Gå til innhold

Syk før eksamen


Titta

Anbefalte innlegg

Jeg har eksamen på torsdag (+ 2 til i neste uke), og ligger nå syk på 5.dagen. Trodde det bare var en forkjølelse, men det går ikke over og idag er jeg værre enn noensinne. Føler at det både er hals- og ørebetennelse på gang. Blir litt fortvilet, for jeg har virkelig behov for å få lest disse dagene og ligger nå skikkelig på etterskudd. (joda, jeg har selvsagt lest tidligere i semesteret også, men det er mye som må repeteres og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til det nå. Har prøvd å lese disse dagene, men hodet er fullstendig tett og søver nesten hele døgnet)

Jeg har aldri vært sykemeldt før, så vet egentlig ikke hvor syk en trenger å være for å få en sykemelding og hvor lenge en får sykemelding hvis en først får det. Jeg vet jo ikke om jeg kommer til å være syk når eksamensdagene kommer engang, men om jeg er frisk da så har jeg jo uansett gått glipp av så mye av repetisjonen at resultatet kommer til å gli begredelig.

Noen som har vært i lignende situasjon? Hva gjorde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må være ha sykemelding på eksamensdagen så vidt jeg vet, for å kunne være fritatt fra eksamen (at det ikke teller som et forsøk). Om man har vært syk i perioden før eksamen, har desverre ikke noe å si.

Jeg har aldri vært sykemeldt, men jeg antar at du får sykemelding hvis du har feber, og nedsatt allmenntilstand, og da får du vel minst for noen dager (?), så eksamen på torsdag kan du kanskje slippe? Neste uke vil jeg tro du må ha ny sykemelding/forlenge hvis du enda er syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst ikke så mye hjelp i. Men kanskje du kan ringe legekontoret og fortelle at du er syk, og hva som feiler deg, og spørre om det er sannsynlig at det holder til en sykemelding?

edit:

En liten :klem: til deg også..

Har blitt forkjølet og syk midt oppi eksamenstyret selv.. Det er ikke noe kjekt.. :(

Endret av wind-up bird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner jo at jeg må ha sykemelding på eksamensdagen for at skolen skal annullere eksamensmeldingen. Spørsmålet er vel egentlig hvor lett/vanskelig det er å få en sykemelding som varer lenge nok. Tviler ikke på at jeg hadde fått en om jeg gikk til legen idag, men om det er halsbetennelse jeg har så går vel det over på et par dager hvis en får medisiner for det. Ergo sykemeldt når jeg skal lese, men frisk til eksamen. Jeg får vel gjøre som du sier og ta en telefon til legekontoret.

Kjipe greier.

Endret av Titta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om jeg er frisk da så har jeg jo uansett gått glipp av så mye av repetisjonen at resultatet kommer til å gli begredelig.

Det er klart at repitisjon er bra, men det er ikke SÅ viktig heller. Du skriver jo selv at du har lest jevnt og trutt hele semesteret, så du kan nok mer enn du tror.

Personlig hadde jeg definitivt møtt opp på eksamen om jeg var frisk nok til det. Hvis det skulle gå dårlig, så kan du jo uansett ta opp eksamen neste semester/år*, slik du uansett måtte ha gjort om du fikk sykemelding.

*Med forbehold om at du ikke tenkte på konte-eksamen.

Endret av Merneith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...