Gå til innhold

Hadde du orket å jobbe her


Gjest Gjest_Julie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julie_*

Jeg jobber som sekretær i et advokatfirma, med kun meg og en advokat. Jeg sitter på forværelset, et rom uten vindu..sjefen sitter med døre åpen hele tiden, bortsett fra når hun har konferanse, med andre ord så føler jeg meg litt overvåket. Vi spiser ikke sammen og snakker kun sammen om ting relatert til jobben. Jeg får aldri ros selv om jeg sitter å sprengjobber dagen lang, tar meg knapt tid til å gå på do og spiser mens jeg jobber. Det er veldig dårlig betalt.....lurer på hvorfor jeg gidder...tror jeg må se meg om etter noe annet. Hadde du orket å jobbe på et sånnt sted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er veldig dårlig betalt, så nei. Utenom det så er jeg ingen skravlebøtte, så det hadde fungert greit for meg.

Det finnes mange arbeidsmiljøer jeg ville synes var verre.

Du sier at du knapt tar deg tid til å gå på do og spiser mens du jobber - er dette noe du har fått beskjed om, eller bare noe du føler du burde?

Enhver sjef vil selvsagt ha effektive medarbeidere, men du har da rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker da er, hvor dårlig betalt?

Synes egentlig ikke det høres så ille ut, selvom jeg er supersosial.

men funderer på hva som er lite betalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du kan jobbe mer effektivt hvis du tar litt pause innimellom?? Hvis det er det som betyr mest for deg hadde jeg tatt meg tid til å løfte litt på rumpa. Kroppen din trenger faktisk bevegelse for å unngå slitasje og skader, og samtidig klarner du hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_julie_*

Jeg ar en timelønn på kr 139. Og grunnen til at jeg ikke tar pauser et at jeg har altfor mye å gjøre. Jeg jobber raskt, men alikevell strekker ikke tiden til, derfor blir det til at jeg stresspiser, samtidlig føler jeg at jeg har øynene hennes på meg dersom jeg skulle finne på å ta 5 min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ar en timelønn på kr 139.

Da har du iallefall bedre timebetalt enn meg...

Synes da ikke det er så dårlig betalt, ganske vanlig sekretær lønn tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig synes det viktigste med en jobb er trivselen og miljøet rundt meg - (nesten) uansett lønn, pauser eller arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ar en timelønn på kr 139. Og grunnen til at jeg ikke tar pauser et at jeg har altfor mye å gjøre. Jeg jobber raskt, men alikevell strekker ikke tiden til, derfor blir det til at jeg stresspiser, samtidlig føler jeg at jeg har øynene hennes på meg dersom jeg skulle finne på å ta 5 min....

Det høres ut som du føler og tenker en del som muligens ikke har rot i virkeligheten? Har hun nevnt noe om at hun synes du ikke burde ta for mange pauser, eller har du det bare på følelsen?

Hvis du har altfor mye å gjøre, og i tillegg mistrives med arbeidsmiljøet, burde du enten 1) ta det opp med sjefen, eller 2) si opp.

Lønnen var ikke ille, men om du er overkvalifisert for jobben føles det sikkert surt. Hva er du utdannet som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du ikke trives i jobben, og ikke kommer overens med din eneste "kollega" ville jeg nok byttet jobb.

På en anne side, synes jeg du har godt betalt. Skulle gjerne overtatt jobben din :) Nå jobber jeg med barn da, omsorgsyrker er jo vanvittig underbetalt.

Du har ganske godt betalt i forhold til mange yrker, tenk på det. Selv folk mange høyere utdanning. (blandt andre meg selv) :)

Så synes definitivt ikke lønna er god nok grunn. For meg ville lønna vært grunn til å bli.

men du må være et sted du trives :) Du kan jo alltids søke på nye jobber? Sånn er jo arbeidslivet!

evt snakke med advokaten? Se om dere kan komme frem til en bedre løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært i dine sko i en slik jobb, ville jeg bedt om å få en medarbeidersamtale. Der kan man ta opp hva du har på hjertet vedr jobben, og det samme kan sjefen din. Si at du ønsker feedback på jobben. Gjør du en god jobb? Hva er dårlig? Hva er bra? Etc etc...

Det skal ikke være sånn at du nærmest må "be om lov" for å gå på do eller ta deg 5-minutt. Det, pause altså, har alle krav på jfr Arbeidsmiljøloven (og som advokat burde jo sjefen din være fullstendig klar over det).

Hvis en samtale ikke kan realiseres og du virkelig mistrives, får du se deg om etter en ny jobb (dessuten tror jeg du hadde møtt veggen etter en stund med det vanvittige arbeidspresset)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...