Tiit Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Jenta mi på 10 har så lyst å spørre her på KG om det er noen andre som har barn på samme alder, og om de noengang har virkelig lyst å rydde på rommet sitt, eller om de gjør det bare fordi de må? Det hadde vært hyggelig å få svar raskt her nå...
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Her bor det en gutt på 9 år. Han har aldri lyst til å rydde. Han bryr seg ikke om det er rotete på rommet sitt. Når det blir veldig ille må han rydde sammen med meg og får en belønning etterpå.
ceca Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Har to barn på ti år. En gutt og en jente. Ingen av dem har LYST til å rydde rommet sitt. Men de MÅ innimellom. Men når de først gjør det - så gjør de det ordentlig ! Rydder i skuffer ol. Og de er veldig fornøyd for de finner mange dippe-dutter de hadde glemt... De fleste gangene rydder jeg sammen med dem. Og passer på at de ikke begynner å leke midt i ryddingen - for det skjer fort og ofta at de glemmer seg bort. Så nei- ingen som roper HURRA for å ha en rydde-time på rommet !
Gjest Emera Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 10-åringen her i huset har aldri lyst til å rydde, nei. Overtalelser av ulike slag er helt nødvendige.
ToveM Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 9 åringen her har aldri lyst å rydde på rommet, mener jo selv at det er da jammen ryddigt nok...ikke 14 åringen heller forressten
Kosemose Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Sjeldent eller aldri de har virkelig lyst til å rydde rom nei. Det må i såfall være hvis jeg rydder sammen med dem og det er snakk om å ommøblere/gjøre store endringer...
Gjest StoreSky Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Jente på snart 9, hun har heller ikke lyst å rydde. Aldri! Synes ikke det gjør noe at det er rotete. Men mamman sier at hun MÅ innimellom -for vask MÅ til i blandt.
Gjest Mora Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Her holder 10-åringen det ryddig,- fodi hun vil. Hun liker ikke at vi kommer borti en ting slik at den står skjevt, eller at småsøsken tar en bamse eller setter seg i senga slik at teppet blir krøllete...Dette er vel egentlig ikke helt sunne tilstander; mer tvangshandlinger, som hun har arvet fra faren og farmoren. Bra at hun er ryddig,- men hun lager et forferdelig liv hvis noe blir flyttet på... Er slitsomt egentlig, synes jeg, for det blir mye krangling med småsøsken, som ikke kan bevege seg i nærheten av rommet uten at hun får "panikk"... (Takknemlig for råd i forhold til dette... Kanskje jeg skulle lage en egen tråd om det; mener ikke å ødelegge denne=)
Gjest Elfrida Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har fremdeles ikke noe lyst til å rydde jeg...hadde vært så fint om noen andre bare kunne gjøre det for meg.
Myrthel Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har ei jente på 10 år som liker å rydde. Hun ligner nok veldig på meg der. Jeg liker faktisk å rydde og pusle på i huset.. Hun rydder alltid "frivillig" både på sitt rom, i resten av huset og på rommene til sine mindre søsken.. Hun har det aldri "bomba", men noen ganger kan det være litt smårot der. Det maser jeg aldri om, for plutselig har hun vært der og rydda oppigjen..
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har fremdeles ikke noe lyst til å rydde jeg...hadde vært så fint om noen andre bare kunne gjøre det for meg. Enig i denne. Det er ikke bare barn som ikke har lyst til å rydde. Men noen ganger må det til, for både store og små.
Gjest Anerikke Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Hei, Tiit og snuskejenta!!!! Da jeg var ti år likte jeg bare å rydde rommet til jul. Det var så koselig å sette frem julepynt og noen stearinlys... til dere alle sammmen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå