) hadde stått i dusjen. Dette var når han var 13 - 14 år.... Og sett han naken. Da hadde hun altså sett på utstyret hans og blitt forundret over hvor "stor" han hadde blitt, og at han nå hadde blitt kapabel for å gjøre ting, seksuelt. Og dette forteller hun MEG... Hva hadde deres tanker vært? Du sier jo selv at det ar vert anstrengt på dette i din fam, men for din svigermor er det mere åpent. tror nok om nakenhet var anstrengt i din fam, så var det vel kansje anstrengt å snakke om de tingene også? din svigermor er nok et åpent menneske. Mor oppdager den dagen hennes sønn er blitt moden. Syns det var en fin gest fra din svigermor og fortelle deg. Dere deler jo noe. Hennes sønn. At du spør om hun er ekkel? At du bruker ordet ekkel har noe med deg og gjøre. Synes nok dette er en åpen og ærlig dame. ta vare på henne. Lær dine barn og være åpen. Det er så herlig med frimodige mennesker. trist at noen bruker ord som ekkel.
Gjest =tentacle= Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Jeg ville nok ikke lagt opp til at dette og beslektede temaer skulle bli en gjenganger i samtaler mellom meg og svigermor.
Rosalie Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 En morsom historie fra samboers oppvekst, da det gikk opp for mamma at gutten hadde blitt stor? Syns ikke det hørtes noe ekkelt ut, alle foreldre oppdager på ett eller annet tidspunkt at ungene er kommet i puberteten vel, sikkert en rar følelse for en forelder. Akkurat det tenkte jeg, også.
Gjest sambåting Skrevet 5. desember 2007 #13 Skrevet 5. desember 2007 Hehe, hadde ikke kjæresten min vært den eneste sønnen i familien så hadde jeg trodd vi hadde samme svigermor! Svigerfamilien min har også et helt utrolig åpent forhold når det gjelder nakenhet. Og det har de enda.. Uh. Hvis svigermor er på besøk her, så har hun ingen problemer med å rusle naken fra gjesterommet til badet (må igjennom stua). For MEG er det ikke særlig naturlig... Jeg har nesten traumer fra et julebesøk hos svigers. Søsteren til kjæresten min var der også, og en morgen gikk jeg inn på badet og fant begge to nakne foran vasken mens de pusset tenner. Det ble litt i det meste laget for meg. Heldigvis skjønte kjæresten min det, og nå tar han på seg boxershorts i slike situasjoner. Langt innlegg...men jeg ville bare si at jeg føler med deg! Det er merkelig at det bare er vi med restriksjoner om nakenhet som skal tilpasse oss, og ikke dem.
Gjest imli Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Synes ikke det hørtes noe ekkelt ut. Hverken om moren ser sønnen naken og tenker at han begynner å bli voksen, eller om faren ser datteren og tenker det samme. I min familie har nakenhet alltid vært veldig naturlig, så foreldrene mine nakne stadig vekk jeg. De så sikkert meg naken ved noen anledninger også da jeg var tenåring. Hva de tenkte da, har de imidlertid holdt for seg selv
Gjest Madre Mia Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Jeg ser mine tenåringsbarn nakne flere ganger i uka, og det samme gjør mannen min. Ungene ser oss nakne også. Det er helt naturlig for oss, men vi stirrer ikke på hverandre. Jeg bare sjekker med et diskret blikk at de utvikler seg slik de skal og at alt er i orden med de. Syns faktisk det er min plikt som forelder. Dessuten titter ungene på oss også og kan komme med kommentarer som feks; -Fattern, du har fått mage. Eller; -Mamma, nå bør du trimme litt. Jeg synes det er litt rart om man plutselig skal slutte å se hverandre nakne fordi ungene er i puberteten. Tror det er med på å gi ungene et fremmed og anstrengt forhold til kropp. Men jeg tror jeg hadde vært forsiktig med å detaljert fortelle mine observasjoner videre. Forøvrig synes jeg din svigermor viser stor tillit til deg som kan fortelle deg om sine følelser den dagen hun oppdaget at sønnen var nesten voksen.
FrizzleSizzle Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Slik drev eks-svigermoren min på også, masse detaljer om sin egen og sønnens kroppslige anliggender Ikke sjokkerende, kanskje, men litt sånn; "gidder du å holde kjeft, jeg trenger ikke å vite alt"... (nei, jeg sa ikke det, da)
Mrs. Rasoul Skrevet 14. desember 2007 #17 Skrevet 14. desember 2007 Men så slo det meg, hva hvis en svigerfar hadde fortalt til sin svigersønn om da han så datteren i dusjen som 14 åring og tenkt at nå var jammen datteren blitt kapabel til å ha et sexliv. Den svigerfaren ville veldig fort blitt stemplet... Enig..!
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #18 Skrevet 14. desember 2007 Hva hadde deres tanker vært? Jeg hadde tenkt at hun var vulgær, svært upassende, udannet, manglet folkeskikk og god dannelse og at jeg ikke ville ha hatt noe mer med henne å gjøre. Dessuten ville jeg ha stilt spørsmålstegn ved hva salgs familie denne mannen egentlig kom fra og hvorvidt det var smart å gifte meg inn i en såpass lavmålsfamilie.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #19 Skrevet 14. desember 2007 Min første tanke var at folk og familier er så utrolig forskjellige. At det skjedde er i og for helt greit, men at hun forteller det til deg er kanskje litt spesielt. Men så slo det meg, hva hvis en svigerfar hadde fortalt til sin svigersønn om da han så datteren i dusjen som 14 åring og tenkt at nå var jammen datteren blitt kapabel til å ha et sexliv. Den svigerfaren ville veldig fort blitt stemplet... Enig i denne
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #20 Skrevet 15. desember 2007 Så flott at sønnen og moren hadde så greit i forhold til å bli sett naken. Jeg syns det er kjempebra å ha naturlig forhold til kroppen og ikke seksualisere alt. Jeg syns ikke det var ekkelt i det hele tatt. Litt rart at hun nevnte det, men ikke unormalt. Jeg ser jo på min datter at hun har begynt å få bryster. Det er jo bare slik jeg ser. Hun spretter rundt her naken etter dusjen og da ser vi jo det. Her ser vi alle hverandre nakne. Uten problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå