Gå til innhold

Hvorfor begynne etter 7 dager?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_eva_*
Skrevet

Jeg er ferige me ett brett av p - pillene mine, men når jeg startet fyste gang, da skulle jeg ta pillene den dagen jeg fikk mensen. Nå skal jeg gå på piller 21 dager og så 7dager uten, men når jeg starter igjen etter 7 dager blir jeg beskyttet med en gang da?

jeg tørr nesten ikke å ha sex pga jeg ikke forstår helt.. Gjør jeg rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er trygt å ha sex hele tiden når man går på ppiller. Også de 7 dagene du ikke tar piller.

Gjest Gjest_Eva_*
Skrevet

Men jeg forstår ikke, hvis jeg glemmer å ta en pille en vanlig dag, så må jeg vente med sex i 10 dager. Men jeg kan ha sex i de 7 dagene jeg ikke går på piller.. Hvorfor?

Skrevet

Du tar piller i 21 dager, også 7 dager uten. De pillefrie dagene gjør at du får "mensen" (dvs jukse-mens, siden du går på pillen), og du er derfor beskyttet også i de 7 dagene. Men hvis du glemmer en pille de 21 dagene kan det føre til eggløsning istedefor mens, og da kan du bli gravid. Det er iallfall sånn jeg har forstått det :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Crash
Skrevet

Alterntivet er slike pillebrett som har 28 piller, da er de siste 7 pillene bare "sukkerpiller" som ikke har noen anne betydning enn å hjelpe deg å telle dager uansett.

Det er trygt med sex når du går på piller, og man skal ha en "pillefri" uke, en gang i måneden, enten det er sukkerpiller eller helt pillefritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...